  • Data: 2006-08-08 13:55:00
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:4c23.000000ba.44d877c2@newsgate.onet.pl...

    > swoja droga Ciekawe, bo nawet jesli obslugujesz prawidlowo,
    > nie ma kfiatkoof w BIK, to przeciez z reguly aplikajac o
    > kolejna
    > w innym banku ten inny pyta Cie o cos na ksztalt - "suma
    > limitow kart
    > kredytowych w innych bankach", i co ? sciemniasz ? jak wydaja
    > na zasadzie
    > "my ci damy - tamtym oddaj" to w sumie dobra wola klienta, czy
    > tamta
    > odda czy nie, wymusic nie wymusza

    Tak, na takiej zasadzie. W zasadzie banki nie egzekwuja tego
    "oddawania". BPH probuje 'zmusic', ale tez da sie nie oddac. Wiem
    z grupy, ze BZWBK zmusza i dlatego nie mam tam karty, choc i na
    nich zapewne przyjdzie pora bardzo niedlugo, bo bezodsetkowe
    przelewy sa czyms na co nie sposob sie nie skusic.
    Poza tym widac, ktore karty sa w BIK, a ktore nie (prawie zadnych
    nie ma, sa tylko zapytania o nie, a przeciez moglem nie
    dostac...), wiec zawsze wiadomo (gdyby ktos chcial sciemniac)
    ktore trzeba podac: "przenoszone" oraz te wpisane w BIK. Zreszta
    mialem juz tez taka sytuacje, ze zamknalem stara i zaraz wzialem
    taka sama nowa z innym numerem.

    Ale tak faktycznie to wcale nie trzeba sciemniac, od pewnego
    poziomu mam nawet wraenie, ze to pozytywne wrazenie robi a nie
    negatywne na kolejnych wystawcach (za wyjatkiem Geanta, bo tam
    bylo szczegolnie :-). Mam wrazenie, ze swoisty "kryzys" byl w
    okolicy sumy limitow 30-40k, wtedy mi sie tak smiesznie BPH
    zaniepokoil, czy ja aby pitu nie powinienem przedstawic czy czegos
    jak bralem u nich druga karte. :)

    Co ciekawe, banki na ogol nie sa zainteresowane wysokoscia
    posiadanych linii kredytowych. Interesuja ich tylko "regularne"
    kredyty, a tych nigdy nie mialem, poza jakimis groszami w Ikei po
    drodze do Ikeowej karty.

    marekz