  • 1. Data: 2003-09-15 18:58:32
    Temat: odwołanie upoważnienia PZ
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Tak się zastanawiam - czy przy likwidacji Polecenia Zapłaty składać
    odwołanie upoważnienia tylko do wierzyciela, czy także do banku ?

    Inteligo na przykład za złożenie odwołania upoważnienia u siebie liczy sobie
    2,99.

    Jeżeli wyśle tylko do wierzyciela a papier odwołania się nie zgubi i
    wierzyciel postąpi jak powinien, to czy PZ ciągle będzie aktywne w banku,
    tzn. czy po roku wierzyciel może wysłać do banku obciążenie i ono nastąpi ?
    Czy też może wierzyciel powinien przekazać do banku, że nie ma już takiego
    upoważnienia i tym samym bank nie zrealizuje już operacji PZ dla danego
    wierzyciela ?

    Ozywiście zakładamy, że wszystko będzie w porzadku. Bo jeżeli wierzyciel nie
    przekaże do banku informacji to jasne, że bank nie będzie wiedzieć. Albo
    jeśli papier się zgubi.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2003-09-15 19:20:41
    Temat: Re: odwołanie upoważnienia PZ
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Ozywiście zakładamy, że wszystko będzie w porzadku. Bo jeżeli
    > wierzyciel nie przekaże do banku informacji to jasne, że bank nie
    > będzie wiedzieć. Albo jeśli papier się zgubi.

    Skonczyla mi sie umowa z Era, gdzie mialem zalozone PZ - i spoko - juz
    pozniej nic nie chcieli ode mnie :)

  • 3. Data: 2003-09-15 20:00:38
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bk53p9$2hc$1@news.onet.pl...

    > Skonczyla mi sie umowa z Era, gdzie mialem zalozone PZ - i spoko - juz
    > pozniej nic nie chcieli ode mnie :)

    No dobra. Teraz pytanie czy Era w jakiś sposób informuje bank, że już nie ma
    upoważnienia?

    Bo jeśli nie, to może im się za rok coś pozajączkować i obciążyć Twój
    rachunek. I bank na to pozwoli - o ile nie wyslesz bezpośrednio do niego
    odwołania. Oczywiście sytuacja hipotetyczna.

    W banku powinni Ci powiedzieć, czy masz ciągle aktywne to PZ...

    Dlatego interesuje mnie to od strony teoretycznej...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-09-15 20:09:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > W banku powinni Ci powiedzieć, czy masz ciągle aktywne to PZ...
    >
    > Dlatego interesuje mnie to od strony teoretycznej...

    Sprawdzilem w Multi bo tam mam wszysktie PZ - Era nie powiadomila banku i to
    Pz jest wciaz aktywne. Musze je przy najblizszej okazji naluowac. Przy
    okazji w Multi widac wszystkie anulowane PZ - nie wiem po kiego grzyba. Ale
    system obslugi PZ jest b. fajny, szkoda ze w nazwie operacji w wyciagu sa
    jakies gluputy a nie PZ TPSA ;)

  • 5. Data: 2003-09-15 20:18:50
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bk56m9$b2r$1@news.onet.pl...

> [...]
    Ale
    > system obslugi PZ jest b. fajny, szkoda ze w nazwie operacji w wyciagu sa

    Aha. Dzięki za info...

    Teraz ciekawi mnie jeszcze, czy jeżeli wysłałbyś do Ery anulowanie
    upoważnienia, to czy bank zostałby o tym powiadomiony...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-09-15 20:41:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Teraz ciekawi mnie jeszcze, czy jeżeli wysłałbyś do Ery anulowanie
    > upoważnienia, to czy bank zostałby o tym powiadomiony...

    Ale ja od lutego nie jestem ich klientem...

  • 7. Data: 2003-09-15 21:31:54
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bk58ik$g6a$1@news.onet.pl...

    > Ale ja od lutego nie jestem ich klientem...

    Nie wyraziłem się dość precyzyjnie - jak jeszcze byłeś.

  • 8. Data: 2003-09-16 07:06:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
> [...]
    Ale
    > system obslugi PZ jest b. fajny, szkoda ze w nazwie operacji w wyciagu sa

    to samo w Fortisie - ile ja juz razy prosilem zeby przy PZ pokazywali
    kto forse zabiera a pokazują moje dane i same cyferki
    przeciez muszą wiedziec do kogo forsa idzie, to mogli by pokazac

    To że widać PZ w Multi to jest dobre - w innych systemach nie spotkalem
    sie z informacja zeby bylo widac PZ przez www a z testowaniem PZ jest
    trudno bo za duzo sie trzeba przy tym nachodzic ;-)

    - czy moze ktos widzial w swoim banku internetowym PZ - w jakim banku
    jeszcze ???
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-09-16 07:29:24
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bk6csh$bfh$...@n...news.tpi.pl,
    blad <b...@W...pl>:

    > - czy moze ktos widzial w swoim banku internetowym PZ - w jakim banku
    > jeszcze ???

    W Lukasie wyglada to tak - dla platnosci za telefon TPSA:

    2003-08-28
    Pol. pobrania
    - 44.33
    F-A FPZ00947244-008-03 T.PL. 0308284239356344

    i jako odbiorca/nadawca jest moje imie i nazwisko

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-09-16 07:36:03
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2003-08-28
    > Pol. pobrania
    > - 44.33
    > F-A FPZ00947244-008-03 T.PL. 0308284239356344
    >
    > i jako odbiorca/nadawca jest moje imie i nazwisko

    Ty, ekolog, czytaj ze zrozumieniem. ;-P

    :-)

    --
    Pozdrawiam,