  • 1. Data: 2006-03-22 21:00:56
    Temat: promocja w cdm pekao - kilka pytan
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam, trafilem na ulotke informujaca o promocji w ktorej mozna kupic
    jednostki uczestnictwa w fi, bez prowizji i bez oplaty manipulacyjnej.
    jest dostepna pewna liczba funduszy w ktore w ramach tej promocji mozna
    zainwestowac (tu jest lista http://www.cdmpekao.com.pl/cdmhome/index.do)

    nie znam sie za bardzo na inwestowaniu totez mam pytanko, czy oferta ta,
    to rzeczywiscie "niebywala" okazja czy raczej wabienie klienta ?

    o co ew. dopytac w cdm pekao, aby uniknac niespodzianek ? zaznaczam ze
    ewentualny okres na jaki chcialbym ulokowac moje finanse to max 6 mcy.
    z gory dziekuje za wszelkie sugestie (czy w ogole sie w to bawic -
    zwlaszcza teraz) ?

    pzdr.

  • 2. Data: 2006-03-22 22:00:34
    Temat: Re: promocja w cdm pekao - kilka pytan
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednostki uczestnictwa w fi, bez prowizji i bez oplaty manipulacyjnej.
    > jest dostepna pewna liczba funduszy w ktore w ramach tej promocji mozna

    Z tej strony nijak nie wynika, że bez prowizji i opłat ...
    za to jest:
    http://www.cdmpekao.com.pl/cdmhome/getdoc?name=/doc/
    cdm_prowizje_uslbrok.pdf

    > nie znam sie za bardzo na inwestowaniu totez mam pytanko, czy oferta ta,
    > to rzeczywiscie "niebywala" okazja czy raczej wabienie klienta ?

    w mBanku/ Multi masz całkowicie darmowe SFI/CO
    i koło setki funduszy do wyboru, wszystkie bez prowizji i opłat,
    ale samochodu tam raczej nie wygrasz ...

  • 3. Data: 2006-03-22 22:57:42
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    S.T. napisał(a):
    > Z tej strony nijak nie wynika, że bez prowizji i opłat ...
    > za to jest:

    strone zacytowalem wylacznie ze wzgledu na liste fi w ktore w ramach tej
    promocji mozna inwestowac.
    o braku prowizji i oplaty manipulacyjnej jest mowa w ulotce - promocja
    niby do 15-go kwietnia wazna i zastanawiam sie czy to zeczywiscie jakas
    super okazja czy lipa

    > w mBanku/ Multi masz całkowicie darmowe SFI/CO
    > i koło setki funduszy do wyboru, wszystkie bez prowizji i opłat,
    > ale samochodu tam raczej nie wygrasz ...

    pal licho "szanse" na samochod, ale w mbanku jak zauwazylem sa jakies
    "oplaty za zarzadzanie - zgodnie z taryfa tfi (ale gdzie ta taryfa ??) i
    prowizje za usluge emakler - ktora chyba trzeba aktywowac aby obracac fi
    - a moze myle pojecia ?

  • 4. Data: 2006-03-22 23:20:30
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-03-22 23:57, kiedy news zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

> [...]
    > "oplaty za zarzadzanie - zgodnie z taryfa tfi (ale gdzie ta taryfa ??) i
    > prowizje za usluge emakler - ktora chyba trzeba aktywowac aby obracac fi

    Trochę mylisz.
    Opłaty za zarządzanie są zawsze, bo z czegoś taki fundusz musi zarobić
    na kieliszek chleba, ale są wliczone w cenę jednostki funduszu, więc Ty
    tych opłat praktycznie nie zauważasz (nikt Ci ich nie potrąca).
    Emakler to możliwość inwestowania na giełdzie (rozwiązanie mbankowe
    jest, jak się wydaje, delikatnie mówiąc - dyskusyjne). Powstało toto
    znacznie później niż możliwość inwestowania w fundusze i w żadnym razie
    jego aktywowanie nie jest do tego konieczne.
    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 5. Data: 2006-03-22 23:25:41
    Od: "turczy" <t...@f...pl>

    Mylisz pojecia.
    Opłaty za zarządzanie pobierają towarzystwa. Nie ma to nic wspólnego z
    bankiem. Opłaty sa pobierane w sposób niewidoczny dla inwestora. (po prostu
    wycena jesdnostek jest niższa bo pobiera się prowizje)
    Nie musisz aktywować emaklera aby obracać jednostkami FI . Emakler potrzebny
    jest do zakupu akcji na giełdzie..
    pozdrawiam
    Arek

  • 6. Data: 2006-03-22 23:30:25
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > pal licho "szanse" na samochod, ale w mbanku jak zauwazylem sa jakies
    > "oplaty za zarzadzanie - zgodnie z taryfa tfi (ale gdzie ta taryfa ??)

    W każdym TFI :)
    Opłaty za zarządzanie są _zawsze_i_wszędzie_ (w każdym TFI -nie do uniknięcia)
    bo to jest wynagrodzenie TFI, ale ono jest już zawarte w wycenie jednostek,
    więc jest niejako przezroczyste i dla Ciebie (klienta FI) nieistotne.
    (jeżeli wartość jednostki FI jest równa np. 100zł i za jakiś czas
    jest dalej równa te 100 zł tzn. że fundusz w tym czasie zarobił
    tylko tyle, co sobie potrącił za zarządzanie.)

    > prowizje za usluge emakler - ktora chyba trzeba aktywowac aby obracac fi
    > - a moze myle pojecia ?

    Nie to jest osobna usługa, do obrotu akcjami/obligacjami na GPW.

  • 7. Data: 2006-03-22 23:37:13
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    news napisał(a):

    bardzo dziekuje za krotkie uswiadomienie... jak widac, w takim razie
    "promocja" cdm niczym szczegolnym sie nie wyroznia....

    pzdr.

  • 8. Data: 2006-03-23 17:34:10
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    S.T. napisał(a):
> [...]
    > jest dalej równa te 100 zł tzn. że fundusz w tym czasie zarobił
    > tylko tyle, co sobie potrącił za zarządzanie.)

    hm... mam w takim razie jeszcze jedno pytanko - np. w mbanku pisza
    "mBank nie pobiera żadnych opłat z tytułu nabycia/ zbycia/ konwersji
    jednostek uczestnictwa" - czy to oznacza ze jak kupie jednostki FI i
    sprzedam je zaraz nastepnego dnia, to nie poniose z tego tytulu zadnych
    oplat ?

  • 9. Data: 2006-03-23 18:30:28
    Od: "turczy" <t...@f...pl>

    tak

  • 10. Data: 2006-03-24 07:48:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    turczy wrote:

> [...]

    Oprócz opłaty za zarządzanie (której nie zobaczysz bo jest uwzględniona
    w wycenie jednostki) i podatku belkowego (gdybyś przez 1 dzień zarobił
    ponad 2,49 zł). I zarówno zakup jak i sprzedaż troche trwa więc w jeden
    dzień nie da rady.