  • 1. Data: 2002-08-28 08:00:29
    Temat: promocja cena towaru a płacenie kartą
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Byłem sobie w sklepie sportowym (przy Bramie Portowej, Szczecin), gdzie
    zamierzałem zakupić pewną rzecz. Po podejściu do kasy okazało się, że nie
    mogę zapłacić kartą, bo towar został przeceniony (promocyjna wyprzedaż).
    Jak to właściwie jest (czy jest jakiś przepis to regulujący) i czy
    sprzedawca ma prawo odmówić tej formy płatności ?

    Sorry za cross-post-a, ale nie mogłem się zdecydować na którą grupę puścić
    posta ;-)

  • 2. Data: 2002-08-28 08:40:23
    Temat: Re: promocja cena towaru a płacenie kartą
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to właściwie jest (czy jest jakiś przepis to regulujący) i czy
    > sprzedawca ma prawo odmówić tej formy płatności ?

    nie jestem pewien ale obawiam sie, ze tak
    czesto jak chcesz zaplacic karta to sprzedawca dolicza Ci jeszcze kilka
    procent oplaty /od 3-5%/ jaka sam musi uiscic za skorzystanie z takiej
    transakcji.
    w krajach w ktorych paltnosci kartami jest wiecej niz gotowka czesto jest
    tak, ze sprzedawca ta prowizje dolicza do ceny wystawionego towaru i jesli
    ktos placi gotowka to wowczas dostaje np5% rabatu

    pozdrawiam,

    carlo
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 3. Data: 2002-08-28 09:00:54
    Od: i...@p...onet.pl

    Wg. mojej wiedzy o ile danie rabatu za płatnośc gotówkową jest legalne to
    żądanie podwyższonej opłaty przy płatności kartą jest ABSOLUTNIE NIEDOPUSZCZALE
    i w wypadku powiadomienia właściciela POS (Polcard, PeKaO, BZWBK itp) może się
    skończyć przywołaniem sprzedawcy do porządku a nawet zerwaniem umowy POS.

  • 4. Data: 2002-08-28 09:15:00
    Od: "Tomkowski" <t...@i...pl>

    "carlosky" wrote in message...
    > czesto jak chcesz zaplacic karta to sprzedawca dolicza Ci jeszcze kilka
    > procent oplaty /od 3-5%/ jaka sam musi uiscic za skorzystanie z takiej
    > transakcji.

    Bo Polska zaliczana jest przez sieci obslugujace karty (VISA, Mastercard) do
    grupy "republik bananowych". Co oznacza wyzsza prowizje przy rozliczaniu
    transakcji bezgotowkowych. W Polsce jest to około 3-5%, na zachodzie 1-2%
    wartości transakcji.

    Pozdrawiam
    Tomkowski

  • 5. Data: 2002-08-28 09:37:08
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    to zależy od wielu rzeczy jaka jest wysokość prowicji dla sklepu. Jeśli
    sklep ma duże obroty to prowizję obniżają nawet do 2% transakcji co na
    warunki w Polsce jest niewiele

    Grześ

  • 6. Data: 2002-08-28 10:25:20
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl>

    > to zależy od wielu rzeczy jaka jest wysokość prowicji dla sklepu. Jeśli
    > sklep ma duże obroty to prowizję obniżają nawet do 2% transakcji co na
    > warunki w Polsce jest niewiele
    >
    > Grześ

    No. 2 % przy duzych obrotach to jest duza kasa.

    Fantom

  • 7. Data: 2002-08-28 12:55:55
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    a nawet zerwaniem umowy POS.

    Raczej nierealne - centra autoryzacyjne maja z tego zysk i raczej nie
    pozvyaja sie klientow

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2002-08-28 14:18:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    In pl.biznes.banki Radmar <k...@i...pl> wrote:

    > Jak to właściwie jest (czy jest jakiś przepis to regulujący) i czy
    > sprzedawca ma prawo odmówić tej formy płatności ?

    Sprzedawca złamał umowęz akłajerem.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2002-08-28 14:42:19
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Sprzedawca złamał umowęz akłajerem.

    nie wiem jak wyglada taka umowa, ale jesli np robi wyprzedaz i schodzi z
    wlasnej marzy calkowiecie to przy zaplacie karta przez kupujacego doplacal
    by jeszcze do interesu

    pozdrawiam,

    carlo
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 10. Data: 2002-08-28 14:56:19
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "carlosky" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > nie jestem pewien ale obawiam sie, ze tak

    "Nie wiem, ale powiem - nawet, jeśli źle" - co za bezsensowne podejście.