  • 1. Data: 2009-07-13 07:48:39
    Temat: podatek od zysków pytanie
    Od: "george" <g...@v...pl>

    Czy zysk z dywidendy można zsumować ze stratą na kapitale (inwestycja np w
    kghm) i w ten sposób zmniejszyć podatek od zysków kapitałowych ?

    george

  • 2. Data: 2009-07-13 08:06:20
    Temat: Re: podatek od zysk?w pytanie
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Czy zysk z dywidendy można zsumować ze stratą na kapitale (inwestycja np w
    > kghm) i w ten sposób zmniejszyć podatek od zysków kapitałowych ?
    >
    > george

    Zysk z dywidendy jest opodatkowany przed przesłaniem Ci pieniędzy na konto
    maklerskie. Na koncie zobaczysz pieniądze po podatku. W Twoim imieniu
    podatek obliczy i zapłaci biuro maklerskie. Kwot uzyskanych z dywidend nie
    wykazujesz w żadnym zeznaniu podatkowym. Nie masz szansy nic sumować.

  • 3. Data: 2009-07-13 08:11:51
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > podatek obliczy i zapłaci biuro maklerskie. Kwot uzyskanych z dywidend nie
    > wykazujesz w żadnym zeznaniu podatkowym. Nie masz szansy nic sumować.

    dzieki,

    czy z punktu optymalizacji podatkowej (jeśli założyć że KGHM zaliczy jutro
    spadek rzedu dywidendy) lepiej jest sprzedać i odkupic po dywidendzie... bo
    koszty transakcyjne nie wyniosą chyba 19%...
    Zaliczamy strate na kapitale, której nie można zniwelowac zyskiem z
    dywidendy...

    george

  • 4. Data: 2009-07-13 08:24:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > bo koszty transakcyjne nie wyniosą chyba 19%...
    > Zaliczamy strate na kapitale, której nie można zniwelowac zyskiem z

    To po co ta cała operacja, jak się zastanawiasz czy wyjdziesz na zero. Ja
    jestem krótkoterminowym handlarzem. Nigdy nie kupowałem akcji ze względu na
    dywidendę. Jeżeli dywidenda wpadła, to dobrze, jak nie, to nie. Nie mam
    rozwiązanych Twoich dylematów. Jak myślisz, że akcje będą tanieć to
    powinieneś sprzedać, a jak sądzisz, że będą rosnąć to trzymaj. Dywidenda to
    ostatni czynnik, który bym brał pod uwagę. Mój pogląd na optymalizacje
    podatku giełdowego jest taki, że staram się go maksymalizować. Jak grozi mi,
    że podatku nie zapłacę to martwię się bardzo. Ale ja jestem państwowiec.
    Wiesz, solidarność społeczna - te sprawy. Ideowiec ze mnie.

  • 5. Data: 2009-07-13 09:50:18
    Od: karol <k...@k...pl>

    Wg mnie chyba masz racje.. raczej mniejszosc robi spekulacje polegajaca
    na tym, ze kupuje akacje na chwile, aby wzbogacic sie dywidenda.. cena
    akcji tak jak ktos tutaj napisal wynikac bedzie raczej z tego jaki jest
    popyt na miedz, dlatego zaczynam byc coraz bardziej podejrzliwy co
    jestli chodzi o potenacjne potezne spadki.. pewnie cos poleci, ale nie
    za wiele.
    Z ciekawosci chetnie bym sie dowiedzial jak to bylo w przeszlosci? Jak
    mowi statystyka? ile takich dywidend juz bylo i ile skonczylo sie
    spadami? ktos wie?

  • 6. Data: 2009-07-13 10:11:22
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "karol" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z ciekawosci chetnie bym sie dowiedzial jak to bylo w przeszlosci? Jak
    > mowi statystyka? ile takich dywidend juz bylo i ile skonczylo sie spadami?

    Wymagasz żeby ktoś za Ciebie analizował wykres.

    Pamietam tylko 2006 kiedy po odcięciu dywidendy (coś koło 10zł) kurs szybko
    wrócił do poziomu sprzed odcięcia, czyli kasa gratis.
    Sprawdź inne lata, bo na pewno to nie jest reguła.

  • 7. Data: 2009-07-13 10:43:14
    Od: karol <k...@k...pl>

    No wlasnie, czyli moze nie taki diabel straszny.
    A sprawdzic to bym sprawdzil ale nie wiem kiedy byly wyplaty

  • 8. Data: 2009-07-13 11:03:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    karol wrote:

    > No wlasnie, czyli moze nie taki diabel straszny.
    > A sprawdzic to bym sprawdzil ale nie wiem kiedy byly wyplaty

    Nie ważne są wypłaty tylko dzień dywidendy. Na interia.pl można.

  • 9. Data: 2009-07-13 11:32:11
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > że podatku nie zapłacę to martwię się bardzo. Ale ja jestem państwowiec.
    > Wiesz, solidarność społeczna - te sprawy. Ideowiec ze mnie.

    nie bardzo wiem o czym mówisz z tym zerem...

    załóżmy że jutro bedzie dół o 11,68 ( wartosć dywidendy) oraz założmy dla
    uproszczenia ze masz stratę z 2008 wynoszącą 1168 pln i posiadasz teraz 100
    akcji kghm.

    co robisz ?
    a) sprzedasz dziś zaliczasz wiec zysk względem "jutra" wynoszący 100 * 11.68
    = 1168 którym rozliczysz stratę z 2008. Podatek do zapłacenia 0.00 ( pominmy
    dla uproszczenia te 50% rozliczen strat z danego roku).

    b) czekasz do jutra, zaliczasz strate 11,68 oraz dostajesz netto 11,68 *
    0,81 = 9,22 * 100 = 946 pln.

    jak dla mnie jest spora różnica pomiedzy 946 zysku sumowanego ze stratą z
    2008 (1168) = -222 pln w przypadku a) a 0.00 pln w przypadku b) (podatek
    należny 0,00).

    mam nadzieje że teraz jest jasne.
    george

  • 10. Data: 2009-07-13 15:26:38
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > mam nadzieje że teraz jest jasne.
    > george

    Bardzo jasne. Mam inna radę. Zrób tak byś miał do zapłacenia 50 000,-
    podatku za 2009. Na tym się skup. Tą dywidendę potraktuj jak drobne na piwo.