  • 11. Data: 2014-07-01 14:21:02
    Temat: Re: podatek belki
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-07-01 13:26, Krzysiek pisze:

    > to jest najlepsza odpowiedz;)

    Ale ja nie jestem pewny, czy banki prawidłowo interpretują ustawę.
    Chyba wyraźnie stoi napisane - od ZYSKÓW kapitałowych.
    Ktoś z grupy się na tym zna?
    Zamierzam napisać list do PKO BP.
    A prezesów banków większość nie wybierała.
    Chociaż pośrednio może i tak.

  • 12. Data: 2014-07-01 14:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości

> [...]
    >Ktoś z grupy się na tym zna?
    >Zamierzam napisać list do PKO BP.
    >A prezesów banków większość nie wybierała.

    Prezes banku nie bedzie ryzykowal zlego naliczania, szczegolnie gdy to
    o grosze chodzi.
    Napisz skarge do TK, albo do RPO ...

    J.

  • 13. Data: 2014-07-01 17:50:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1406302027480.2700@quad

    a nie uwzględnia straty wynikającej z opłaty

    > Ty mi powiedz, dlaczego przede wszystkim nie uwzględnia "psucia
    > pieniądza" poprzez inflację.

    Bo tego nic nie uwzględnia. Inwestujesz w interes pieniądze dziś
    (kupujesz coś za 100 pln) a sprzedajesz za jakiś czas (za 200 pln)
    i zyskiem jest różnica (200 pln - 100 pln) nie zaś różnica
    z uwzględnieniem inflacji.

    Cena sprzedaży uwzględnia zmianę wartości pieniądza,
    kołysanie cenowe związane ze świętami itp., ale
    Fiskus zwykle bierze dwie ceny bez zastanawiania
    się nad tym, że być może 200 pln w dniu sprzedaży
    to 100 pln w dniu zakupu.

    Fiskus może przeliczyć wartość pieniądza wtedy, gdy
    w grę wpełza przewalutowanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-07-01 18:00:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53b2b069$0$2365$6...@n...neostrada.pl

    > Prezes banku nie bedzie ryzykowal zlego naliczania, szczegolnie gdy to o grosze
    chodzi.

    Ponoć bank Nordea źle naliczał.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-07-01 18:51:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Ty mi powiedz, dlaczego przede wszystkim nie uwzględnia "psucia
    > pieniądza" poprzez inflację.

    Masz rację, z punktu widzenia klienta bank powinien uwzględnić także
    inflację podawaną przez GUS dla danego okresu.

  • 16. Data: 2014-07-01 19:42:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lotadp$lmh$1@dont-email.me>,
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bo tak zagłosowali ci, których większość wybrała.
    Rozumiem, ze sugerujesz, ze trzeba glosowac na jkm.
    Ale czy on przypadkiem nie jest za likwidacja bankow i trzymanierm
    pieniedzy w skarpecie?
    Jest taki konserwatywny...
    --
    TA

  • 17. Data: 2014-07-01 19:45:50
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 01.07.2014 19:42, T...@s...in.the.world wrote:

    > Ale czy on przypadkiem nie jest za likwidacja bankow i trzymanierm
    > pieniedzy w skarpecie?

    a cow tym zlego wlasciwie? :)

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 18. Data: 2014-07-01 19:58:40
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    > a cow tym zlego wlasciwie? :)

    to jakaś twórcza interpretacja dzieł
    zebranych "Karola Marksa kapitalizmu"?!

    nie kojarzę ani jednej "antybankowej"
    wypowiedzi JKM a hobbystycznie interesuję
    się psychiatrią i dlatego JKM jest moim
    ulubieńcem...

  • 19. Data: 2014-07-01 21:21:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zarząd komplementariusza" 4...@g...co

> [...]

    : nie kojarzę ani jednej "antybankowej"
    : wypowiedzi JKM a hobbystycznie interesuję
    : się psychiatrią i dlatego JKM jest moim

    IMO nienawiść do DTuska sięgać zaczyna tak zwanego zenitu.
    (albo niemieckiej Praktici -- nie wiem dokładnie)
    IMO byłoby fajnie, gdyby opozycyjne partie zmówiły
    się i zgodnie zagłosowały przeciwko Platformie,
    po czym wspólnie by stworzyły parlament i rząd
    naprawdę demokratycznie reprezentujący Polaków
    a Platforma i PSL zniknęłyby z politycznej
    sceny RP na tak zwane zawsze.

    Palikot uznał, że lepiej mu będzie bez Tuska obok
    Millera, niż w swym własnym Ruchu, ale z Tuskiem.
    Inni mogliby pójść w jego ślady i zrezygnować z egoistycznych ciągot.

    JKM przewidział upadek Unii Europejskiej -- być może nie określił
    daty upadku a sam fakt upadku był oczywistością, gdyż UE rozpiera
    to i owo a niewiele łączy, ale JKM miał odwagę głoszenia swych poglądów.

    Moim zdaniem Balcerowicz jest lepszy od JKM, gdyż swoje
    ewentualne rządy opiera na obliczeniach, podczas gdy JKM
    rzuca liczby wyjęte z kapelusza, ale obu tych panów chyba
    bym miło witał w nowych władzach RP.

    Ograniczenie liczby ministerstw (czy ograniczenia administracji
    w ogóle) moim zdaniem jest koniecznością głoszoną przez JKM.

    Ograniczanie wydatków państwa to IMO postulat Balcerowicza,
    z którym także zgadzam się w zupełności, jako że serdecznie
    nienawidzę ,,przedsiębiorczych'' ludzi, którzy nie spłacają
    swoich długów czy zobowiązań, twierdząc, iż czynią dobro...

    -=-

    Wracając do Tuska -- po prostu okradł naród:

    () podwyższając wiek emerytalny
    () podwyższając podatki
    () nie obniżając podatków
    (obiecywał obniżenie)

    i wprowadza w jakąś makabryczność typu -- mandat karny
    za przekroczenie szybkości o więcej niż 5%!!! Mnie takie
    prawo niby odpowiada -- jeżdżę powoli, bo kręgosłup nie
    lubi trzęsienia, a jeśli już przekraczam dozwoloną szybkość,
    to nie o 5% czy o 50%, ale o 150%. ;) Maksymalne moje
    nieincydentalne przekroczenie to z 70 km/h --> około
    200 km/h, czyli przekroczenie niemal o 200%. ;)

    Raz z chyba 15 km/h zrobiłem około 150 km/h i zostałem
    powstrzymany przez mundurowego z lizakiem w garści. :)
    Powstrzymany, ale nie zatrzymany -- odjechałem bez
    ukarania, ale z zaleceniem. ;)

    Absurdalność owych 5% widać w czymś jeszcze.
    Nie wolno jeździć niebezpiecznie, zatem ktoś, kto jedzie
    z szybkością 98% szybkości dozwolonej już łamie przepisy,
    gdyż niebezpiecznie zbliża się do zakazanej granicy -- byle
    podmuch wiatru może spowodować złamanie prawa!!!!

    Tak właśnie jawi się w mojej głowie polityka PO.
    PO coś wprowadza ,,poprawkę'' prawa i nie zauważa
    implikacji, które (; modernizacja prawa ;) pociągnie za sobą.

    Oczywiście Tusk nie zapłaciłby mandatu także wówczas, gdyby
    uporczywie przekraczał dozwolone szybkości o 30%, a nawet
    gdyby mandaty płacił -- nie cierpiałby na tym, bo dla kogoś
    bogatego mandat karny jest błahostką; być może nawet taki
    mandat pokryłby służbowymi pieniędzmi. Gorzej z punktami?
    Kierowcę z punktami karnymi Tusk by zamienił na czystego. :)

    To kolejny punkt rządów Tuska -- równość ;) obywateli wobec prawa.

    Do tego koniecznie trzeba dodać nienawiść Tuska żywioną ludziom
    niepełnosprawnym. Tusk bez słowa sprzeciwu zapłaci ,,opiekunom''
    niepełnosprawnych ludzie, ale nie pozwoli na leczenie ludzi
    niepełnosprawnych!

    Rudolf Spanner produkował z ludzi mydło a jego pobratymcy
    produkowali abażury lamp z...

    http://www.natgeotv.com/pl/abazur-z-ludzkiej-skory/w
    ideo/historia-lampy

    ludzkiej skóry... RSpanner był lekarzem, człowiekiem
    wysoko kształconym, rzekomo mądrym, przedsiębiorczym...

    I jeszcze jedno -- nie utylizował ciał zabitych ludzi,
    ale zabijał ludzi dla tłuszczu przerabianego na mydło.

    -=-

    Jeśli Tuskowi potrzeba badań okołokręgosłupowych i ćwiczeń
    operacyjnych -- niech ćwiczy na małpach, nie na ludziach
    takich, jak ja. Rozumiem, że kadrę trzeba na czymś :)
    kształcić, ale dlaczego na mnie i na takich ludziach jak ja?

    Poniżej macie wykład dyskowy:

    https://www.youtube.com/watch?v=sxZgfV9_vm8

    Po angielsku, ale ponoć można przetłumaczyć smartfonem. ;)
    (o ile trzeba, bo imo wykład jest klarowny)

    -=-

    I mój wykład:

    pięciozłotówka utrzyma bez trudy ciężar 10 ludzi, ale
    można ją uszkodzić dwoma palcami -- wystarczy posłużyć
    się szczypcami do cięcia stali; podobnie z kręgosłupem;
    wyciągnięte ręce dają efekt lewarka, zaś zgięcie pleców
    daje zwiększenie ciśnienia wewnątrz dysku (w szczypcach
    mamy cienkie ostrza, więc wysokie ciśnienie spowodowane
    drastycznym zmniejszeniem powierzchni nacisku; podobnie
    w dysku zwiększa się ciśnienie, gdy zginamy tułów do
    przodu nie w biodrach, ale w plecach, obciążając dyski
    nierównomiernie)

    nadcięta pięciozłotówka ma znacznie mniejszą wytrzymałość
    niż cała, zwłaszcza na skręcanie i zginanie wzdłuż nadcięcia

    dyski człowiekowi zwykle służą do pracy w pionowej pozycji
    kręgosłupa, gdzie dochodzi do równomiernego obciążenia całego
    dysku -- to jakby stanięcie na pięciozłotówce leżącej płasko...

    Inni tłumaczą problem z pękniętym dyskiem, pokazując załamanie
    węża ogrodowego -- raz załamany w jednym miejscu, załamuje się
    tam najchętniej, gdyż jest tam najsłabszy... Tak uszkodzonego
    węża można nadal używać, ale delikatniej niż zdrowego...

    [imo każda kara musi się kiedyś skończyć i karanie
    Polaków Platformą Tuska też należy zakończyć]

    Tusk chwali się 4% przyrostu PKB.
    Zauważę, iż pamiętam Balcerowicza z jego setkami % wzrostu
    PKB -- z 20 dolarów amerykańskich miesięcznie na ponad 100...

    Ciekawe, ile inni by uzyskali, mając takie dotacje unijne, jakie miał Tusk!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2014-07-02 19:22:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    zarząd komplementariusza napisał(a) w wiadomości:
    <4...@g...c
    om>...

    >nie kojarzę ani jednej "antybankowej"
    >wypowiedzi JKM a hobbystycznie interesuję
    >się psychiatrią i dlatego JKM jest moim
    >ulubieńcem...

    Na razie da sobie radę bez psychiatry...

    O ile pamietam jego wypowiedzi:
    W bankach trzyma pieniądze duża część ludzi
    niezdecydowanych, bo inaczej wydaliby pieniądze na coś
    konkretnego. No chyba, że oszczędzają na kokretny cel.
    A takim celem może być też emerytura i odsetki skumulowane
    dadzą większy zysk niż waloryzacja ZUS.
    Niby logiczne przy inflacji 1% i lokatach 3% ale jeżeli
    jakimś cudem pieniądze zamiast przymusowego ZUS-u
    (+ ew. OFE...) zostałyby ludziom w kieszeniach, a ci
    zanieśliby je na lokaty jak sugerował JKM, to cena
    pieniądza poleciałaby na łeb i odsetki (opodatkowane...)
    nie dadzą spodziewanego zysku.

    O deflacji: niska lub krótkotrwała jest nawet korzystna
    bo ludzie dobrze się zastanowią zanim pieniądz wydadzą
    a to sprzyja pozytywnej selekcji towarów i usług.
    Wydawanie na łapu-capu na byle co pod presją utraty
    wartości pieniądza to nidoceniana zmora inflacji.

    Arek