  • 1. Data: 2010-11-29 18:07:29
    Temat: odpowiedz ING na BRE+BC
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    http://www.ingbank.pl/indywidualni/bankowosc-elektro
    niczna/ing-bankonline/mozliwosci-i-funkcjonalnosc/pr
    zelew-sorbnet

    Od dziś (w praktyce od jutra) można w ING składać zlecenia Sorbnet przez
    net.

  • 2. Data: 2010-11-29 18:51:47
    Temat: Re: odpowiedz ING na BRE+BC
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    zelew-sorbnet

    > Od dziś (w praktyce od jutra) można w ING składać zlecenia Sorbnet przez

    Generalnie to takimi przelewami zainteresowane sa firmy a nie osoby
    prywatne, chyba, ze ktos faktycznie w szczegolnych warunkach akurat takiej
    uslugi potrzebuje. Dla indywidualnych nie stanowi to specjalnej atrakcji i
    nie jest jakim magnesem przyciagajacym do danego banku. W DBnecie jest to
    juz chyba dosyc dlugo, podobne uslugi wprowadzil tez niedawno Meritum.
    Rewolucja to bedzie stworzenie takiego Sorbnetu, ale dla waluty, co
    zastapiloby koniecznosc przenoszenia lokaty walutowej z jednego banku do
    drugiego tylko w formie gotowki. Obecnie, chyba najwiekszym utrapieniem dla
    indywidualnych, jezeli korzystaja z lokat i produktow walutowych jest
    wlasnie koniecznosc noszenia waluty w formie gotowki z banku do banku.
    Stworzenie takiego systemu przelewow krajowych walutowych byloby korzystne
    takze dla bankow, bo one musza fizycznie dostarczac gotowke klientowi, ktory
    nosi ja z jednego do drugiego banku ze wzgledu na drogie i czasochlonne
    przelewy walutowe.

  • 3. Data: 2010-11-29 19:05:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    Akurat w przypadku ING wydaje mi się to dość istotną zmianą, bo nie mamy tam
    dostępnej III sesji Elixir. Czyli do 11:30 można użyć Elixiru, a potem do
    14:30 zostaje jeszcze Sorbnet (za 35zł poniżej 1m).

    Niemniej jednak w porównaniu z BC to rzeczywiście cenowo słaba oferta.

  • 4. Data: 2010-11-29 19:53:02
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

[...]

    A z Aliora można bezpłatne puszczać do 15:00 na trzecią sesję. Wiadomo, sami
    trzecią księgują następnego dnia.

  • 5. Data: 2010-11-30 10:02:49
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > drugiego tylko w formie gotowki. Obecnie, chyba najwiekszym utrapieniem
    > dla indywidualnych, jezeli korzystaja z lokat i produktow walutowych jest
    > wlasnie koniecznosc noszenia waluty w formie gotowki z banku do banku.

    Nie da się przelewu krajowego walutowego zrobić ?
    Sprawdź, bo taka możliwość od jakiegoś czasu, jest nawet w "mamucie" PKO BP.
    Kosztowne, ale nosić gotówki nie trzeba

  • 6. Data: 2010-11-30 14:57:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "grin" <s...@a...er> wrote in message news:id2i46$apv$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Nie da się przelewu krajowego walutowego zrobić ?
    > Sprawdź, bo taka możliwość od jakiegoś czasu, jest nawet w "mamucie" PKO
    Standardowo przelewy ida przez Swift i nie ma to znaczenia czy bank jest
    krajowy czy zagraniczny. Koszty tych przelewow sa przewaznie procentowe
    0.2-0.4% wysylanej sumy ale nie wiecej niz 200-300zl oraz koszty bankow
    posredniczacych. Ja oczekuje przelewu walutowego ale kosztujacego 30-40zl
    tyle co sorbnet dla mniejszych kwot. Z istniejacych bankow tylko Alior
    oferuje przelewy za 30zl SHA+doplata 40zl OUR (ale to jest wyjatek wsrod
    bankow a nie regula)
    O innej drodze niz swift w PKOBP czy innych bankach nie slyszalem.

  • 7. Data: 2010-11-30 15:02:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > bankow a nie regula)
    > O innej drodze niz swift w PKOBP czy innych bankach nie slyszalem.

    Tzn. masz zapewne na myśli przelewy nie w euro. Bo chyba jednak ponad połowa
    obrotu nie w PLN to EUR, a tu mamy "przelew europejski". Oprócz tego, że
    jest wolniejszy od standardów do jakich przyzwyczaiły nas polskie banki, no
    i ma wysoko ustawione ograniczenie kwotowe od góry, to jest rozwiązaniem
    trzymającym parametry.

  • 8. Data: 2010-11-30 16:37:39
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego, że jest wolniejszy od standardów do jakich przyzwyczaiły nas polskie
    > banki, no i ma wysoko ustawione ograniczenie kwotowe od góry, to jest

    Po pierwsze nie kazdy bank oferuje tanie przelewy w EUR, dajmy na przyklad
    Getin, ktory ma niezle oprocentowanie lokat, ale przelewu europejskiego u
    niego nie znajdziemy. Poza tym waluty lokat to nie tylko EUR, dla
    popularnych USD juz tanich przelewow nie mamy, a co dopiero dla np. GBP,
    gdzie standardem sa nominaly 20 i noszenie nawet kilku tysiecy zajmuje sporo
    miejsca.
    Dziwi mnie, ze banki nie wpadly na pomysl zorganizowania takiego sorbnetu
    walutowego dla kilku popularnych walut za oplate rzedu 30-40zl. Czysty zysk
    dla nich i wielu klientow skusiloby sie na takie przelewy nawet za
    wymieniona oplate, bo bylyby to wygodniejsze niz noszenie gotowki a duzo
    szybsze i tansze od tradycyjnych przelewow zagranicznych.

  • 9. Data: 2010-11-30 19:17:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > 30-40zl tyle co sorbnet dla mniejszych kwot. Z istniejacych bankow tylko
    > Alior oferuje przelewy za 30zl SHA+doplata 40zl OUR (ale to jest wyjatek

    Citigold - 0zł SHA.

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2010-11-30 21:12:49
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

    > Citigold - 0zł SHA.

    Z pewnoscia to konto nie jest darmowe albo wymaga spelnienia okreslonych
    warunkow. Mnie interesuje nie wysylanie przelewow w rozne strony swiata i w
    duzej ilosci, ale powszechna mozliwosc niedrogiego transferu waluty z
    jednego banku krajowego do drugiego. Mam lokate w banku X, bo oferuje
    dzisiaj najlepsze stawki dla danej lokaty po np. roku, chce przeniesc lokate
    do banku Y. Jak to zrobic tanio nie noszac gotowki na wlasnych nogach?
    Akurat czesc bankow w tym wymieniony Citi nie ma dobrych stawek dla lokat
    walutowych, takze transfery z pewnych bankow i tak raczej nigdy nie beda w
    kregu moich zainteresowan.