  • Data: 2002-12-08 23:42:00
    Temat: Re: pomyłka banku, nadmiar pienięd@˙Ś@öź˙ż
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

    Hello All!

    07 Dec 02 22:21, Kamil Jonca pisal do All:

    KJ> Zaraz, zaraz. Wątek zaczął się od tego, że klient _wiedział_ o
    KJ> dodatkowych pieniądzach!

    Wiem od czego zaczął się wątek i że klient nie tylko wiedział o dodatkowych
    pieniądzach, ale także wiedzial że jest to czyjes wynagrodzenie.

    Nietrudno jednak wyobrazic sobie sutuację, w której klient zna aktualne saldo
    (bo tego może sie dowiedzic choćby w bankomacie), ale nie jest w stanie ustalic
    czy to saldo jest prawidłowe (tzn. czy wszystkie środki są "jego").

    KJ> Sorry, albo wie że ma ileś za dużo i traktuje jako prezent od banku

    Nie o taki przypadek mi chodzi bo są różne możliwości powstania wątpliwości co
    do prawidłowej wysokości salda i czasem trudne do ustalenia - zwłaszcza po
    pewnym czasie i w pewnych okolicznościach (znaczny obrót, dochody z wielu żródeł
    itp., a ponadto gdy n.p. przebywam przez dłuższy czas poza miejscem stałego
    zamieszkania).

    KJ> zgłasza do opodatkowania darowiznę :-P )

    a nie jest wymagane udokumentowanie ze strony darczyńcy?
    Inaczej byłby to najprostszy sposób na pranie pieniedzy...

    W moim poście chodziło mi o zwrócenie uwagi, że wszelkie nieautoryzowane
    operacje mogą nieść dla klienta szereg niezawinionych negatywnych konsekwencji i
    to zarówno w przypadku wpływu jak i zdjecia środków z rachunku.
    Nie kwestionuję prawa banku do przeprowadzenia korekty, ale prawo banku do
    przeprowadzenia korekty _bez powiadomienia klienta_ i _uzgodnienia trybu i ew.
    terminu korekty_. Klient w żadnym wypadku nie powinien ponosić konsekwencji
    cudzych błędów.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-