  • 21. Data: 2005-07-10 11:53:43
    Temat: Re: pesel proszę o radę pilne
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Ależ błyskotliwa wypowiedź
    >
    > To że znajduja się w bazie PESEL błędy to wiem.

    No to skoro się znajdują błedy w bazie PESEL, to chyba mogło się zdarzyć
    , że trafiło coś błędnego do BIK ?
    KJ

  • 22. Data: 2005-07-10 12:56:26
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Nie w BIK, tak widziałem dane z tym samym numerem PESEL.
    > KJ

    Co jest błędem, który należy poprawić

    Darek

  • 23. Data: 2005-07-10 12:59:26
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > No to skoro się znajdują błedy w bazie PESEL, to chyba mogło się zdarzyć ,
    > że trafiło coś błędnego do BIK ?
    > KJ

    Nie twierdziłem inaczej, jednak błędów w bazie PESEL jest mniej niz w bazie
    BIK. Kazde błędne pierwsze zapytanie o klienta w BIK (o ile go już nie ma w
    bik) powoduje ze następne prawidłowe zapytanie zostanie zwrócone z tzw.
    błedem identyfikacji.
    Jeżeli kogoś nie ma w BIK to pierwszy raport zwraca odpowiedź "raport
    zawiera dane z zapytania" czy coś podobnego.

    Darek

  • 24. Data: 2005-07-10 13:33:11
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dar1le$rob$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego Darek wyjaśniam co następuje:

    > A i jeszcze jedno. Swój wniosek opierasz na tym ze w BIKu dzieją się cuda
    > czy też widziałeś 2 osoby z tym samym numerem PESEL??

    Teoretycznie niemożliwy jest przypadek, aby 2 osoby miały ten sam PESEL.
    Ale praktycznie możliwe jest, aby Tobie przypisano mój PESEL, prawda?

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 25. Data: 2005-07-10 13:33:51
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dar5t5$5mp$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego Darek wyjaśniam co następuje:

    > Co jest błędem, który należy poprawić

    I tego właśnie tyczył się mój post. Żądanie poprawienia wpisu w bazie.

  • 26. Data: 2005-07-10 20:48:42
    Od: "EW" <e...@w...gazeta.pl>

    Kochani, dziękuję za wasze odpowiedzi, ale nadal nie mam kredytu, ani żadnej
    informacji z banku. Bank twierdzi, że czeka na odpowiedź z BIK
    w sprawie błędnego nr pesel. I tak już czekam od prawie 2 tygodni. Pragnę
    dodać, że nigdzie jeszcze nie występowałam o kredyt ani kartę kredytową,
    choćby z tej przyczyny, że dopiero niedawno skończyłam studia i dostałam
    stałą pracę.
    Ewa.

  • 27. Data: 2005-07-10 21:03:21
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2005 22:48:42 +0200,
    osoba podpisana: EW <e...@w...gazeta.pl>
    napisała:
> [...]
    > dodać, że nigdzie jeszcze nie występowałam o kredyt ani kartę kredytową,
    > choćby z tej przyczyny, że dopiero niedawno skończyłam studia i dostałam

    A nie miałaś konta np. w Pekao SA? Oni swego czasu dawali 300 PLN debetu
    na dzień dobry. To tak na marginesie.

    Co *ja* bym zrobił.
    1. Wszedł na stronę www.bik.pl
    2. poszukał formularza zapytania konsumenckiego, wypełnił i wysłał do
    BIK (poleconym of course)
    3. Na otrzymanej odpowiedzi będzie albo
    a) nazwa banku który Cię wpisał albo
    b) info, że Twoich danych nie ma w BIK
    4. W przypadku 3a wystosowałbym pismo do Banku który błędnie wpisał, z
    żądaniem zmiany danych.
    5. W przypadku 4b poszedłbym do banku z otrzymaną odpowiedzią.

    A tak poza tym bank coś ściemnia. Info z BIK banki dostają szybko.

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    poisoned coffee, n.:
    Grounds for divorce.

  • 28. Data: 2005-07-10 21:26:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jesli pesel jest inny, to skad bank/bik wie, ze chodzi o te sama
    osobe?

    MJ

  • 29. Data: 2005-07-10 21:31:08
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Kamil Jonca napisał(a):
    > A tak poza tym bank coś ściemnia. Info z BIK banki dostają szybko.

    Helpdesk BIKu odpowiada zazwyczaj po jednym dniu (pod warunkiem że ktoś
    prześle tam zgłoszenie).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 30. Data: 2005-07-10 22:10:38
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Jesli pesel jest inny, to skad bank/bik wie, ze chodzi o te sama
    > osobe?
    >
    > MJ

    Nie wie - otrzymuje blad identyfikacji - niezgodnosc danych z bazy z dnymi z
    zapytania.
    I do konca nie wiadomo czy chodzi o zly PESEL, zle wpisane imie (np. drugie
    zamiast pierwszego) czy tez pomylony nr dowodu
    Dopiero BIK wyjasnia sytuacje.

    Darek