    From: "marek" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czek bankierski, Was: platnosc 250 CAD - jak najlepiej
    Date: Wed, 24 Mar 2004 19:02:12 +0100

    > Dzieki!
    >
    > Mam 3 pytania, jesli bedzie ktos uprzejmy:
    >
    > 1. Czy taki czek moze byc imienny (tzn. do zrealizowania tylko przez
    > wskazaną osobe)?

    Kązdy czek bankierski jest wystawiany na konkretną osobę , na czeku jest
    wydrukowane imie nazwisko i adres tej osoby

    > 2. Co sie stanie, jak przesylka z czekiem zginie, czyli czek nie zostanie
    > zrealizowany w jakims okreslonym terminie - czy pieniadze przepadaja, czy
    > mozna je odzyskac?

    Jeśli będziesz pewien że nie dotarł czek do idziesz ponownie do banku i
    zgłaszasz to , wówczas idzie w świat informacja że taki a ataki czek jest
    zastrzezony i zaden szanujący sie bank go nie zrealizuje i na miejsce
    starego wystawia nowy czek, niestety nie wiem czy mógłbyś sie od tak wycofać
    i nie zamawiac nowego czeku, tylko jest jeszcze jeden haczyk za
    zastrzerzenie czeku bedziesz musial zapłacić troche kasy ( nie wiem
    dokladnie ile, ale nie mało )

    > 3. Czy mozna srodki na pokrycie czeku wplacic w CAD w gotowce bez
    podwojnego
    > przewalutowania CAD->PLN->CAD?

    Jest tak szansa, w pekao nie kazdy oddzial wystawia samemu czeki tylko
    poszczególne wybrane (największe oddziały) musisz sie dowiedzieć, który to
    placówka w twoim mieście i tam się udać

    > --
    > Robert
    > User in front of @ is fake, actual user is: mkarta