    From: "Piotr" <p...@c...cz>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pyt. o u?ywanie e-gold
    Date: Mon, 5 Dec 2005 00:21:58 +0100

    > płatność kartą ktoś oszukał płacąc nie swoją kartą. Zastanawiając się
    > nad tym nie mogę zrozumieć jak to się dzieje że taki PayU w ogóle
    > funkcjonuje. Bo przecież to jest pole do tak łatwego i bez możliwości
    > wykrycia sprawcy, że to powinno dawno zbankrutować albo zmienić zasady.

    No a skoro dziala i nie zbankrutowalo ani nie zmienilo zasad - widocznie nie
    masz racji.

    > 1. Zatrudniamy się w sklepie gdzie przyjmują płatność kartą i robimy
    > sobie wydruk z POSa wszystkich transakcji, i mamy pełne numery kart i
    > daty ważności

    I wszyscy zainteresowani rowniez wiedza ze masz dostep do tych danych.

    > 2. Zakładamy konto na PayU na fikcyjne dane (na takim koncie mamy limit
    > 500 zł, no ale przecież można założyć ich nieskończenie wiele)

    Tutaj chyba masz juz 1 paragraf....

    > 3. Z PayU.pl łączymy się przez GPRS z prepaida z aparatu z którego
    > nigdzie indziej nie dzwoniliśmy nawet inną kartą SIM, albo z
    > niezabezpieczonej sieci WLAN, wszystko z miasta także lokalizacja
    > LAC/CID nic organom ścigania nie da.

    Najlepiej z ziemianki zeby satelita nie zobaczyl? Juz na tym etapie
    zostawiasz pelno sladow...

    > 4. Zakładamy konta w mBanku na przerobione xera dowodów, lub kupujemy
    > karty prepaid BZWBK.

    Falszerstwo, oszustwo...

    > 6. Wypłacamy kasę z bankomatów zasłaniając kamerę.

    lol :) chusteczka? czy tez zalozysz maske zorro?

    > 7. Klienci sklepów składają reklamacje i ich banki im zwracają
    > pieniądze, bankom zwraca VISA, a Visie musi oddać Polcard, a Polcard
    > zabiera od PayU. PayU nie ma już komu zabrać i zostaje ze stratą

    no niekoniecznie... widocznie masz wyrywkowe dane

    > 8. Organa ścigania nie mogą nas złapać gdyż nie mają żadnego tropu, PayU
    > musi się pogodzić ze stratą.

    no tak - i dlaczego nie robi tak co 2'gi internauta? przeciez to jest
    genialny opis.... tyle ze podobny jak super systemy w lotto...

    > Jeśli PayU tyle lat żyje to jak to jest że powyższy scenariusz się nie
    > spełnia to nie wiem.

    no wlasnie...

    Pozdr.,
    Piotr