  • 1. Data: 2006-04-11 19:49:20
    Temat: pkobp - własny kąt - odmowa obniżki marży
    Od: "Mariusz" <emerel@...op.pl>

    Witam,
    na moje pismo z prośbą o obniżenie marży kredytu "Własny Kąt" w pln (marża
    1,95%) dostałem odmowę, ale i zaproszenie do banku po nowy kredyt z
    aktualnej oferty "o bardzo atrakcyjnych marżach". Nie skorzystam, bo stracę
    ulgę odsetkową (a marży 0,7, która zrównoważyłaby mi brak ulgi, nie dostanę
    na pewno). Macie może jakieś pomysły, albo doświadczenia z pkobp w podobnej
    sytuacji? Czy może poczekać i za parę miesięcy znowu złożyć wniosek? Dodam,
    że interesuje mnie tylko kredyt w pln, moja historia kredytowa jest idealna
    (żadnych opóźnień, samochód spłacony itp.).

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-04-11 21:00:09
    Temat: Re: pkobp - własny kąt - odmowa obniżki marży
    Od: Grzegorz Gawron <"grzegorz[podkreslenie]gawron"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > z aktualnej oferty "o bardzo atrakcyjnych marżach". Nie skorzystam, bo
    > stracę ulgę odsetkową (a marży 0,7, która zrównoważyłaby mi brak ulgi,
    (...)

    dlaczego miałbyś stracić ulgę odsetkową?
    Grzesiek

  • 3. Data: 2006-04-11 21:18:16
    Od: "Mariusz" <emerel@...op.pl>

    > dlaczego miałbyś stracić ulgę odsetkową?

    Nowy kredyt będzie na refinansowanie, a to już nie spełnia warunków ulgi
    ods.
    Nie znam nikogo, komu udałoby się w podobnej sytuacji zachować ulgę. W
    "moim" oddziale pkobp nawet raczej nie wiedzą, że korzystam z ulgi - nie
    brałem dotąd zaświadczeń o zapłaconych odsetkach, a w piśmie z wnioskiem o
    obniżenie marży nie wspominałem o tym.

    Mariusz

  • 4. Data: 2006-04-12 11:06:37
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > brałem dotąd zaświadczeń o zapłaconych odsetkach, a w piśmie z wnioskiem o

    O marze 0.7% to bedzie ogolnie trudno. Zalezy jeszcze jaka kwota kredytu i
    ile do splacenia pozostalo.
    Prtzy okazji to PKO BP bierze prowizje za obnizenie marzy, wiec tak czy
    inaczej bedą do przodu.

    Ale jezeli masz jednoczesnie jakies nawet niewielkie miesieczne nadwyzki
    finansowe (powiedzmy 100 PLN m-cznie), to mozna sie zastanowic nad
    refinansowaniem kredytu gdzies, gdzie moglbys skorzystac z opcji
    bilansowania kredytu. Niewykluczone, ze wtedy oszczednosci na odsetkach
    zrekompensowały by utratę ulgi.

    Kwestia policzenia.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 5. Data: 2006-04-13 09:02:02
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Z obserwacji moich znajomych, którzy mają kredyty hipoteczne w różnych
    bankach, wynika że najlepszą zachętą do renegocjacji marży jest pokazanie
    konkretnych ofert kredytów refinansowych. Zatem udaj się do Expandera lub
    tego podobnych i zbierz kilka ofert na kredyt refinansowy w PLN, rzecz jasna
    z niższymi marżami, pójdź do pekao i pokaż im, że rynek ma lepsze oferty.
    Jak będą mili groźbę utraty klienta, z którego co miesiąc mają przychód -
    powinni zmięknąć, o ile mają rozsądek. Większość moich znajomych uzyskała w
    ten sposób obniżkę.

    Powodzenia
    Kasia