    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Tue, 8 Aug 2006 12:55:10 +0200

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:4c23.0000009a.44d866ac@newsgate.onet.pl...

    > no jeden wogole z pierwszych amex'ow w Polsce :)
    > a transakcje w Polsce rozliczane w PLN to wogole juz pierwszy
    > jeszcze przez chwile mam wersje gd, nigdy mnie nie zawiodla

    Do tej pory nie ma chyba innego poza Mille (oprocz prawdziwych)...
    Ja mam teraz i zielonego i zoltego, po co rezygnujesz, bardzo
    sympatyczna karta, jedyna ktora mam mimo, ze jest dla mnie platna
    (fakt, ze dlugosc g-p zenujaca) :-). Naturalnie oprocz Galii
    Geanta. Ma ciekawa funkcjonalnosc balance transferowa.

    [Diners]
    > no dokladnie bo gdzie tym placic. z ciekawosci. drogi byl ?

    Wlasnie wbrew pozorom akceptowalnosc nie byla wcale zla, a raczej
    lepsza niz Amex'a w poczatkowym okresie. Dawalo sie placic na
    wiekszosc stacji benzynowych, w hiperach, w salonach meblowych, w
    biurach podrozy itd. W knajpach tez (Krakow), nawet w sklepach
    typu "Albert" (taka mala siec sklepow spozywczych). W internecie
    akceptowalnosc byla srednia, ale chyba i tak wyzsza niz Amex'a,
    choc oczywiscie gorsza niz Visy/MC. Kosztowala karta z tego co
    pamietam 300 albo 350 zł za rok (nie bylo mowy o jakichs
    zwolnieniach z oplaty), przy czym to byla obciazeniowa (co akurat
    w ogole mi nie przeszkadzalo) z dlugim cyklem (prawie 60 dni, co z
    kolei wlasnie bylo dla mnie istotne). Wtedy albo jeszcze nie
    istnialy te Visy Rajfiego z dlugim g-p, albo ja nie wiedzialem o
    ich istnieniu, a byly czasy, ze odsetki byly wyzsze niz te co sa
    teraz, wiec dlugosc g-p sie konkretnie przekladala na oplacalnosc
    uzywania.

    Niestety karta ta byla o tyle slepym zaulkiem, ze nie dalo sie jej
    nigdzie automatycznie "przeniesc" - zapewne dlatego, ze byla
    obciazeniowa a nie kredytowa.

    > Sephore ? :-) myslalem ze targetem sa Kobiety ;-)

    Moim targetem jest natomiast suma limitow 300k w 2008 roku ;-).
    Biore co popadnie, bo mi na raz przeciez tyle nie dadza ;-). No i
    plastiki troche zbieram. A powazniej to dla mnie istotne znaczenie
    ma dlugosc g-p. A Sephora ma do 56. No i te b-t z niej za 9,9%.
    Ogolnie bardzo przydatna i intensywnie uzywana przeze mnie karta.
    Tyle ze tych znizek w Sephorze jakos nie wykorzystuje :-)), moze
    ktos by chcial ?

    marekz