  • 1. Data: 2010-11-01 19:13:04
    Temat: przelewy kontrolowane itp
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Tak sie zastanawiam. Przelewalem miedzy kontami mBank-Alior-BZWBK-Toyota
    Bank sporo pieniedzy z kredytowek mBanku. Od jakiej kwoty banku
    powiadamiaja Urzad Skarbowy albo pokrewne instytucje? Jakie jest w ogole
    podejscie urzedow do tego, ze przelewam caly limit karty na konto i
    posluguje sie tymi pieniedzmi zarabiajac? Przy 2000zl to pewnie nie jest
    podejrzane, ale przy kilkudziesieciu tysiacach robi sie chyba inaczej.

  • 2. Data: 2010-11-01 19:24:08
    Temat: Re: przelewy kontrolowane itp
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > posluguje sie tymi pieniedzmi zarabiajac? Przy 2000zl to pewnie nie jest
    > podejrzane, ale przy kilkudziesieciu tysiacach robi sie chyba inaczej.

    Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych? NIGDY
    nie powiadamiają.

  • 3. Data: 2010-11-01 19:32:59
    Od: Marek <v...@u...pl>

    W dniu 2010-11-01 20:24, MarekZ pisze:

    > Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych?
    > NIGDY nie powiadamiają.

    US nie powiadamiają ale pamiętam, że istniał urząd nazywany "pralnią"
    i ten był zainteresowany przepływami znacznych kwot. Jak jest teraz
    w "liberalnej gospodarce" tego nie wiem.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2010-11-01 19:39:59
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010 20:24:08 +0100, MarekZ wrote:

    > Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych? NIGDY
    > nie powiadamiają.

    Za to do GIIF chyba musza sprawozdawac, o ile pamietam od 10kEUR w gore
    to juz są interesujace transakcje.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 5. Data: 2010-11-01 19:43:33
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-01 20:39, Michal Tyrala pisze:
    > Za to do GIIF chyba musza sprawozdawac, o ile pamietam od 10kEUR w gore
    > to juz są interesujace transakcje.

    Poniekad racja.

    "Jak już informowaliśmy o tym tutaj, zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu
    wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z
    nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu
    finansowaniu terroryzmu, przedsiębiorstwa zostały zobowiązane do
    weryfikacji każdej płatności gotówką powyżej 15.000 euro w celu
    sprawdzenia czy nie pochodzi ona z nielegalnych źródeł i zgłaszania
    takiej transakcji w razie wątpliwości do GIIF."

    "GIIF uzyskuje rowniez od instytucji obowiazanych informacje o
    transakcjach ponadprogowych, tj. takich transakcjach, ktorych
    rownowartosc przekracza 15000 EUR (1000 EUR w przypadku niektorych
    rodzajow instytucji obowiazanych), ktore sa gromadzone i przetwarzane w
    Departamencie Informacji Finansowej Ministerstwa Finansow. W 2009 r.
    otrzymano informacje o blisko 31 mln. takich transakcji.
    Instytucje obowiazane przekazuja dane o ww. transakcjach zbiorczo w
    postaci plikow w terminie do 14 dni po upływie kazdego miesiaca
    kalendarzowego, w ktorym zostały zarejestrowane."

    Jest nawet raport za 2009, ciekawa lektura.
    http://www.mf.gov.pl/_files_/giif/publikacje/giif_sp
    rawozdanie_2009.pdf

  • 6. Data: 2010-11-01 19:56:51
    Od: g...@o...pl

    > Departamencie Informacji Finansowej Ministerstwa Finansow. W 2009 r.
    > otrzymano informacje o blisko 31 mln. takich transakcji.

    Jak sprawdzają w soboty i niedziele także, to wychodzi 85 tys. transakcji do
    sprawdzenia dziennie. Za to jak wiedzą, kogo szukają, to mogą coś wyciągnąc.

  • 7. Data: 2010-11-02 09:50:05
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    g...@o...pl wrote:

    > Jak sprawdzają w soboty i niedziele także, to wychodzi 85 tys. transakcji do
    > sprawdzenia dziennie.

    Sprawdzanie jest robione przez AI. Nie sądzę, aby automat miał
    reagować na kwoty łączne (dla serii powiązanych transakcji) na
    kilkadziesiąt tysięcy łącznie :-)

    > Za to jak wiedzą, kogo szukają, to mogą coś wyciągnąc.

    Na aż takie zainteresowanie trzeba sobie zasłużyć ;-)

    witrak()

  • 8. Data: 2010-11-02 21:11:22
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Sprawdzanie jest robione przez AI. Nie sądzę, aby automat miał
    > reagować na kwoty łączne (dla serii powiązanych transakcji) na
    > kilkadziesiąt tysięcy łącznie :-)

    Reaguje. Mały pikuś w systemie. I dobija transakcje w okienku :)
    CEzarys
    PS. Jest w opisie

  • 9. Data: 2010-11-02 21:15:33
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2010-11-01 20:32, Marek pisze:

    > US nie powiadamiają ale pamiętam, że istniał urząd nazywany "pralnią"
    > i ten był zainteresowany przepływami znacznych kwot.

    To żaden urząd, to żargonowa nazwa rejestru, w którym
    (zazwyczaj automatycznie) są rejestrowane operacje
    przekraczające określoną kwotę. Rejestrowane,
    a nie wysyłane do US czy też gdzie indziej.