  • 1. Data: 2009-02-08 08:16:37
    Temat: Wypłaty z bankomatów & zysk VISA/MC
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    Od dłuższego czasu poszukuję informacji (z mizernym skutkiem - google chyba
    mnie nie lubi he he) jak ma się wypłata gotówki z bankomatów do ewentualnego
    zysku organizacji płatniczych takich jak Visa czy MC? Jak wiadomo przy
    płatności kartą za zakupy pewien % od kwoty zakupu wędruje do ww.
    organizacji a jak to się ma w przypadku bankomatów? Kto na tym zyskuje i ile
    (orientacyjnie).

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2009-02-08 09:36:07
    Temat: Re: Wypłaty z bankomatów & zysk VISA/MC
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > zysku organizacji płatniczych takich jak Visa czy MC? Jak wiadomo przy

    To nie są organizacje płatnicze.

    zyga

  • 3. Data: 2009-02-08 11:37:46
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki" news:gmm89f$p0v$1@news.interia.pl

    > To nie są organizacje płatnicze.

    Zwał jak zwał. Pomyliłem się - przepraszam.
    Znasz odpowiedź na zadane pytanie?

  • 4. Data: 2009-02-08 11:57:10
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zwał jak zwał. Pomyliłem się - przepraszam.
    > Znasz odpowiedź na zadane pytanie?

    Oczywiście masz na myśli wypłatę w "obcym" bankomacie albo w sieci typu
    cash4you?

    Tak samo, operatorzy bankomatów i pewnie taki sam procent.

    zyga

  • 5. Data: 2009-02-08 13:04:28
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Oczywiście masz na myśli wypłatę w "obcym" bankomacie albo w sieci typu
    > cash4you?
    >
    > Tak samo, operatorzy bankomatów i pewnie taki sam procent.

    Moment. Sugerujesz, że VISA czy tam MC nic nie mają z wypłaty w
    CAŁKOWICIE OBCYM bankomacie?

  • 6. Data: 2009-02-08 13:45:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Moment. Sugerujesz, że VISA czy tam MC nic nie mają z wypłaty w
    > CAŁKOWICIE OBCYM bankomacie?

    Nic nie sugeruję.
    Jeśli wypłacam w swoim bankomacie, to niby czemu visa ma coś dostać?
    Oświećcie mnie jeśli błądzę.

    zyga

  • 7. Data: 2009-02-08 13:55:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote in message

    > Nic nie sugeruję.
    > Jeśli wypłacam w swoim bankomacie, to niby czemu visa ma coś dostać?
    > Oświećcie mnie jeśli błądzę.

    Dostaje jesli transakcja przechodzi za jej postednictwem. Zwykle sa
    stosowane rozwiazania ktore kieruja transakcje najtansza droga (np. jesli
    karta jest wydana przez bank krajowy to zapo mosa systemu krajowego lub
    bezposrednio do banku issuera). Tak wiec zazwyczaj tylko transakcje
    zagraniczne ida przez VISA/MC. Prowizja powinna byc taka sama jak za
    transakcje bezgotowkowa.

    MK

  • 8. Data: 2009-02-08 14:01:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    MK pisze:
> [...]
    > krajowego lub bezposrednio do banku issuera). Tak wiec zazwyczaj tylko
    > transakcje zagraniczne ida przez VISA/MC. Prowizja powinna byc taka sama

    Ale ja pisałem o swoim bankomacie, czyli bankomacie banku, w którym mam
    konto i oczywiście mam na myśli operacje krajowe, bo przecież bankomatu
    typowo polskiego banku (jak to fajnie brzmi), za granicą Polski nie
    uświadczysz.

    zyga

  • 9. Data: 2009-02-08 14:05:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 03:16, "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote:
    > Od dłuższego czasu poszukuję informacji (z mizernym skutkiem - google chyba
    > mnie nie lubi he he) jak ma się wypłata gotówki z bankomatów do ewentualnego
    > zysku organizacji płatniczych takich jak Visa czy MC?

    Strona 6 tutaj:

    http://usa.visa.com/download/merchants/visa-usa-july
    2008-interchange-rates.pdf
    http://tinyurl.com/c96ku7

  • 10. Data: 2009-02-08 18:04:41
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "MK" news:gmmo7r$glo$1@news.wp.pl

> [...]
    > bezposrednio do banku issuera). Tak wiec zazwyczaj tylko transakcje
    > zagraniczne ida przez VISA/MC. Prowizja powinna byc taka sama jak za

    Czyli jeżeli moje rozumowanie jest poprawne np. w przypadku klienta
    mBanku/Multibanku, który wypłaca pieniądze w bankomacie np. Euronetu czy BZ
    WBK Visa nie zarabia nic. Jedyną stroną zyskującą dodatkowe pieniądze jest
    Euronet bądź BZ WBK.

    A więc. Zakładając, że np. wypłacam w Euronecie 50 zł. Euronet w wielkim
    uproszczeniu dostaje zatem na swoje konto od mojego banku np. 50,2 (końcówka
    to założenie czysto hipotetyczne).

    I jeżeli jesteśmy już przy kwestiach związanych z zyskiem operatora danej
    sieci bankomatów to czy ten jego zysk stanowi jakąś zryczałtowaną opłatę czy
    też % od wypłacanej kwoty?

    Pozdrawiam.