  • 1. Data: 2002-01-09 19:07:34
    Temat: podatek od zyskow w funduszach inwestycyjnych
    Od: "Daniellus" <d...@i...pl>

    czy ktos wie, czy podatek od zyskow w funduszu inwestycyjnym bedzie
    naliczany
    skoro wplaty dokonalem przed wejsciem w zycie ustawy
    ale dokonalem np. dzis konwersji na inny fundusz zarzadzany przez to samo
    TFI?
    wedlug mnie liczy sie to, ze wplata jest dokonana na dany rejestr
    uczestnika, a to czy tam manewruje pomiedzy funduszami czy nie , nie zmienia
    stanu faktycznego rejestru i powinno byc zwolnione, jezeli wplata byla
    dokonana przed koncem listopada

  • 2. Data: 2002-01-09 19:25:31
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Daniellus" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skoro wplaty dokonalem przed wejsciem w zycie ustawy
    > ale dokonalem np. dzis konwersji na inny fundusz zarzadzany przez to samo

    podatek nalicza - bo operacja jest juz po 1 grudnia
    na tej zasadzie (jak argunmentujesz) to lokata wplacona przed 1 XII a
    nastepnie zamieniona dzisiaj na inna - tez powinna byc zwolniona - bo
    przeciez pieniadze do banku wplaciles przed wejsciem ustawy - no nie ??
    tymczasem ustawa nie uzaleznia podatku od momentu wyplaty ich z banku ! ale
    od daty operacji bankowo-finansowwo-custam

  • 3. Data: 2002-01-09 19:33:51
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniellus" <d...@i...pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > skoro wplaty dokonalem przed wejsciem w zycie
    ustawy
    > ale dokonalem np. dzis konwersji na inny fundusz

    Bedzie naliczany na 100%, bo
    skonwertowaleś=umorzyłeś i kupiłeś nowe.
    Jęzli już poprzestaniesz na tym to podatek naliczą
    od zysku za okres od 1.03.2002 r
    (tak że jak juz raz "zgrzeszyłeś przeciw
    antybelce" to mozesz bezpodatkowo konwertowac do
    28.02.2002 r

    Sark

  • 4. Data: 2002-01-09 21:02:57
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

> [...]
    > od zysku za okres od 1.03.2002 r
    > (tak że jak juz raz "zgrzeszyłeś przeciw
    > antybelce" to mozesz bezpodatkowo konwertowac do

    No nie wiem czy tak na 100%. Wydaje mi się że bierze się
    tu datę wpływu do TFI (przed 1.XII) i moment fizycznej
    wypłaty środków z TFI (przelew na wskazany rachunek),
    co za tym idzie - wydaje mi się ;-)) - nie powinien zostać
    pobrany Belkodatek...

    Ale z ciekawości sam zapytam w BM ;-))

    Pzdr
    marcin

  • 5. Data: 2002-01-09 21:43:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maryan" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:a1ib5g$nvm$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > wypłaty środków z TFI (przelew na wskazany
    rachunek),
    > co za tym idzie - wydaje mi się ;-)) - nie

    Fajnie tylkoze on tamtą "lokatę" zerwał czyli
    sprzedal jednoistki w fundusz np. obligacji i
    zakupił nowe w funduszu np. akcji. Gdyby to zrobil
    po 1.03.2002 to w chwili umorzania naliczono by mu
    podatek belkowy od zysku w przypadku każdego
    UMORZENIA

    > Ale z ciekawości sam zapytam w BM ;-))

    A pytaj, tak wypowiadali sie także ludzie z BM
    oraz z DWS

    Sark

  • 6. Data: 2002-01-09 22:19:18
    Od: "Daniellus" <d...@i...pl>

    no wlasnie ja to podobnie widze
    srodki pieniezne wplywaja na okreslony rejstr i tam tez sa ewidencjonowane
    jednostki
    roznych funduszy np.: akcyjnego i obligacji
    a konwersja > nie jest wykupem > wykup wiaze sie z przekazaniem srodkow z
    rejestru na rachunek
    potwierdzeniem tego moga byc pobierane prowizje przez tfi > bedace roznica
    pomiedzy prowizjami w funduszu , z ktorego sie wycofujemy a tym do ktorego
    sie przenosimy

  • 7. Data: 2002-01-09 22:25:50
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomiedzy prowizjami w funduszu , z ktorego sie wycofujemy a tym do ktorego

    Swojego czasu w 3 roznych TFI powiedzili mi ze od zawsze KONWERSJA=
    UMORZENIE+NABYCIE i ze to bedzie podchodzic pod podatek od 01.03.2002
    Tak naprawde dowiemy sie tego jak pojawia sie pierwsze akty wykonawcze do
    Ustawy.
    Na razie malo kto z nas ma pewnosc - co i kiedy bedzie pobierane...

    Jakis czas temu ktos tu sie wypowiadal o opoznieniu w przetwarzaniu zlecenia
    nabycia j.u. (te POLSKIE 'na ostania chwile') i do konca pewnosci nie bylo czy
    liczy sie data zlozenia zlecenia czy data przetworzenia go przez agenta.
    Mnostwo watpliwosci co do nowej Ustawy niestety narasta

  • 8. Data: 2002-01-09 22:49:31
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniellus" <d...@i...pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > jednostki
    > roznych funduszy np.: akcyjnego i obligacji
    > a konwersja > nie jest wykupem > wykup wiaze sie

    Jest, jest

    > potwierdzeniem tego moga byc pobierane prowizje
    przez tfi > bedace roznica
    > pomiedzy prowizjami w funduszu , z ktorego sie
    wycofujemy a tym do ktorego
    > sie przenosimy

    A sa też i takie co nie pobieraja prowuzji i co
    wtedy z twoim dowodem np. DWS pieniężny i DWS
    akcji plus
    A poniżej info z DWS

    /////Szanowny Panie,

    W nawiazaniu do Pana maila (...) chcielibysmy Pana
    poinformowac, ze prawdopodobnie po 01 marca 2002
    r. (zgodnie z poprawka rekomendowana przez Komisje
    Finansow 13 listopada
    2001 r.) kazde nabycie jednostek uczestnictwa
    oraz konwersja beda opodatkowane 20%
    zryczaltowanym podatkiem dochodowym. Podatek
    bedzie naliczany przy odkupieniu jednostek
    uczestnictwa.

    Z powazaniem,

    DWS Polska TFI S.A./////

  • 9. Data: 2002-01-10 00:56:28
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz konwersja beda opodatkowane 20%
    > zryczaltowanym podatkiem dochodowym. Podatek
    > bedzie naliczany przy odkupieniu jednostek

    oczywiscie zacytowana powyzej wypowiedz z otrzymanego przez Ciebie maila
    jest bezsensu
    facet sam sobie przeczy - co swiadczy, ze nie wie o czym pisze
    ani zakup, ani sprzedaz ani konwersja - bo podatek jest od uzyskanego
    przychodu a nie (jakby wynikalo z tej wypowiedzi) od transakcji
    ps
    co nie zmienia faktu - ze podatek przy konwersji zostanie naliczony
    :-)

  • 10. Data: 2002-01-10 08:41:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:a1ios0$p59$1@news.tpi.pl...

> [...]
    wypowiedzi) od transakcji
    > ps
    > co nie zmienia faktu - ze podatek przy konwersji

    No fakt, w jego ( a właściwiej jej :) wypowiedzi
    najbliższe prawdy jest to ostatnie zdanie "Podatek
    bedzie naliczany przy odkupieniu jednostek
    uczestnictwa" (moje: pod warunkiem że wypracuje
    się zysk co np. w przypadku funduszu akcji nie
    jest takie pewne :-)

    Sark