  • 1. Data: 2005-12-03 17:04:57
    Temat: pyt. o używanie e-gold
    Od: "ArtB" <a...@g...pl.invalid>

    Kilka pytań:

    Szukając informacji znalazłem stronę zachwalającą i coś takiego:
    "...Each year 10% of credit card owners shopping online become victims
    of credit card fraud! Credit cards are good for ATMs and real-life
    shops, not the Internet"
    10%? Chyba przegieli z reklamą.
    Albo to: "If you are a paranoid, you may create several E-Gold accounts
    and transfer funds between them." :)

    Czy serwery pocztowe blokuje pocztę od e-gold? Dlaczego?
    Spam, czy jakies inne powody? na stronie:
    http://zarabianie-praca.superihost.com/egold.html jest:
    "Najlepiej otworzyć nową pocztę na portalu O2 ponieważ ta poczta nie
    odbija wiadomości z firm i banku e-gold w przeciwieństwie do onetu i
    wp!!!!"
    a na http://netwaluta.pl/egold.html
    "E-mail - dres twojej skrzynki internetowej. Tam zostanie Ci wysłana
    informacja o prawidłowym założeniu konta [nie używaj kont z interia.pl
    i o2.pl (blokują maile z E-gold)]." oraz
    "Jeśli email nie dojdzie w ciągu godziny, Twója skrzynka prawdopodobnie
    blokuje maile z E-gold. W takim wypadku jeszcze raz założ konto
    korzystając innego konta email np. z onet.pl."
    To jak z tym onetem?
    Jeżeli okaze sie, ze blokuja, to można e-mail zmienić czy tez wszystko
    od poczatku a "niedokonczone" konto zostaje po wsze czasy i zasmieca
    e-gold?

    Do praktyków: który ze sposobów "zakupu elektronicznego złota"
    (przesłania pieniędzy na własne konto), zakładając, ze omijamy Kantor
    e-gold jest najlepszy? A z powrotem?

    Jako inwestycja to chyba nie bardzo, złoto (i srebro) jest na
    górce...

    Może p. Miernik się wypowie?
    ArtB
    pułapka w adresie: ll->l i usuń .invalid

  • 2. Data: 2005-12-04 05:19:49
    Temat: Re: pyt. o u?ywanie e-gold
    Od: Miernik <m...@f...org>

    ArtB <a...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > "...Each year 10% of credit card owners shopping online become victims
    > of credit card fraud! Credit cards are good for ATMs and real-life

    Nie mam pojęcia jakie są rzeczywiste statystyki, ale nie zdziwiłbym bym
    się jak 10%, albo nawet i więcej, z 50% też bym się nie zdziwił.
    W powyższym zdaniu po angielsku nie chodzi o to że 10% trnsakcji kartami
    w internecie jest oszukańczych, ale że w każdym roku 10% przyjmujących
    płatność kartą ktoś oszukał płacąc nie swoją kartą. Zastanawiając się
    nad tym nie mogę zrozumieć jak to się dzieje że taki PayU w ogóle
    funkcjonuje. Bo przecież to jest pole do tak łatwego i bez możliwości
    wykrycia sprawcy, że to powinno dawno zbankrutować albo zmienić zasady.

    1. Zatrudniamy się w sklepie gdzie przyjmują płatność kartą i robimy
    sobie wydruk z POSa wszystkich transakcji, i mamy pełne numery kart i
    daty ważności

    2. Zakładamy konto na PayU na fikcyjne dane (na takim koncie mamy limit
    500 zł, no ale przecież można założyć ich nieskończenie wiele)

    3. Z PayU.pl łączymy się przez GPRS z prepaida z aparatu z którego
    nigdzie indziej nie dzwoniliśmy nawet inną kartą SIM, albo z
    niezabezpieczonej sieci WLAN, wszystko z miasta także lokalizacja
    LAC/CID nic organom ścigania nie da.

    4. Zakładamy konta w mBanku na przerobione xera dowodów, lub kupujemy
    karty prepaid BZWBK.

    5. Wpłacamy z numerów kart pozyskanych ze sklepu w punkcie 1. po 500 zł
    na każde konto w PayU i wypłacamy z nich na nasze lewe konta w mBanku
    lub karty prepaid BZWBK z punktu 4.

    6. Wypłacamy kasę z bankomatów zasłaniając kamerę.

    7. Klienci sklepów składają reklamacje i ich banki im zwracają
    pieniądze, bankom zwraca VISA, a Visie musi oddać Polcard, a Polcard
    zabiera od PayU. PayU nie ma już komu zabrać i zostaje ze stratą

    8. Organa ścigania nie mogą nas złapać gdyż nie mają żadnego tropu, PayU
    musi się pogodzić ze stratą.

    Jeśli PayU tyle lat żyje to jak to jest że powyższy scenariusz się nie
    spełnia to nie wiem.

    > Albo to: "If you are a paranoid, you may create several E-Gold accounts
    > and transfer funds between them." :)

    Zawsze bezpieczniej podzielić większą sumę na kilka kont. Jeżeli ktoś
    zdobył by nasze hasło patrząc nam przez ramię gdy je wpisujemy,
    podmieniając nam klawiaturę itp, a poza tym zdobył hasło do naszego
    konta e-mail oraz uzyskując jakoś dostęp do naszego numeru IP to mógłby
    wyczyścić nam konto. Zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa - nie
    wpisywać hasła przy innych osobach, nie wpisywać nigdy hasła korzystając
    z komputerów których nie jesteśmy jedynymi użytkownikami, nie wpisywać
    nigdy hasła korzystając z komupterów z MS-Windows, mieć tak zorganizowny
    fizyczny dostęp do pomieszczenia z naszym komputerem by fizyczny dostęp
    do niego niepostrzeżenie był niemożliwy, codziennie robić update
    systemu, instalować tylko programy z dostępnym kodem źródłowym z
    pakietów podpisanych kluczem GPG zaufnego autora lub instytucji.
    Zachowując tych wszystkich zasad nasze konto jest bezpieczne, ale czasem
    można mieć chwile słabości i złamać jedną z nich lub nie mieć pod ręką
    własnego komputera a mieć pilną potrzebę skorzystania z konta, i wtedy
    może dojść do nieszczęścia, a podział środków na kilka kont ograniczy
    straty.

    Bezpieczniejszym systemem niż e-gold.com jest http://www.pecunix.com/
    gdzie jest opcjonalne dodatkowe zabezpiecznie w postaci autoryzacji
    pytanie-odpowiedź w takiej postaci że systemowi Pecunix podaje się swój
    klucz publiczny GPG i system przy logowaniu podaje zaszyfrowany tekst
    który trzeba odszywrować swoim kluczem prywatnym i odszysrowany string
    podać systemowi. Eliminuje to możliwości ataków poprzez podmienioną
    klawiaturę lub kamerę lub podpatrzenie przez ramię, gdyż i tak potrzebny
    jest klucz prywatny z naszego dysku. Możemy ten klucz trzymać na
    przykład tylko w jednej kopii na zaszyfrowanej partycji na karcie SD
    którą mamy zawsze przy sobie w zasięgu wzroku. Nie słyszałem o żadnym
    przypadku utraty środków z konta Pecunix, natomiast z konta e-gold
    słyszałem o wielu.

> [...]
    > blokuje maile z E-gold. W takim wypadku jeszcze raz założ konto
    > korzystając innego konta email np. z onet.pl."

    Nie wiem, nigdy nie miałem konta ani na wp ani o2 ani onecie. Ale
    postaram się coś dowiedzieć, bo mam też problem z mailami z listy
    dyskusyjnej e-gold, więc coś może być na rzeczy.

    > Jeżeli okaze sie, ze blokuja, to można e-mail zmienić czy tez wszystko
    > od poczatku a "niedokonczone" konto zostaje po wsze czasy i zasmieca
    > e-gold?

    Można zmienić, ale jeśli nie dochodzą na to co wpisałeś, będzie to
    wymagać weryfikacji poprzez wysłanie listu papierowego na adres fizyczny
    który podałeś przy rejestracji i tam będzie kod do wpisania na www. Da
    się też jakoś dostać ten kod przez telefon chyba, ale tylko na numer co
    podałeś przy rejestracji oni dzwonią.

    > Do praktyków: który ze sposobów "zakupu elektronicznego złota"
    > (przesłania pieniędzy na własne konto), zakładając, ze omijamy Kantor
    > e-gold jest najlepszy? A z powrotem?

    A dlaczego nie "Kantor e-gold"?
    Oprócz serwisu kantor.e-gold.com.pl istnieje całe mnóstwo serwisów
    wymieniających środki na e-gold na pieniądze na kontach bankowych i
    spowrotem. Bardzo niewiele z nich ma konta w Polsce, ja znam jeszcze
    http://goldnow.st/ mają konto w Nordea Bank Polska.

    Można też wymienić się z jakimś innym użytownikiem, na przykład ze mną.

    Niskie prowizje ma wirtualny bank http://www.1stdigibank.com/ no ale
    trzeba tam założyć konto i dokonać przelewu międzynarodowego (poza UE).

    Wszytko zależy od tego jaką kwotę chcesz przelać, czy Ci zależy na
    szybkości czy dobrym kursie itp.

    > Może p. Miernik się wypowie?

    Prorok jaki, czy co? :)

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 3. Data: 2005-12-04 05:55:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Miernik wrote:

    > W powyższym zdaniu po angielsku nie chodzi o to że 10% trnsakcji kartami
    > w internecie jest oszukańczych, ale że w każdym roku 10% przyjmujących
    > płatność kartą ktoś oszukał płacąc nie swoją kartą.

    Jak tyś to z tego zdania wyczytał?

    > 1. Zatrudniamy się w sklepie gdzie przyjmują płatność kartą i robimy
    > sobie wydruk z POSa wszystkich transakcji, i mamy pełne numery kart i
    > daty ważności

    I sądzisz, że system tego nie zarejestruje?

    > 4. Zakładamy konta w mBanku na przerobione xera dowodów, lub kupujemy
    > karty prepaid BZWBK.

    I oczywiście całą korespondencję odbierasz pod wirtualnym adresem.

> [...]
    > lub karty prepaid BZWBK z punktu 4.
    >
    > 6. Wypłacamy kasę z bankomatów zasłaniając kamerę.

    W małym mieście bankomatów jest mniej więc łatwiej cie będzie znaleźć.
    W dużym namierzy cie dowolna kamera przemysłowa rozstawiona w pobliżu
    bankomatu.

    > 7. Klienci sklepów składają reklamacje i ich banki im zwracają
    > pieniądze, bankom zwraca VISA, a Visie musi oddać Polcard, a Polcard
    > zabiera od PayU. PayU nie ma już komu zabrać i zostaje ze stratą

    Ubezpieczyciel.
    A PayU podnieście prowizję, w ostateczności zapłacą klienci.

    > 8. Organa ścigania nie mogą nas złapać gdyż nie mają żadnego tropu, PayU
    > musi się pogodzić ze stratą.

    Wg. ciebie bardzo ciężko będzie dojść, że wszystkie okradzione karty
    były użyte w tym samym sklepie.

    W sumie zostanie do sprawdzenia kilka osób i okaże się, że tylko jedna z
    nich zaczęła wydawać więcej kasy niż zarabia.

  • 4. Data: 2005-12-04 13:09:06
    Od: "ArtB" <a...@g...pl.invalid>

    Miernik napisał(a) w wiadomości:
    <2...@l...localdomain.
    local>...

    >W powyższym zdaniu po angielsku nie chodzi o to że 10% trnsakcji kartami
    >w internecie jest oszukańczych, ale że w każdym roku 10% przyjmujących
    >płatność kartą ktoś oszukał płacąc nie swoją kartą.

    Moja słabo agielski umieć. Może nie chodzi o 10% przyjmujących
    w ciągu roku. Informacja na stronie była chyba do potencjalnych
    klientów, nie sprzedawców.
    Nie 10% transakcji ale może inna wersja: 10% posiadaczy kart (mogli
    płacić więcej niż jedną) zostało wykorzystanych, co nie znaczy, że
    reklamacji nie uznano.

    >Jeśli PayU tyle lat żyje to jak to jest że powyższy scenariusz się nie
    >spełnia to nie wiem.

    Wysoka prowizja i ubezpieczenie. Jest jeszcze pewna możliwość, ale to
    byłoby pomówienie. Poza tym nie wszyscy kradną.

    >Bezpieczniejszym systemem niż e-gold.com jest http://www.pecunix.com/

    Ktoś (ty?) pisał, że można ograniczyć dostęp do konkretnego IP lub
    ich zakresu?
    Pytanie o popularność pecunix.

    >Nie wiem, nigdy nie miałem konta ani na wp ani o2 ani onecie.

    Po prostu namierzyłem sprzeczne informacje.

> [...]
    >który podałeś przy rejestracji i tam będzie kod do wpisania na www. Da
    >się też jakoś dostać ten kod przez telefon chyba, ale tylko na numer co

    "Klikamy na open i konto już działa.
    Jeszcze tylko czekamy na potwierdzenie (przyjdzie na Twój adres @)
    i można się zalogować w banku. Jeśli potwierdzenie nie przyjdzie
    to napiszcie do mnie maila z wpisaną ksywką z jaką jest
    zarejestrowane konto ja wtedy odeśle wam nr. konta egold potrzebny
    przy logowaniu. "
    Czegoś nie doczytałem, skąd autor tego tekstu może znać numer?

    >A dlaczego nie "Kantor e-gold"?

    Zosia-samosia nie ma uprzedzeń, lecz chciałaby sama. Karta?
    Ciekawi ją też, czy te serwisy jakoś wspólpracują z e-gold,
    czy niezależna inicjatywa.

    >Prorok jaki, czy co? :)

    Lekcję odrobiłem :)
    ArtB

  • 5. Data: 2005-12-04 13:24:26
    Temat: Re: pyt. o używanie e-gold
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@f...org> writes:

> [...]
    >
    > 2. Zakładamy konto na PayU na fikcyjne dane (na takim koncie mamy limit
    > 500 zł, no ale przecież można założyć ich nieskończenie wiele)

    Myslisz ze jestes pierwszym ktory na to wpadl? Nic bardziej mylnego.
    Niestety ten scenariusz, podobnie jak inne, ma slabe punkty, z ktorych
    byc moze najwazniejszym jest pomijanie faktu, ze kartami na swiecie
    zajmuje sie pare duzych organizacji, i ze one maja mozliwosci dzialania
    zwykle wieksze niz np. policja.

    W tym przypadku, jak myslisz, czy da sie znalezc jakas wspolna ceche
    dla tych kart, ktorymi robilbys te fraudy? I czy jest ktos kto
    dysponuje informacjami wystarczajacymi by to zauwazyc?

    Wpadali nawet ludzie ktorzy teoretycznie powinni dokladnie wiedziec
    jak to wszystko dziala i czego maja unikac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-12-04 23:21:58
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > funkcjonuje. Bo przecież to jest pole do tak łatwego i bez możliwości
    > wykrycia sprawcy, że to powinno dawno zbankrutować albo zmienić zasady.

    No a skoro dziala i nie zbankrutowalo ani nie zmienilo zasad - widocznie nie
    masz racji.

    > 1. Zatrudniamy się w sklepie gdzie przyjmują płatność kartą i robimy
    > sobie wydruk z POSa wszystkich transakcji, i mamy pełne numery kart i
    > daty ważności

    I wszyscy zainteresowani rowniez wiedza ze masz dostep do tych danych.

    > 2. Zakładamy konto na PayU na fikcyjne dane (na takim koncie mamy limit
    > 500 zł, no ale przecież można założyć ich nieskończenie wiele)

    Tutaj chyba masz juz 1 paragraf....

> [...]
    > nigdzie indziej nie dzwoniliśmy nawet inną kartą SIM, albo z
    > niezabezpieczonej sieci WLAN, wszystko z miasta także lokalizacja

    Najlepiej z ziemianki zeby satelita nie zobaczyl? Juz na tym etapie
    zostawiasz pelno sladow...

    > 4. Zakładamy konta w mBanku na przerobione xera dowodów, lub kupujemy
    > karty prepaid BZWBK.

    Falszerstwo, oszustwo...

    > 6. Wypłacamy kasę z bankomatów zasłaniając kamerę.

    lol :) chusteczka? czy tez zalozysz maske zorro?

    > 7. Klienci sklepów składają reklamacje i ich banki im zwracają
    > pieniądze, bankom zwraca VISA, a Visie musi oddać Polcard, a Polcard
    > zabiera od PayU. PayU nie ma już komu zabrać i zostaje ze stratą

    no niekoniecznie... widocznie masz wyrywkowe dane

    > 8. Organa ścigania nie mogą nas złapać gdyż nie mają żadnego tropu, PayU
    > musi się pogodzić ze stratą.

    no tak - i dlaczego nie robi tak co 2'gi internauta? przeciez to jest
    genialny opis.... tyle ze podobny jak super systemy w lotto...

    > Jeśli PayU tyle lat żyje to jak to jest że powyższy scenariusz się nie
    > spełnia to nie wiem.

    no wlasnie...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 7. Data: 2005-12-05 22:08:55
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Sun, 04 Dec 2005 14:24:26 +0100 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > byc moze najwazniejszym jest pomijanie faktu, ze kartami na swiecie
    > zajmuje sie pare duzych organizacji, i ze one maja mozliwosci dzialania

    mafie? ;-)

    > Wpadali nawet ludzie ktorzy teoretycznie powinni dokladnie wiedziec
    > jak to wszystko dziala i czego maja unikac.

    chciwość. na małe frojdy 'mafie' leją i buli ubezpieczenie, a większych
    przekręciarzy ścigają, aż złapią.

  • 8. Data: 2005-12-06 00:30:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    anonim <***com@mail.com> writes:

    > mafie? ;-)

    Czy ja wiem czy mafie? Jesli ktos mialby "duzy komputer" i w nim
    zapisane np. wszystkie wystawione w Polsce faktury i paragony, to
    moglby zdecydowanie wiecej niz facet ze spozywczego z wydrukiem
    z programu f-k (czy jak sie to tam nazywa).

    > chciwość. na małe frojdy 'mafie' leją i buli ubezpieczenie, a większych
    > przekręciarzy ścigają, aż złapią.

    Chciwosc, ale w innym sensie - nawet ci co teoretycznie wiedza sa
    ostrozni przez jakis czas, potem ślepną.

    BTW: z tym ubezpieczeniem to jest raczej tak ze glownie to placa za
    to sprzedawcy (w postaci wiekszych oplat).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-12-06 09:01:40
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Tue, 06 Dec 2005 01:30:16 +0100 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Czy ja wiem czy mafie?

    "parę dużych organizacji, (...) one mają większe możliwości niż np. policja"
    ;-)

    > BTW: z tym ubezpieczeniem to jest raczej tak ze glownie to placa za
    > to sprzedawcy (w postaci wiekszych oplat).

    sprzedawcy, hehe. Pan płaci, pani płaci... wszyscy płacimy.

  • 10. Data: 2005-12-06 11:38:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    anonim <***com@mail.com> writes:

    > sprzedawcy, hehe. Pan płaci, pani płaci... wszyscy płacimy.

    To nie jest takie proste. Tak by moze bylo gdyby wszyscy musieli
    akceptowac karty. Ale nie akceptuja, i mozesz byc pewien ze jesli
    oplaty karciane spadna, ceny sie od tego nie zmniejsza.

    W niektorych sklepach (dzialajacych z mala marza) wyglada to nieco inaczej,
    w innych inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa