  • 1. Data: 2005-10-12 20:34:55
    Temat: programy emerytalne - rachunki jednocześnie w PPE i IKE
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Zdarzyło się że w zeszłym roku otwarłem Indywidualne Konto Emerytalne. A
    teraz mój pracodawca uruchamia Pracowniczy Program Emerytalny i mam
    dylemat - czy jeżeli przystąpię do PPE to muszę wypowiedzieć IKE i zlecić
    wypłatę transferową do PPE?
    Przeczytałem obie ustawy o PPE i IKE - jest tam o możliwości wypłat
    transferowych w obie strony a w ustawie o IKE jest też o tym, że
    przystępujący do umowy nie ma innego IKE albo jeżeli ma to zleci w nim
    wypłatę transferową. Natomiast w ustawie o PPE nie ma takich zastrzeżeń -
    więc może można mieć jednocześnie IKE i PPE?
    Wie ktoś coś o tym?

    pozdrawiam,
    Bogdan B.

  • 2. Data: 2005-10-16 17:41:49
    Od: "Grzegorz" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypłatę transferową. Natomiast w ustawie o PPE nie ma takich zastrzeżeń -
    > więc może można mieć jednocześnie IKE i PPE?

    Z tego co mi wiadomo to można miec jednocześne IKE i PPE. Ja od około 3 lat
    uczestniczę w PPE a od roku w IKE. Jak podpisywałem umowę o IKE, nikt się
    mnie nie pytał, czy mam PPE. Wiem na pewno, że nie można mieć dwóch PPE
    jednocześnie i dwóch IKE jednocześnie - zakaz ustawowy. Tak wiec możesz
    śmiało przystępować do PPE, tylko pamiętaj o tym, że nie będziesz mógł
    wypłacić oszczędności zgromadzonych tam przed wiekiem emerytalnym. Zawsze
    jednak możesz zlecić wypłatę transferową do innego PPE albo IKE. Zawsze to
    parę groszy więcej na emeryturę (jak się dożyje:) ) - u mnie akurat
    pracodawca placi 4% wynagrodzenia brutto. Ty płacisz tylko od tego podatek.

    Pozdrawiam również,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2005-10-16 17:47:43
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > IKE, nikt się mnie nie pytał, czy mam PPE. Wiem na pewno, że nie
    > można mieć dwóch PPE jednocześnie i dwóch IKE jednocześnie - zakaz

    Dziękuję za odpowiedź - że nie można mieć dwóch IKE to wiem bo to pisze
    wprost w ustawie o IKE, ale chyba można mieć dwa PPE o ile ma się dwóch
    pracodawców prowadzących PPE (dla mnie jest to jednak przypadek
    teoretyczny).
    A do PPE złożyłem już deklarację przystąpienia.

    pozdr.
    Bogdan B.

  • 4. Data: 2005-12-15 20:33:04
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." napisał :
> [...]
    > wypłatę transferową. Natomiast w ustawie o PPE nie ma takich zastrzeżeń -
    > więc może można mieć jednocześnie IKE i PPE?

    Od razu przyznam się, że nie znam dokładnieUstawy o IKE, lecz na pewno IKE
    to nie to samo co PPE, zatem jeśli w ustawie o IKE jest zastrzeżenie, że nie
    można mieć więcej niż 1-go IKE, to nie jest tym samym wykluczone, że nie
    możesz należeć do PPE. Tu mniemam, że ustawodawcy chodziło o to, żeby
    ludziska za dużo zwolnień podatkowych nie uzyskiwali posiadając kilka IKE
    (ograniczenie co do kwoty wolnej od podatku doch.)

    Pozdroofka
    Kasia