    From: "Kasia" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: programy emerytalne - rachunki jednocześnie w PPE i IKE
    Date: Thu, 15 Dec 2005 21:33:04 +0100
    Sender: k...@n...aster.pl

    Użytkownik "Bogdan B." napisał :
    > Witam wszystkich,
    >
    > Zdarzyło się że w zeszłym roku otwarłem Indywidualne Konto Emerytalne. A
    > teraz mój pracodawca uruchamia Pracowniczy Program Emerytalny i mam
    > dylemat - czy jeżeli przystąpię do PPE to muszę wypowiedzieć IKE i zlecić
    > wypłatę transferową do PPE?
    > Przeczytałem obie ustawy o PPE i IKE - jest tam o możliwości wypłat
    > transferowych w obie strony a w ustawie o IKE jest też o tym, że
    > przystępujący do umowy nie ma innego IKE albo jeżeli ma to zleci w nim
    > wypłatę transferową. Natomiast w ustawie o PPE nie ma takich zastrzeżeń -
> [...]
    Od razu przyznam się, że nie znam dokładnieUstawy o IKE, lecz na pewno IKE
    to nie to samo co PPE, zatem jeśli w ustawie o IKE jest zastrzeżenie, że nie
    można mieć więcej niż 1-go IKE, to nie jest tym samym wykluczone, że nie
    możesz należeć do PPE. Tu mniemam, że ustawodawcy chodziło o to, żeby
    ludziska za dużo zwolnień podatkowych nie uzyskiwali posiadając kilka IKE
    (ograniczenie co do kwoty wolnej od podatku doch.)

    Pozdroofka
    Kasia