  • From: "Grzegorz" <g...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: programy emerytalne - rachunki jednocześnie w PPE i IKE
    Date: Sun, 16 Oct 2005 19:41:49 +0200

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dijs1l$qnr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich,
    >
    > Zdarzyło się że w zeszłym roku otwarłem Indywidualne Konto Emerytalne. A
    > teraz mój pracodawca uruchamia Pracowniczy Program Emerytalny i mam
    > dylemat - czy jeżeli przystąpię do PPE to muszę wypowiedzieć IKE i zlecić
    > wypłatę transferową do PPE?
    > Przeczytałem obie ustawy o PPE i IKE - jest tam o możliwości wypłat
    > transferowych w obie strony a w ustawie o IKE jest też o tym, że
    > przystępujący do umowy nie ma innego IKE albo jeżeli ma to zleci w nim
    > wypłatę transferową. Natomiast w ustawie o PPE nie ma takich zastrzeżeń -
> [...]

    Z tego co mi wiadomo to można miec jednocześne IKE i PPE. Ja od około 3 lat
    uczestniczę w PPE a od roku w IKE. Jak podpisywałem umowę o IKE, nikt się
    mnie nie pytał, czy mam PPE. Wiem na pewno, że nie można mieć dwóch PPE
    jednocześnie i dwóch IKE jednocześnie - zakaz ustawowy. Tak wiec możesz
    śmiało przystępować do PPE, tylko pamiętaj o tym, że nie będziesz mógł
    wypłacić oszczędności zgromadzonych tam przed wiekiem emerytalnym. Zawsze
    jednak możesz zlecić wypłatę transferową do innego PPE albo IKE. Zawsze to
    parę groszy więcej na emeryturę (jak się dożyje:) ) - u mnie akurat
    pracodawca placi 4% wynagrodzenia brutto. Ty płacisz tylko od tego podatek.

    Pozdrawiam również,
    Grzegorz