  • 1. Data: 2002-02-24 19:55:16
    Temat: przelew z usa do polski
    Od: "Andre" <y...@b...pl>

    chodzi mi o sposób przekazania USD do Polski
    jaki jest najtanszy sposób
    przelew bankowy? - po jakim czasie mozna wówczas odebrac pieniadze w Polsce?
    slyszalem tez o czyms takim jak Paycheck, gdzie na nastepny dzien pieniadze
    sa do odebrania, ale nie wiem czy to prawda

    bede widzieczny za opinie

    Pozdr

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-02-24 21:36:06
    Temat: Re: przelew z usa do polski
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Andre wrote:

> [...]
    > Polsce? slyszalem tez o czyms takim jak Paycheck, gdzie na nastepny
    > dzien pieniadze sa do odebrania, ale nie wiem czy to prawda

    Coś nie bardzo ktoś Ci odpisuje, więc zacytuję wiedzę 'z drugiej ręki'
    - bo sam nie miałem potrzeby korzystać.

    1) Przelew bankowy jest oczywiście możliwy ale słono kosztuje (informacji
    powinien udzielić bank w USA w którym przelew byłby zlecany). Podobnie słono
    (acz w Polsce) kosztuje realizacja czeku. Przelew może też wzbudzić
    zainteresowanie urzędu podatkowego (a ja się nie podejmuję analizować od
    czego to można w Polsce zapłacić podatek).

    2) Kto wie czy nie najbardziej efektywnym finansowo, choć niezbyt
    konwencjonalnym sposobem jest - dla sum średniej wielkości:
    - wyrobić w USA kartę płatniczą
    - wysłać ją do Polski
    - wyjąć w Polsce pieniądze z bankomatu
    Ma to sens zwłaszcza gdy i tak przelana kwota ma ulec zamianie na złotówki.

    3) Inny sensowny wariant to odszukanie oddziału PeKaO SA w USA (ponoć są
    takowe i realizują przelewy bez użycia SWIFTa czyli taniej i szybciej)

    4) O Paychecku nie słyszałem, w Polsce dość mocno się reklamuje Western Union.

    --
    ( Marcin Kasperski | Working overtime sucks the spirit and motivation )
    ( http://www.mk.w.pl | out of a team. (Wells) )

  • 3. Data: 2002-02-24 21:49:12
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > zainteresowanie urzędu podatkowego (a ja się nie podejmuję analizować od
    > czego to można w Polsce zapłacić podatek).

    przelewy stosuje sie glownie w celach rozliczen i podlegaja one polskiej
    kontroli dewizowej

> [...]
    > - wysłać ją do Polski
    > - wyjąć w Polsce pieniądze z bankomatu
    > Ma to sens zwłaszcza gdy i tak przelana kwota ma ulec zamianie na

    slona prowizja moze byc od czegos takiego, choc nie wiem; zalezy od banku; w
    USA czesto tez kredytowe karty sa wydawane osobno i nie do wykorzystania w
    ATM, a osobno bankomatowe;

    > 3) Inny sensowny wariant to odszukanie oddziału PeKaO SA w USA (ponoć są
    > takowe i realizują przelewy bez użycia SWIFTa czyli taniej i szybciej)

    w Pekao SA sa tradycyjne przekazy zagraniczne - ida 5 dni roboczych;
    realizacja przelewu w polsce 5zl, chyba ze sie ma konto w pekao;
    pekao oblsuguje tez system MoneyGram, czyli ekspresowe przakazy zagraniczne
    (pieniadze do odebrania od razu w polsce w wybranych placowkach Pekao);
    przekaz kosztuje 30USD i mozna go zrealizowac po okazaniu pinu, ktory
    przekazuje nadawca przekazu odbiorcy;

    > 4) O Paychecku nie słyszałem, w Polsce dość mocno się reklamuje Western
    Union.

    Western Union chyba najczesciej obsluguje PBK (BPH?); cen nie znam, ale
    dzial chyba podobnie jak moneygram

    pozdrawiam

    p.

  • 4. Data: 2002-02-25 05:38:45
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 4) O Paychecku nie słyszałem, w Polsce dość mocno się reklamuje Western Union.

    oddział pekao jest w nowym yorku jakby ktoś jeszcze nie wiedział.
    karte płatniczą? chyba raczej bankomatową.