  • 1. Data: 2007-02-26 08:08:56
    Temat: podpis przy k. hipotecznym a współwłasność
    Od: Deno <s...@g...com>

    Witam.

    Planuję zakup mieszkania, część pieniędzy otrzymam za sprzedane ponad rok temu
    mieszkanie siostry, która wyjechała do Anglii, na pozostałą część przyjdzie mi wziąść
    kredyt. Zgodnie z prawem, aby nie zapłacić podatku od sprzedanego wcześniej
    mieszkania siostra musiałaby zostać współwłaścicielem mojego mieszkania, w związku z
    czym pytanie- czy jej podpis jest potrzebny przy umowie kredytowej?

    --
    Pozdrawiam,
    D.

  • 2. Data: 2007-02-26 08:27:14
    Temat: Re: podpis przy k. hipotecznym a współwłasność
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Deno porozsypywal nastepujace haczki:
    > w związku z czym pytanie- czy jej podpis jest potrzebny przy umowie kredytowej?
    A kto bedzie bral kredyt? Ty czy Ty z siostra?
    Poza tym - podpis na umowie kredytowej to jedno, podpis na akcie
    notarialnym to drugie.
    IMHO bez fizycznej obecnosci siostry, niewiele zrobisz. Pomysl o
    upowaznieniu notarialnym.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-26 08:38:02
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Deno wrote:

> [...]
    > współwłaścicielem mojego mieszkania, w związku z czym pytanie- czy
    > jej podpis jest potrzebny przy umowie kredytowej?

    Nie wiem czy jej podpis jest potrzebny na umowie kredytowej, chyba nie,
    bo bierzesz kredyt sam, więc właściwie siostrze nic do tego. Ale z
    pewnością będzie potrzebny jej podpis na akcie notarialnym kupna
    mieszkania. Być może da się to załatwić pełnomocnictwem. Zapytaj w banku
    i przede wszystkim u notariusza.

    Karol

  • 4. Data: 2007-02-26 08:55:03
    Od: Deno <s...@g...com>

    Mon, 26 Feb 2007 09:27:14 +0100, na pl.biznes.banki, badzio napisał(a):

> [...]
    > notarialnym to drugie.
    > IMHO bez fizycznej obecnosci siostry, niewiele zrobisz. Pomysl o

    Kredyt będę brał tylko ja oczywiście, nie jestem tylko pewien czy banki nie
    wymagają podpisu współwłaściela, co do aktu notarialnego to jest sprawa
    oczywista, z tym że tu bez problemu (tak mi się wydaje) przy zakupie mogę
    uzgodnić ze sprzedawcą nieco puźniejszy wpis (kwestia ~3 miesięcy do wizyty
    siostry w PL).

    --
    Pozdrawiam,
    D.

  • 5. Data: 2007-02-26 09:00:33
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Deno wrote:

    > Kredyt będę brał tylko ja oczywiście, nie jestem tylko pewien czy banki nie
    > wymagają podpisu współwłaściela,

    Z tego co pamiętam, wymagają podpisów wszystkich kredytobiorców i
    wymagają aktu notarialnego.

> [...]
    > uzgodnić ze sprzedawcą nieco puźniejszy wpis (kwestia ~3 miesięcy do wizyty

    Ale nie dostaniesz kredytu bez aktu notarialnego.

    Karol

  • 6. Data: 2007-02-26 09:10:58
    Od: Deno <s...@g...com>

    Mon, 26 Feb 2007 10:00:33 +0100, na pl.biznes.banki, Karol S napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, wymagają podpisów wszystkich kredytobiorców i
    > wymagają aktu notarialnego.

    > Ale nie dostaniesz kredytu bez aktu notarialnego.

    arghh, więc tak to działa.. to komplikuje sytuację.
    Dzięki za oświecenie.. :(

    --
    Pozdrawiam,
    D.

  • 7. Data: 2007-02-26 09:12:26
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > uzgodnić ze sprzedawcą nieco puźniejszy wpis (kwestia ~3 miesięcy do wizyty
    Bank sie nie zgodzi. Zazwyczaj w umowie kredytowej masz zapis ze w ciagu
    m-c od daty podpisania umowy kredytowej, musi nastapic podpisanie aktu
    notarialnego.
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-02-26 09:20:17
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Deno wrote:

    > arghh, więc tak to działa.. to komplikuje sytuację.
    > Dzięki za oświecenie.. :(

    Zapytaj notariusza czy zamiast obecności siostry nie wystarczy
    upoważnienie notarialne. Z tym że kupno mieszkania to grubsza sprawa i
    nie wiem czy takie upoważnienie wystarczy. Byłoby potrzebne jeszcze
    tłumaczenie upoważnienia z angielskiego na polski.

    Karol

  • 9. Data: 2007-02-26 17:06:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 26 Feb 2007 09:38:02 +0100, Karol S <k...@z...pl>
    wrote:

    >Nie wiem czy jej podpis jest potrzebny na umowie kredytowej, chyba nie,
    >bo bierzesz kredyt sam, więc właściwie siostrze nic do tego.
    Zabezpieczeniem kredytu pewnie jest wlasnie to mieszkanie. A siostra
    jest wspolwlascicielem mieszkania, wiec moze jednak bank bedzie chcial
    jej podpis.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2007-02-26 21:20:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Feb 2007 10:12:26 +0100, badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> wklepał(-a):

    >Bank sie nie zgodzi. Zazwyczaj w umowie kredytowej masz zapis ze w ciagu
    >m-c od daty podpisania umowy kredytowej, musi nastapic podpisanie aktu
    >notarialnego.

    Biedni ci, którzy biorą kredyty na mieszkania, których jeszcze nie wybudowano...
    ;)