  • Data: 2016-02-06 17:00:30
    Temat: Re: pisdzielcy okładają banki podatkami. Re: Podwyzki
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/06/2016 11:14 PM, Chris94 wrote:

    > Czyli krótko mówiąc, wyssałeś to sobie z palca, za jedyną podstawę mając
    > pomysły Platformy Obywatelskiej obłożenia Polaków podatkiem
    > katastralnym.

    Nie udaję, że jestem rzecznikiem rządu i nie podaję żadnych oficjalnych
    planów.

    Za podstawę spekulacji miałem rozmiar deficytu w budżecie (w tym roku -
    największy w historii Polski!) i argumenty wymienione wcześniej.

    Oczywiście możesz rzucić swoje propozycje, w jaki sposób nasi rządzący
    poradzą sobie z tym problemem w następnych latach?

    Co do pomysłów obłożenia Polaków podatkiem katastralnym - nie rozumiem,
    dlaczego przytaczasz tutaj akurat Platformę Obywatelską?

    Prace nad podatkiem od nieruchomości rozpoczęły się w Ministerstwie
    Finansów już w roku 1993.

    Rada Ministrów w zaakceptowanej 7 czerwca 1994 roku "Strategii
    dla Polski" zobowiązała resort finansów do wprowadzenia całościowej i
    kompleksowej reformy ewidencji nieruchomości - dla celów fiskalnych - w
    tym określenia wartości nieruchomości dla potrzeb ustalania podstawy
    opodatkowania.

    We wrześniu 1998r. w Ministerstwie Finansów powstał Departament Podatków
    Lokalnych i Katastru, którego celem było między innymi przygotowanie
    i realizacja reformy opodatkowania nieruchomości.

    W 2007 roku, wicepremier i minister finansów Zyta Gilowska dostała od
    premiera Jarosława Kaczyńskiego polecenie przygotowania odpowiedniej
    ustawy, która umożliwiłaby wprowadzenie w Polsce katastru
    ("ekstrapodatek dla najbogatszych").

    W roku 2015, podczas kampanii wyborczej, PiS straszył, że PO po wyborach
    ma supertajne plany wprowadzenia w Polsce podatku katastralnego, w co
    jak widzę uwierzyło wielu wyborców (czyli klasyk w stylu "wina Tuska") [1].

    Ten podatek kontemplowały chyba wszelkie partie polityczne w Polsce!

    [1]
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wybory-parlamentarne/a
    rtykuly/503697,wybory-parlamentarne-2015-pis-po-i-po
    datek-katastralny.html

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com