  • 61. Data: 2008-11-02 23:01:21
    Temat: Re: podpis na karcie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Jak masz watpliwosci, to zapytaj np. swojego banku czy postepowanie
    > kasjera bylo prawidlowe, i czy prawidlowe jest wpisywanie na karcie
    > jakichs "see id".

    Może warto spróbować z podpisem ,,pocałuj mnie w tyłek''? ;)
    Kto zgłosi się na ochotnika? Kasjerki niestety nie zawsze są
    ładne... ;) A co, jeśli się trafi na kasjera?... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2008-11-02 23:10:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" geh6as$tpc$...@n...dialog.net.pl

    > mbank akurat wprowadzil chipy i po sprawie. Jeszcze rok czy dwa i stare karty
    odejda do lamusa, a Wasz problem przestanie istniec.
    > Przynajmniej dla mbanku ;-)

    Karta kredytowa Citi -- podpisowa z UBezpieczeniem na 36 godzin przed zgłoszeniem.
    Dziś mi kradną kartę, jutro nią płacą w sklepie, pojutrze zgłaszam zaginięcie karty,
    a za kilka dni reklamuję wydatki...

    Bank zapewne daje ogłoszenie do gazety i prosi w nim uczciwego złodzieja
    o dostarczenie skradzionej karty do banku w celu sprawdzenia podpisu... ;)

    -=-

    BTW -- chyba 36 godzin w przypadku karty ze zdjęciem i transakcji w sumie powyżej
    100 E. Proszę mi nie brać za złe, jeśli warunki UBezpieczenia podaję nieprawidłowo.
    :)
    (w sednie jest OK -- podpis i 36 godzin do tyłu)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2008-11-02 23:12:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" geh858$v10$...@n...dialog.net.pl

    > Bardzo aktywnie korzystam z kart chipowych. Obecnie mam takie, gdzie mimo
    dziesiatek transakcji na przestrzeni 2008 roku nie udalo
    > mi sie ani razu autoryzowac podpisem.

    Spróbuj w Statoil.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2008-11-03 00:07:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No to zapłać kartą w Szwecji.
    JaC

    -----

    > sprawdzanie dowodu moglo sie zrodzic tylko w glowie osoby, ktora zayla w jakims
    totalitarnym kraju.

  • 65. Data: 2008-11-03 01:12:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 490c42ab$0$12126$f...@m...aster.pl

    > Jakoś nie wydaje mi się takie oczywiste, że ubezpieczyciel uwierzy mi
    > "na gębę", że to nie ja wykonałem daną operację. Spodziewam się, że będą
    > chcieli to zweryfikować. W przeciwnym razie firmy ubezpieczeniowe już
    > dawno poszłyby z torbami...

    Podobnie sprawa ma się z wypadkami samochodowymi. Jak udowodnić ubepieczycielowi,
    że nie ja ukradłem sobie samochód ubezpieczony w ramach AC i jak udowodnić
    ubepieczycielowi, że wjechałem komuś w błotnik, gdy mam swoje OC?

    Możliwości do nadużyć jest sporo. Masz do wymiany błotnik? Dogadujesz
    się z kimś, kto tłucze w Twój samochód swoim tak, aby sobie nie uczynić
    krzywdy i idziecie do jego TU. Ten ktoś może na dodatek mieć ubezpieczenie
    AC i może przed ,,wypadkiem'' mieć już ślady po prawdziwym wypadku, do
    którego doszło w sytuacji, gdy kierowca był ,,pod wpływem'', nie miał
    prawa jazdy itp...

    -=-

    Po to jest to karciane UBezpieczenie, aby skutecznie reklamować. I działa ono
    zazwyczaj wstecz, to znaczy ubezpiecza Cię, zanim zgłosisz zaginięcie karty.

    Oczywiście możliwości do nadużywania są. :) Płacisz w sklepie, wracasz do domu
    i następnego dnia zgłaszasz kradzież. Co jednak wówczas, gdy sprzedawca rozpozna
    Cię i w obecności policji czy sądu zauważy, że jednak kłamiesz? :) Ryzyko jak
    przy innych kradzieżach.

    -=-

    Ale czy takie UBezpieczenie chroni także wtedy, gdy domniemany złodziej
    podał poprawny PIN? Tego nie pamiętam. Jeśli tak -- sprawa jest prosta,
    bo możesz dać komuś swoją kartę, podać mu PIN i ten ktoś pobierze szmal
    w bankomacie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2008-11-03 02:16:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Złodziej znałby wzór z karty, lecz nie znałby wzoru zostawionego w banku.

    Niewykonalne i nie warte zachodu.
    Duże sklepy rezygnują nawet z tego jednego podpisu, bo i tak zajmuje
    dużo czasu i strasznie spowalnia obsługę przy kasach. Po prostu biorą
    ryzyko na siebie bo i tak im się ciągle opłaca.

  • 67. Data: 2008-11-03 18:51:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" gelmb5$o7l$...@n...interia.pl

> [...]
    strasznie spowalnia obsługę przy kasach. Po
    > prostu biorą ryzyko na siebie bo i tak im się ciągle opłaca.

    Chyba nie czytałeś tego, co napisałem. :) Nie o sklep chodzi, lecz
    reklamację w banku. Nie wiem, o jak dużych sklepach piszesz, ale mnie
    nie przepuszczono ani razu bez podpisu czy PINu. A nawet jeśli jakiś
    sklep oleje podpis, inne nie muszą tego robić.

    Jeśli już jakiś sklep daruje mi brak podpisu -- wyślę tam na zakupy
    znajomego, który też nie podpisze slipu i zareklamuje płatność.
    Będę miał zakupy za free. :) Jeszcze raz -- nie znam takich sklepów,
    a płacę kartami od kilkunastu lat. Wcześniej płaciłem czekami.
    Z sytuacji podobnych -- raz wstawiłem na potwierdzonym czeku
    (czek wystawiła białostocka uczelnia, wówczas filia UW) kwotę
    wystającą nieco ponad potwierdzenie. Czek został ponoć zrealizowany.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2008-11-03 19:01:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:genh89$f3v$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli już jakiś sklep daruje mi brak podpisu -- wyślę tam na zakupy
    > znajomego, który też nie podpisze slipu i zareklamuje płatność.
    > Będę miał zakupy za free. :)

    A niby co mialoby byc przedmiotem reklamacji? Brak podpisu? Dokonales
    zakupow to musisz zaplacic.

    MK

  • 69. Data: 2008-11-03 22:27:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" genhr6$lei$...@n...wp.pl

    > A niby co mialoby byc przedmiotem reklamacji? Brak podpisu? Dokonales zakupow to
    musisz zaplacic.

    Jeśli nie podpisałem (i nie wstukałem poprawnego PINu) nie muszę płacić,
    bo to nie ja płaciłem. :) Zapewne najpierw (czy później) trzeba zadzwonić
    do banku i zgłosić kradzież czy zaginięcie karty... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2008-11-04 00:18:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "witek" gelmb5$o7l$...@n...interia.pl

    > Chyba nie czytałeś tego, co napisałem. :) Nie o sklep chodzi, lecz
    > reklamację w banku.

    Ale do czego ci podpisy z karty, banku sejfu czy skądkolwiek chcesz,
    skoro na slipie nie ma żadnego.

    > Nie wiem, o jak dużych sklepach piszesz, ale mnie
    > nie przepuszczono ani razu bez podpisu czy PINu. A nawet jeśli jakiś
    > sklep oleje podpis, inne nie muszą tego robić.

    Hotele, supermarkety, stacje benzynowe, mcdanold też.
    przeciągasz kartę i chowasz do kieszeni. nikt sie w zadne podpisy nie
    bawi, bo kolejka czeka.
    W hotelach czesto gęsto nawet karty nie chcą. Po prostu mają ją już w
    komputerze. Rezerwację robię podając numer klienta, wychodząc, klucz
    zotawiam w pokoju, w recepcji się nawet nie zatrzymując. W życiu mojej
    karty nie widzieli na oczy, a podpisu nie składałem nigdy.

    > Jeśli już jakiś sklep daruje mi brak podpisu -- wyślę tam na zakupy
    > znajomego, który też nie podpisze slipu i zareklamuje płatność.

    i z dużym prawdopodobieństwem ktoś pójdzie siedzieć za próbę wyłudzenia,
    a ty razem z nim. sklepy mają swoje sposoby.

    > Będę miał zakupy za free. :)
    wakacje potem też i to długie.

> [...]
    > (czek wystawiła białostocka uczelnia, wówczas filia UW) kwotę
    > wystającą nieco ponad potwierdzenie. Czek został ponoć zrealizowany.

    pojeździj trochę po świecie.