    From: "bulba" <b...@t...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelew z usa do polski
    Date: Sun, 24 Feb 2002 22:49:12 +0100

    "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message
    news:a5bmc6$2rq0$1@pingwin.acn.pl...
    > 1) Przelew bankowy jest oczywiście możliwy ale słono kosztuje (informacji
    > powinien udzielić bank w USA w którym przelew byłby zlecany). Podobnie
    słono
    > (acz w Polsce) kosztuje realizacja czeku. Przelew może też wzbudzić
    > zainteresowanie urzędu podatkowego (a ja się nie podejmuję analizować od
    > czego to można w Polsce zapłacić podatek).

    przelewy stosuje sie glownie w celach rozliczen i podlegaja one polskiej
    kontroli dewizowej

    > 2) Kto wie czy nie najbardziej efektywnym finansowo, choć niezbyt
    > konwencjonalnym sposobem jest - dla sum średniej wielkości:
    > - wyrobić w USA kartę płatniczą
    > - wysłać ją do Polski
    > - wyjąć w Polsce pieniądze z bankomatu
    > Ma to sens zwłaszcza gdy i tak przelana kwota ma ulec zamianie na
    złotówki.

    slona prowizja moze byc od czegos takiego, choc nie wiem; zalezy od banku; w
    USA czesto tez kredytowe karty sa wydawane osobno i nie do wykorzystania w
    ATM, a osobno bankomatowe;

    > 3) Inny sensowny wariant to odszukanie oddziału PeKaO SA w USA (ponoć są
    > takowe i realizują przelewy bez użycia SWIFTa czyli taniej i szybciej)

    w Pekao SA sa tradycyjne przekazy zagraniczne - ida 5 dni roboczych;
    realizacja przelewu w polsce 5zl, chyba ze sie ma konto w pekao;
    pekao oblsuguje tez system MoneyGram, czyli ekspresowe przakazy zagraniczne
    (pieniadze do odebrania od razu w polsce w wybranych placowkach Pekao);
    przekaz kosztuje 30USD i mozna go zrealizowac po okazaniu pinu, ktory
    przekazuje nadawca przekazu odbiorcy;

    > 4) O Paychecku nie słyszałem, w Polsce dość mocno się reklamuje Western
    Union.

    Western Union chyba najczesciej obsluguje PBK (BPH?); cen nie znam, ale
    dzial chyba podobnie jak moneygram

    pozdrawiam

    p.