  • 11. Data: 2004-04-30 09:44:46
    Temat: Re: problem w mbanku
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > sprzedalam cos na allegro, kupujacy wykonal przelew ze swojego konta w
    mbanku
    > na moje, rowniez w mbanku, wyslalam przedmiot, poinformowalam o tym
    > kupujacego, a ten dzien pozniej zlozyl reklamacje w mbanku, ze przelew
    > wykonany zostal omylkowo i mbank zablokowal mi przelana przez niego kwote
    > i teraz mbank twierdzi, ze nie mam prawa skladac reklamacji, ze tu rzadzi
    > zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    > czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

    Nie ma takiej możliwości, jest to niezgodne z prawem bankowym.
    Jeśli przelew wystawiony poprawnie i środki wpłynęły na konto, to tylko ty
    możesz nimi zadysponować...
    Wystawca przelewu może Cię jedynie grzecznie poprosić o zwrot środków.
    No, chyba, że do mbanku dotarł jakiś tytuł egzekucyjny dotyczący tej kwoty i
    zdarzenia.

  • 12. Data: 2004-04-30 10:27:46
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 29 Apr 2004 19:25:53 +0000 (UTC), w <c6rks1$99l$1@inews.gazeta.pl>,
    "masia27 " <m...@W...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Niestety to sie zdarzylo naprawde. Nikt nie zadzwonil do mnie nawet z pytanie
    > mczy sie zgadzam, a na mlinii mowia, ze moge dochodzic swoich praw u
    > zleceniodawcy przelewu!!

    Spróbuj może poruszyć ten problem na forum mBanku. Ciekawe co napiszą...

  • 13. Data: 2004-04-30 10:53:46
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj może poruszyć ten problem na forum mBanku. Ciekawe co napiszą...

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=134
    951&t=134949&v=t

  • 14. Data: 2004-05-01 08:08:08
    Od: "marcib" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > No, chyba, że do mbanku dotarł jakiś tytuł egzekucyjny dotyczący tej kwoty i
    Jak to niema słyszałem że w ciągu 2 dni jest możliwe odwołanie omyłkowo
    zrobionego przelewu. Kasa wraca wtedy na twoje konto i znika u tej osoby do
    której wysłałeś..Może nikt tego nie stosował ale no nie wiem

  • 15. Data: 2004-05-01 08:12:47
    Od: "marcib" <m...@p...gazeta.pl>

  • 16. Data: 2004-05-01 12:05:01
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    marcib wrote:
    > Jak to niema słyszałem że w ciągu 2 dni jest możliwe odwołanie
    > omyłkowo zrobionego przelewu.

    Napiszesz gdzie to słyszałeś?

    > Kasa wraca wtedy na twoje konto i znika
    > u tej osoby do której wysłałeś..Może nikt tego nie stosował ale no
    > nie wiem

    Myślę że masz rację: nie wiesz ;-)

    Bogdan B.

  • 17. Data: 2004-05-01 14:58:56
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    > Napiszesz gdzie to słyszałeś?

    to jest mozliwe (nie)tylko w mbanku :-)) , zadufanie i chamstwo obsługi są
    mi z tego banku osobiście znane i potrafię sobie wyobrazić, że ktoś podjął
    tam taką kryminalną decyzję.(ale jak zwykle zanzaczam, ze znam banki o
    wyzszej skali debilnosci)

    MAM nadzieję, że TEN wątek nie skończy się standardowo - czyli na kilku
    pyskówkach :-))))) i autorka tematu - wyjasni nam kiedyś - jaki jest całości
    finał !! a powinna się tym "pochwalic" nawet jesli wrecza jej lapowke
    Temat jest po prostu aż trudny do uwierzenia - i mam nadzieję, że nie
    skończy się zwykłym rozmyciem i zapomnieniem ! bo finał powinien iść aż do
    wyjaśnienia - czyli jeśli trzeba to do sądu nawet.(pomijam sprawę z
    nieuczciwym allegrowiczem - mnie interesuje sprawa bankowej samodzielnosci w
    dzialaniu obciazajacym czyjes prywatne konto bankowe, w ktorym banczek bawi
    !! się w wymiar sprawiedliwości)
    Całkiem niedawno był tu wątek o tym jak pomyłkowo wpłacone na konto
    pieniądze - stały się nieodzyskiwalne (zabrał je zaraz US), wraz z motywacją
    i opinią sądową - może ktoś ma jeszcze ten link z prasy - aby podrzucić
    autorce dla pomocy ?

    ps
    mam tez nadzieje, ze nie jest to (nie)świadome oczernianie ?! więc bardzo
    prosze autorke o relacje - co zrobila i z jakim efektem
    - Czy możesz nam też napisać o JAKĄ kwotę tu chodzi ?
    - czy dokonałaś zapisu historii operacji na dysku ? na wypadek matactwa ze
    strony banku ?

  • 18. Data: 2004-05-01 17:25:46
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    krab wrote:
> [...]
    > - Czy możesz nam też napisać o JAKĄ kwotę tu chodzi ?
    > - czy dokonałaś zapisu historii operacji na dysku ? na wypadek

    Niestety autorka straciła zainteresowanie tym wątkiem.
    Np. nie napisała (chociaż została zapytana) jaki był tytuł tego przelewu. Na
    Allegro zwykle jest to login i/lub numer aukcji.
    Mogłaby również sprawdzić jakie były dane beneficjenta na przelewie i czy
    były to jej dane. W mBanku widać dane zleceniodawcy i to co wpisał jako dane
    odbiorcy.

    Bogdan B.