  • 1. Data: 2005-09-22 10:40:54
    Temat: pomóżcie w obliczeniach - odsetki KK
    Od: "August" <n...@p...pl>

    Oprocentowanie 29,92%

    Zestawienie 19-08
    saldo zadłużenia/do zapłaty -938,77
    spłata GP do 14-09.
    Do 14-09 spłacone 926 zł.

    19-09 wpłacone 410zł.
    Następne zestawienie i doliczenie odsetek 21-09. Odsetki 15,27

    Od dnia 19-08 nie korzystano z bankomatu, same płatności bezgotówkowe.

    Jaka suma podlega oprocentowaniu przez te 5 dni ? Czy też cała brakująca
    różnica przez 54 dni ?

    --
    S pozdravem,
    August

  • 2. Data: 2005-09-22 10:57:47
    Temat: Re: pomóżcie w obliczeniach - odsetki KK
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "August" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Od dnia 19-08 nie korzystano z bankomatu, same płatności bezgotówkowe.
    >
    > Jaka suma podlega oprocentowaniu przez te 5 dni ? Czy też cała brakująca

    Za malo danych.
    czy poprzednia splata (sierpniowa) byla w 100% ?
    Jesli tak, to na wyciagu masz _tylko_ sume zadluzenia, bez odsetek. Ale to
    nie znaczy ze tych odsetek nie ma - one sa naliczane. Gdybys do 14.09
    splacil cala kwote to zostalyby anulowane. Skoro nie splaciles, to... zalezy
    od banku ;-)
    - albo ci anuluja odsetki od splaconych w GP zakupow i zaplacisz tylko od
    niesplaconych (ale liczone od dnia zakupu do dnia splaty)
    - albo ci nic nie anuluja i masz odsetki od wszystkich zakupow, takze tych
    splaconych w GP.
    Wyjasnienie znajdziesz zapewne w regulaminie twojej karty

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2005-09-22 11:16:10
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dgu2mi$7k0$1@inews.gazeta.pl grupowicz Slawek Kos napisał:

    > Za malo danych.

    Zapomniałem wspomnieć, że w ww. okresie nastapiło pobranie opłat rocznych za
    k.główną i dodatkową.
    Czy może jest to traktowane inaczej niż normalne obciążenie ?

    > czy poprzednia splata (sierpniowa) byla w 100% ?

    Tak. Odsetki 0,44, ale za wypłatę gotówkową (natychmiast spłaconą)

    > Jesli tak, to na wyciagu masz _tylko_ sume zadluzenia, bez odsetek.

    Wyciąg będzie wieczorem, na razie mam zaksięgowane im minus na rachunku.

> [...]
    > splaconych w GP.
    > Wyjasnienie znajdziesz zapewne w regulaminie twojej karty

    Własnie się męczę z innym regulaminem, a do regulaminu KK bzwbk na razie nie
    chce mi się zaglądać, a pewnie ty znasz ;-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 4. Data: 2005-09-22 11:24:12
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dgu2mi$7k0$1@inews.gazeta.pl grupowicz Slawek Kos napisał:

    > Za malo danych.

    Aha, transakcje liczne, ale na małe kwoty.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 5. Data: 2005-09-22 16:59:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "August"
    > Jaka suma podlega oprocentowaniu przez te 5 dni ? Czy też cała
    > brakująca
    > różnica przez 54 dni ?

    przez 54 dni tak, ale nie roznica tylko cala pierwotna kwota
    zadluzenia
    w momencie jak nie splaciles calosci to nie umozyli odsetek i teraz je
    trzeba zaplacic
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-09-22 18:14:55
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dguntg$ef$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz blad napisał:

> [...]
    > zadluzenia
    > w momencie jak nie splaciles calosci to nie umozyli odsetek i teraz je

    Może nie 54 całe zadłużenie, ale w sumie zgadza się. Jest to pewnie suma
    poszczególnych sumek każdego zakupu razy liczba dni kredytu na poszczególny
    wydatek. Tylko z drugiej strony regulamin mówi, ze poszczególne opłaty są
    zaspokajane na bieżaco. (opłaty , prowizje, gotówkowe, bezgotówkowe, itp. )
    Zgodziłbym się, gdyby był jednorazowy duży zakup i brakująca suma anuluje go
    całkowicie i nadal zlicza mu odsetki.
    To że poszczególne transakcje liczy się jako całość spotkać można tylko w
    par. 6 p 6.ppkt a) :
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/regulamin_kart.
    pdf (słowo "wszystkie")
    Co więcej, w par8, pkt7 ppkt b) jest liczba mnoga "transakcji" i nie
    rozstrzyga ona jasno, przynajmniej dla mnie, czy regulamin mówi o każdej
    transakcji bezgotówkowej z osobna
    czy sumie transakcji.

    I zaciekawił mnie też taki zapis:

    "W przypadku stwierdzenia nieprawid.owoEci w stanie salda na koncie Karty,
    Posiadacz
    powinien zgłosiç ten fakt pisemnie do Banku w celu uzgodnienia stanu konta w
    terminie 14 dni od dnia otrzymania Zestawienia operacji.
    15. Je˝eli zgłoszenie niezgodnoĘci nie nastŕpi w ciŕgu 14 dni od daty
    otrzymania Zestawienia operacji, uznaje si´, i˝ niezgodnoĘci nie wystapi.y."

    Dlaczego tak bankowi zależy na 14 dniach ? 5 lat nasze dane przetwarzane po
    wyjściu z banku, a na korektę jedyne 14 dni :)

    --
    S pozdravem,
    August