  • 11. Data: 2004-03-23 06:16:45
    Temat: Czek bankierski, Was: platnosc 250 CAD - jak najlepiej
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c3nret$iio$...@a...news.tpi.pl,
    marek <w...@w...pl>:
    > Idź do pekao najlepiej do jakiegoś dużego odziału i kup sobie czek
    > bankierski, problemu z akceptem nie będzie bo zostanie wystawiony na
    > blankietach renomowanych kanadyjskich banków jakich dokładnie nie
    > wiem ale to bez znaczenia. Kosz to 10 pln i wtedy albo go wysyłasz
    > samemu bądź zlecasz bankowi wtedy bank zarabia dodatkowo 10 eur.
    > Tylko jedna istotan jeszcze sprawa mągą ci wmawiać że mogą taki czek
    > wystawić tylko musisz załozyć rachunek co generalnie jest prawdą ale
    > w najwiekszych oddziałach mogą zrobić to bez.

    Dzieki!

    Mam 3 pytania, jesli bedzie ktos uprzejmy:

    1. Czy taki czek moze byc imienny (tzn. do zrealizowania tylko przez
    wskazaną osobe)?

    2. Co sie stanie, jak przesylka z czekiem zginie, czyli czek nie zostanie
    zrealizowany w jakims okreslonym terminie - czy pieniadze przepadaja, czy
    mozna je odzyskac?

    3. Czy mozna srodki na pokrycie czeku wplacic w CAD w gotowce bez podwojnego
    przewalutowania CAD->PLN->CAD?

    --
    Robert

  • 12. Data: 2004-03-23 07:07:14
    Temat: Re: platnosc 250 CAD - jak najlepiej
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c3mpv3$75s$1@topaz.icpnet.pl...
    > c3mmd2$48c$...@i...gazeta.pl,
    > Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl>:
    > A da sie zlecic przelew w CAD w ogole?
    >
    > Pewnie trzeba uwazac, aby nie dac CAD w kasie, bo jak znam zycie
    zrobia
    > wtedy skup w pierwszym kroku, nie?

    W PKO BP SA możesz zlecić taki przelew w CAD.
    Wpłacasz w kasie CAD bez żadnego przeliczenia. Koszt to:
    1. Prowizja PKO BP - 0,2% min. 20PLN max. 180 PLN (czyli będzie 20 PLN
    od 250 CAD)
    2. Opłata za SWIFT - 10 PLN
    3. Koszty banków zagranicznych - 8 USD (31,01 PLN)
    RAZEM: 61,01 PLN

    W przypadku polecenia wypłaty masz pewność, że pieniądze dotrą do
    beneficjenta. Oczywiście pod warunkiem, że poda ci prawidłowe dane
    swojego banku.
    Osobiście nie ryzykowałbym z czekiem bankierskim. Mogą być problemy z
    jego realizacją. Poza tym beneficjent będzie musiał jeszcze pokryć
    koszty jego realizacji.

    Darsoon

  • 13. Data: 2004-03-23 08:42:50
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    2eO7c.11778$r...@n...bellglobal.com,
    Derek <b...@s...ca>:
    > Do kanady i z kanady najtaniej prywatnie. Opłata tylko 15 zł, do $
    > 300 CND lub 850 zł.

    Co masz na mysli?
    Skladasz oferte tej uslugi?

    --
    Robert

  • 14. Data: 2004-03-23 08:48:07
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c3onmu$dh7$...@n...onet.pl,
    darsoon <d...@o...pl>:

> [...]
    > od 250 CAD)
    > 2. Opłata za SWIFT - 10 PLN
    > 3. Koszty banków zagranicznych - 8 USD (31,01 PLN)

    Dzieki za szczegoly!

    Czy to jest opcja z oplaceniem wszystkich kosztow bankow zagranicznych (OUR
    chyba sie nazywa)? 8 USD wydaje sie troche tanio.

    Wiesz moze, jak dokladnie nazywa sie ta usluga w ofercie? Eksportowe
    polecenie wyplaty? Czy jakas wersja US-Transfer na Kanade? Bo to trzeba
    wiedziec, zeby sie w okienku dobrze dogadac przy takiej rzadko spotykanej
    usludze.

    --
    Robert

  • 15. Data: 2004-03-23 14:36:58
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał:
    > Czy to jest opcja z oplaceniem wszystkich kosztow bankow
    zagranicznych (OUR
    > chyba sie nazywa)? 8 USD wydaje sie troche tanio.

    Tak. Jest to opcja OUR, czyli zleceniodawca pokrywa wszystkie koszty
    (swojego banku i pośredniczących) i na pewno jest to 8 USD.

> [...]
    trzeba
    > wiedziec, zeby sie w okienku dobrze dogadac przy takiej rzadko

    Jest to "standardowe" (importowe) polecenie wypłaty w systemie SWIFT.
    Eksportowe to są te "przychodzące" z zagranicy.

    Darsoon

  • 16. Data: 2004-03-23 14:43:32
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    RobertSA wrote:
> [...]
    > klopotow z realizacja?)
    >
    > 2. wyrobienie i wyslanie nieaktywnej karty VE do osobnego subkonta
    > zaladowanego (po dotarciu do odbiorcy) odpowiednia kwota, niech sobie
    > pobierze w bankomacie
    >
    > 3. przelew zagraniczny - opcja z pokryciem wszystkich kosztow - gdzie
    > najtaniej? Niestety PKO BP US transfer za 70 zl jest tylko do USA.
    >
    > 3. http://www.ikobo.com/ - sprawdzil to juz ktos? Z demo wynika ze dla
    > weryfikacji trzeba wpisac kwote obciazenia.
    >
    > 4. http://www.payingfast.com/ ---> Money Order
    > "We are temporarily not taking new orders due to technical difficulties."

    1%40sunflower.man.poznan.pl

  • 17. Data: 2004-03-23 14:45:41
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    RobertSA wrote:

    > Potrzebuje wyslac 250 dolarow kanadyjskich jako zaliczke do umowy o wynajem
    > pokoju. Lokalizacja: Ottawa. Moge czekac kilka tygodni.

    Robiłem przelew do Kanady w CitiBanku. W Twoim przypadku zapłacisz 20zł
    bez kosztów banku odbiorcy.

    pzdr
    mirek

  • 18. Data: 2004-03-24 10:16:22
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c3m60a$jkr$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > pokoju. Lokalizacja: Ottawa. Moge czekac kilka tygodni.
    >
    > Wlascicielka normalnie od studentow kanadyjskich bierze czeki.

    Poczta Polska i list wartościowy?
    http://www.poczta-polska.pl/listyc_wartosciowe.htm

    --
    Pete

  • 19. Data: 2004-03-24 12:37:35
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c3rsbd$fk3$...@n...news.tpi.pl,
    Pete <n...@n...com>:

    > Poczta Polska i list wartościowy?
    > http://www.poczta-polska.pl/listyc_wartosciowe.htm

    Myslalem o tym, ale wyglada na to, ze do Am. Pln nie przyjmuja:

    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/index.php?ramka=z
    agranica/formularze/z_warto.php

    O ile pamietam, nie do wszystkichy krajow to dziala.

    --
    Robert

  • 20. Data: 2004-03-24 18:02:12
    Od: "marek" <w...@w...pl>

    > Dzieki!
    >
    > Mam 3 pytania, jesli bedzie ktos uprzejmy:
    >
    > 1. Czy taki czek moze byc imienny (tzn. do zrealizowania tylko przez
    > wskazaną osobe)?

    Kązdy czek bankierski jest wystawiany na konkretną osobę , na czeku jest
    wydrukowane imie nazwisko i adres tej osoby

    > 2. Co sie stanie, jak przesylka z czekiem zginie, czyli czek nie zostanie
    > zrealizowany w jakims okreslonym terminie - czy pieniadze przepadaja, czy
    > mozna je odzyskac?

    Jeśli będziesz pewien że nie dotarł czek do idziesz ponownie do banku i
    zgłaszasz to , wówczas idzie w świat informacja że taki a ataki czek jest
    zastrzezony i zaden szanujący sie bank go nie zrealizuje i na miejsce
    starego wystawia nowy czek, niestety nie wiem czy mógłbyś sie od tak wycofać
    i nie zamawiac nowego czeku, tylko jest jeszcze jeden haczyk za
    zastrzerzenie czeku bedziesz musial zapłacić troche kasy ( nie wiem
    dokladnie ile, ale nie mało )

    > 3. Czy mozna srodki na pokrycie czeku wplacic w CAD w gotowce bez
    podwojnego
    > przewalutowania CAD->PLN->CAD?

    Jest tak szansa, w pekao nie kazdy oddzial wystawia samemu czeki tylko
    poszczególne wybrane (największe oddziały) musisz sie dowiedzieć, który to
    placówka w twoim mieście i tam się udać

    > --
    > Robert
    > User in front of @ is fake, actual user is: mkarta