  • 11. Data: 2009-02-08 20:18:47
    Temat: Re: przyjęcie euro przy złabym złotym a kredyty w złotych i frankach - proszę o analizę
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    MK pisze:
    > Wejscie do ERM2 przy tak duzych wahaniach jest w ogole bezsensowne, bo
    > nie spelnimy oczekiwanego kryterium.
    też mi się tak wydawało, ale ostatnio jeden z wiceprezesów NBP wypalił,
    że powinniśmy jak najszybciej wejść do ERM2, gdyż obecnie pod względem
    gospodarczym jest korzystny kurs wymiany, który w dodatku będzie łatwiej
    utrzymać niż przy skrajnie mocnym złotym...

    Szczerze powiedziawszy nie wiem co on miał na myśli odnośnie względu
    gospodarczego. Pewnie mu chodziło o eksporterów, ale eksport to nie cała
    gospodarka, a na słabym złotym traci większość ludzi:
    1) droższe paliwa
    2) droższa elektronika i wszystko co jest importowane
    3) droższe wakacje
    4) a dla budżetu większy koszt obsługi długu publicznego

    Odnośnie eksportu - jeśli eksporter na skutek słabego złotego dostanie
    więcej za dany produkt za granicą to oczywiste jest, że podniesie
    również cenę tego produktu na rynku wewnętrznym.

    Nie ma co cała gospodarka zyskuje...

  • 12. Data: 2009-02-09 00:34:51
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Radek Wroclawski wrote:

> [...]
    > więcej za dany produkt za granicą to oczywiste jest, że podniesie
    > również cenę tego produktu na rynku wewnętrznym.

    Jeżeli eksporter nie będzie w stanie sprzedać zagranicą swojego wyrobu,
    to zamknie fabrykę w Polsce i zwolni ludzi. Jak ludzie są zwolnieni, to
    nie kupują. Jak ludzie nie kupują, to nikt nie zarabia. Jak nikt nie
    zarabia, to cała gospodarka pada.

    Wszystko można kupić zagranicą, tylko czym zapłacić, jeżeli się
    jednocześnie prawie nic nie eksportuje?

  • 13. Data: 2009-02-09 07:36:26
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    sorden pisze:

    > Przyjmujesz, ze para Euro/CHF ma sztywny kurs ?

    A spojrzales na wykres tej pary

  • 14. Data: 2009-02-09 07:55:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Myślę, że tak będzie.
    Pytanie, ile czasu zajmie czekanie.
    Po wejściu w maju 2004 miał niby też nastapić szybki wzrost cen.
    A czekać trzeba było co najmniej do przełomu 2005/06
    Czyli tym razem prawdopodobnie także około półtora roku - wskazuje na pierwsze
    półrocze 2010
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-02-09 12:45:38
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > A spojrzales na wykres tej pary

    Jasne
    http://stooq.com/q/?s=eurchf&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    --
    in

  • 16. Data: 2009-02-09 20:37:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gmp910$mrt$...@m...internetia.pl

    > http://stooq.com/q/?s=eurchf&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    Praktycznie bz. na przestrzeni 3 lat. :) (odchyłka -- około 7%)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-02-09 20:49:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldekk" gmntio$6ij$...@i...gazeta.pl

    > Wszystko można kupić zagranicą, tylko czym zapłacić, jeżeli się jednocześnie prawie
    nic nie eksportuje?

    Tę zagadkę rozwiązują Polacy od 20 lat. ;)

    -=-

    Pawlak (Waldemar, PSL) namawia Polaków do kupowania polskich wyrobów. :)
    Gdy proponował dofinansowywanie hipotecznych kredytobiorców, uważałem go
    za głupca, a tu -- proszę! Okazuje się, że Pawlak ukrywa swoją mądrość!!

    Co to znaczy, że Polacy mają kupować polskie towary?
    Ano to, że mają je produkować w Polsce. :)
    A jak produkować?
    Należy zbudować gospodarkę. :)
    Jak?
    Najpierw należy ruszyć szkolnictwo i nauczyć ludzi ,,zasady zachowania energii''. :)
    (na razie Polakom wydaje się, że wszyscy mogą zarabiać na giełdzie) ;)

    -=-

    Wiem -- te towary w Polsce mogą produkować obcokrajowcy... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-02-09 21:07:09
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > (na razie Polakom wydaje się, że wszyscy mogą zarabiać na giełdzie) ;)

    Polakow, ktorzy maczaja palce na gieldzie jest bardzo malo.

    --
    in

  • 19. Data: 2009-02-10 22:06:35
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Gdy proponował dofinansowywanie hipotecznych kredytobiorców, uważałem go
    > za głupca
    dlaczego tylko dofinansowanie?!

    Skoro mają unieważnić umowy na opcje to niech unieważnią też wszystkie
    kredyty hipoteczne! Firmy mają zyskać, a obywatele nie - toć to jawna
    niesprawiedliwość ;-)

  • 20. Data: 2009-02-26 17:43:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gmq6dc$g61$...@m...internetia.pl

    > Polakow, ktorzy maczaja palce na gieldzie jest bardzo malo.

    Ale wiara w istnienie perpetuum mobile jest silna. ;)
    Giełda dosłownie, czy inne cinkciarstwo ;) -- ale chodzi o bogacenie się bez pracy.
    :)
    (bez produkcji, bez rozwoju, bez budowania, bez przygotowań, bez myślenia, bez
    współpracowania itd.)

    Giełda czy dofinansowanie -- z UE czy z gminy... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'