  • 31. Data: 2005-01-14 10:42:22
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 13 Jan 2005 22:08:24 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    >Generalnie sprawa sprowadza sie do dosc prostego algorytmu oraz ew.
    >pomocy automatu bialkowego, z zapamietywaniem efektow tej pomocy.

    Oczywiście tak ci się tylko wydaje. Taki algorytm byłby albo:
    - Bardzo "pobłażliwy" dla błędów zapisu -> przepuszczał by wiele pomyłek i
    otwierał wiele furtek oszustom -> o kant dupy rozbić takie rozwiązanie.
    - Bardzo restrykcyjny co do zapisu nazwisk, adresów, nazw firm -> i pewnie parę
    tysięcy przelewów dziennie musiałoby być sprawdzanych ręcznie -> ale według
    ciebie nie spowodowałoby to wydłużenia czasu ich realizacji, ani zwiększenia
    kosztów?
    A co z przypadkami zmiany nazwiska/adresu? Co w ogóle nadawcę przelewu/płatnika
    jakiegoś rachunku ma obchodzić, że ktoś się akurat wydał za mąż, albo ulicę
    Aleksandra Wielkiego, przy której mieści się salon usług erotycznych
    przemianowano nagle na ulicę Leppera? On chce zapłacić za usługi przelewem na
    konto firmy, a nie zastanawiać się, czy właściwy numer w adresie siedziby firmy
    to 15-20a czy 18m5.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 32. Data: 2005-01-14 10:43:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 13 Jan 2005 00:01:18 +0100, "ptrk" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    >I tu pytanie do Was: czy to jest zgodne z prawem bankowym?

    Tak.

    >I czy jest szansa na
    >dojście do gościa poprzez to konto?
    Tak.

    >Mi się sprawa wydaje dość grubymi nićmi
    >szyta, a gościu robi wrażenie początkującego cwaniaczka, skoro posługuje się
    >normalnym kontem bankowym zamiast wysłać cegłę za pobraniem. Co Wy o tym
    >sądzicie?

    Napisz do prokuratury zawiadomienie o poepełnieniu przestępstwa
    wyłudzenia. Jednocześnei zaznacz, że jako poszkodowany chcesz wystąpić
    jako oskarżyciel posiłkowy, a kiedy już się nim staniesz złóż wniosek
    o wysłanie żądania do banku o ujawnienie danych właściciela konta.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 33. Data: 2005-01-14 13:22:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@w...gazeta.pl> writes:

    > Przed NRB ręczne księgowanie było normą, bo jeśli zgadzał się numer banku
    > odbiorcy a był błąd w numerze konta (czego oczywiście bank nadawca nie był
    > wtedy w stanie wychwycić) to żuczki w banku odbiorcy miały za zadanie na
    > podstawie danych w polu odbiorca przelewu ustalic kto naprawde tym odbiorca
    > być powinien

    To bylo tylko w przypadkach niezgodnosci numeru (albo nazwy),
    normalnie wszystko robila maszyna. Wczesniej, powiedzmy w latach 199x,
    moglo tak byc czesciej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2005-01-14 14:36:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Oszustwo to zupelnie inna sprawa, oszust moze przeciez zalozyc konto
    > na podstawie podrobionych dokumentow i nazwisko bedzie sie zgadzac.
    >
    > Natomiast tu chodzi raczej o zabezpieczenie interesu bankow.

    No to uznajmy, ze banki potrafia liczyc i wiedza co im sie oplaca. I to im
    sie nie oplaca.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 35. Data: 2005-01-14 16:25:58
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > To bylo tylko w przypadkach niezgodnosci numeru (albo nazwy),
    > normalnie wszystko robila maszyna. Wczesniej, powiedzmy w latach 199x,
> [...]

    no to przeciez tak napisalem wyzej, ze gdy byl blad w nr rachunku, a ze to
    bylo dosyc czeste (u mnie w banku kilka osob sie tylko tym zajmowalo) to
    byla to norma dla nich

  • 36. Data: 2005-01-14 17:03:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > No to uznajmy, ze banki potrafia liczyc i wiedza co im sie oplaca. I
    > to im sie nie oplaca.

    Aha. Znaczy jestes bankami? :-)
    W takim razie po co weryfikuja (nie twierdze ze zawsze)?
    Bo ze weryfikuja, a przynajmniej ze robili to np. jeszcze rok temu,
    to wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2005-01-16 12:56:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > W takim razie po co weryfikuja (nie twierdze ze zawsze)?
    > Bo ze weryfikuja, a przynajmniej ze robili to np. jeszcze rok temu,

    a) Sprawdzaja czy ktos nie pierze kasy
    b) Sprawdzaja czy to nie jakas transakcja oszukancza
    c) Maja jakies inne podejrzenia

    Jak widzisz - obecny system NIE WYKLUCZA sprawdzania wybranych przelewow.
    Banki same potrafia zadbac o swoje bezpieczenstwo. Tyle, ze dotyczy to
    wybranych przelewow, a nie wszystkich z automatu.
    Jesli sie to Tobie nie podoba - nie masz przymusu korzystac z uslug bankow.
    Dlatego caly czas nie rozumiem DLACZEGO wszystkie banki mialyby wprowadzac
    takie "usprawnienia"?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 38. Data: 2005-01-16 14:36:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > a) Sprawdzaja czy ktos nie pierze kasy
    > b) Sprawdzaja czy to nie jakas transakcja oszukancza
    > c) Maja jakies inne podejrzenia

    d) po prostu sprawdzaja poprawnosc danych bez wnikania jaki to problem
    moze z niezgodnosci danych w konkretnym przypadku wynikac.

> [...]
    > bankow. Dlatego caly czas nie rozumiem DLACZEGO wszystkie banki
    > mialyby wprowadzac takie "usprawnienia"?

    A cos takiego proponowalem? Nie. W ogole nie proponowalem (jak
    nietrudno sie zorientowac) wprowadzania czegokolwiek. Ani tez
    aktualnego stanu rzeczy nie krytykowalem.

    HTH,
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2005-01-17 15:54:04
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-16 13:56 Michał 'Amra' Macierzyński said the following:
    [...]

    > Jesli sie to Tobie nie podoba - nie masz przymusu korzystac z uslug
    > bankow.
    A to już nie ma przymusu regulowania płatności z konta przy prowadzeniu DG ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 40. Data: 2005-01-17 17:51:47
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-17 16:54, Użytkownik Kamil Jońca napisał :
    > on 2005-01-16 13:56 Michał 'Amra' Macierzyński said the following:
    > [...]
    >
    > A to już nie ma przymusu regulowania płatności z konta przy prowadzeniu
    > DG ?

    tę zabawę mozna ciągnąć w nieskończoność:
    a jest przymus prowadzenia DG?

    andy_nek