  • 1. Data: 2004-04-29 15:58:23
    Temat: problem w mbanku
    Od: "masia27 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sprzedalam cos na allegro, kupujacy wykonal przelew ze swojego konta w mbanku
    na moje, rowniez w mbanku, wyslalam przedmiot, poinformowalam o tym
    kupujacego, a ten dzien pozniej zlozyl reklamacje w mbanku, ze przelew
    wykonany zostal omylkowo i mbank zablokowal mi przelana przez niego kwote
    i teraz mbank twierdzi, ze nie mam prawa skladac reklamacji, ze tu rzadzi
    zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2004-04-29 17:46:52
    Temat: Re: problem w mbanku
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    masia27 wrote:
> [...]
    > rzadzi zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    > czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

    To się naprawdę zdarzyło, czy pytasz "co by było gdyby"?
    Nie słyszałem jeszcze o takim przypadku. Pomyłkowe przelewy bywały głośne,
    ale byłby to pierwszy raz kiedy bank próbuje "robić za policję" i blokuje
    pieniądze.
    Należy złożyć jednak reklamację, chociażby listem poleconym za
    potwierdzeniem odbioru jeżeli mLinia odmawia jej przyjęcia. Domagać się
    wyjaśnienia na podstawie jakich przepisów bank zablokował pieniądze, bo ja
    takiej podstawy nie znam. Jaki był tytuł tego przelewu? Był tam np. numer
    aukcji?
    Po miesiącu jeżeli nie odpowiedzą wysłać wniosek do arbitra bankowego:
    http://www.zbp.pl/arbiter.php

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-04-29 18:35:38
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "masia27 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    > czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

    niezly przekret - pewnie zacznie sie lawina temu podobnych
    W powyzszej sytuacji trzeba sie zastanowic, przeciwko komu zlozyc pozew
    sadowy, przeciwko jawnemu oszustowi, ktory okradl Cie z jakiejs tam kwoty za
    zalup na allegro, czy przeciwko bankowi, ktory rowniez cie okradl,
    pobierajac jakas tam kwote z Twojego konta bez Twojej wiedzy i zgody
    Obie instytucje Cie okradly

  • 4. Data: 2004-04-29 19:25:53
    Od: "masia27 " <m...@W...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    > aukcji?
    > Po miesiącu jeżeli nie odpowiedzą wysłać wniosek do arbitra bankowego:

    Niestety to sie zdarzylo naprawde. Nikt nie zadzwonil do mnie nawet z pytanie
    mczy sie zgadzam, a na mlinii mowia, ze moge dochodzic swoich praw u
    zleceniodawcy przelewu!!

  • 5. Data: 2004-04-29 19:42:50
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zalup na allegro, czy przeciwko bankowi, ktory rowniez cie okradl,
    > pobierajac jakas tam kwote z Twojego konta bez Twojej wiedzy i zgody

    Sprawa cywilna - tylko przeciwko bankowi, który bezprawnie pobrał pieniądze
    z konta.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-04-29 21:22:36
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2004 19:25:53 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: masia27 <m...@W...gazeta.pl>
    napisała:
    > Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):
    [...]
    > Niestety to sie zdarzylo naprawde. Nikt nie zadzwonil do mnie nawet z pytanie
    > mczy sie zgadzam, a na mlinii mowia, ze moge dochodzic swoich praw u
    > zleceniodawcy przelewu!!

    Co takiego ?
    Trudne do uwierzenia to co piszesz.
    No chyba, że ten drugi allegorwicz ma wtyczkę w mBanku.

    KJ

    --
    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 7. Data: 2004-04-29 21:41:42
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    masia27 wrote:

    > Niestety to sie zdarzylo naprawde. Nikt nie zadzwonil do mnie nawet z
    > pytanie mczy sie zgadzam, a na mlinii mowia, ze moge dochodzic swoich
    > praw u zleceniodawcy przelewu!!

    Moim zdaniem to nonsens że masz dochodzić swoich praw od zleceniodawcy.
    Przelew jak rozumiem był zaksięgowany, dopiero potem zleceniodawca wywinął
    numer. Jeżeli przyjąć taką zasadę, to każdy przelew można zadaklarować jako
    pomyłkowy/błędny. Należy złozyć reklamację listem poleconym. Opisz sytuację,
    podaj link do aukcji, powołaj się na tytuł przelewu - zakładam że był tam
    opis i numer aukcji. Zażądaj w niej pisemnej odpowiedzi. Jeżeli po miesiącu
    nie będzie odpowiedzi lub bank nie odblokuje kwoty, wyślij wniosek do
    arbitra bankowego. Arbiter rozpatruje sprawy o kwotę do 5000 zł.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2004-04-30 06:04:06
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bogdan B. wrote:

    > Arbiter rozpatruje sprawy o kwotę do 5000 zł.

    8000 zł

    KG

  • 9. Data: 2004-04-30 08:34:18
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    > Co takiego ?
    > Trudne do uwierzenia to co piszesz.
    > No chyba, że ten drugi allegorwicz ma wtyczkę w mBanku.

    NIe mow takich rzeczy!!!!
    Ja nie chce zyc, mieszkac, pracowac w takim kraju gdyby to bylo mozliwe!!!

    Fajas

  • 10. Data: 2004-04-30 08:38:22
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

> [...]
    > zleceniodawca przelewu i pieniadze wroca na jego rachunek
    > czy ktos moze mi poradzic czy cos sie da zrobic w tej sytuacji?

    jesli to prawda to po 1 - wystaw negatywny komentarz opisujac sytuacje i
    pietnujac zlodzieja, po 2 - zawiadom Allegro o sytuacji zeby zablokowali
    gostkowi konto, po 3 - zloz pismo reklamacyjne i wyjasniajace sytuacje do
    mbanku.

    D.