  • 1. Data: 2010-11-29 21:07:44
    Temat: Sprzedaż CHF blisko ceny średniej NBP
    Od: Mindek <m...@g...com>

    Może ktoś doradzi, jak to zrobić najtaniej :-)

    Właśnie refinansuję kupioną niedawno nieruchomość. Biorę kredyt
    hipoteczny w CHF i zastanawiam się aby bank zamiast PLN zapisał mi na
    rachunku właśnie CHF. Bank za przewalutowanie zabiera ok 3% od ceny
    rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do
    xtb.pl, może pomogą. Chodzi o zapis elektroniczny, nie mam opcji aby
    kasę wyciągnąć i biec do kantoru.

  • 2. Data: 2010-11-30 00:06:10
    Temat: Re: Sprzedaż CHF blisko ceny średniej NBP
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Mindek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > rachunku właśnie CHF. Bank za przewalutowanie zabiera ok 3% od ceny
    rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do

    Się martw jak będziesz kupował CHF po 4 zeta, a nie przewalutowaniem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-11-30 07:49:06
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-11-30 01:06, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Mindek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do
    >
    > Się martw jak będziesz kupował CHF po 4 zeta, a nie przewalutowaniem.

    Jak będzie spłacał, czy jak będzie zaciągał?
    Bo jak weźmie kredyt w CHF po 4 zł to ja też bym tak chciał :)

  • 4. Data: 2010-11-30 10:37:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "~|_ukasz" <l...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:id2a9i$10l$1@pippin.nask.net.pl...

    > Jak będzie spłacał, czy jak będzie zaciągał?
    > Bo jak weźmie kredyt w CHF po 4 zł to ja też bym tak chciał :)

    Niestety franka się kupuje tylko po to żeby spłacać kredyt. Ludzie nie
    widzą, że euro i złotówka są w tym samym miejscu, gdzie kiedyś było peso.

  • 5. Data: 2010-11-30 10:58:19
    Od: Mindek <m...@g...com>

    Niestety xtb.pl nie ma takiej usługi. Ja chciałem tylko wymienić chf
    na PLN po cenie rynkowej, biorąc na siebie całe ryzyko walutowe i
    przyszłość. W pełni zdaję sobie z tego sprawę! dlatego pytanie
    brzmiało "gdzie wymienić" a nie "czy warto teraz wymienić".

    Dyskusja na to drugie pytanie może trwać i trwać, każdy ma swoje
    argumenty.

  • 6. Data: 2010-11-30 16:44:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mindek" <m...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
[...]

    ---------------------
    zaplacic za przelew zagraniczny z banku, ktory daje kredyt do banku, ktory
    oferuje platformy do handlu waluta. Ewentualnie w banku, ktory udziela
    kredytu kazac sobie przelac CHF na rach. a'vista-CHF i jezeli kwota jest
    znaczna upomniec sie o kurs negocjowany, przewaznie banki oferuja cos
    takiego juz od 5tys. waluty, jezeli jest to mniejszy bank lub wieksze banki
    np. 20 lub 30 tys waluty. W obu przypadkach nie beda to pewnie kursy forex,
    ale beda zblizone do bardzo dobrych kantorowych-negocjow. lub lekko od nich
    lepsze dla duzych kwot.

  • 7. Data: 2010-11-30 16:59:27
    Od: Mindek <m...@g...com>

    On 30 Lis, 17:44, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ale beda zblizone do bardzo dobrych kantorowych-negocjow. lub lekko od nich

    Na razie trafiłem na to: https://internetowykantor.pl/ przy mniejszych
    kwotach można pewnie stosować(opinie dosyć stare), ryzyko z większą
    kwotą jednak jest. Ewentualnie rozbiję na kilka kwot.

    Wciąż poszukuję czegoś innego.

  • 8. Data: 2010-11-30 18:29:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mindek" <m...@g...com> wrote in message
    t.googlegroups.com...
> [...]

    kwotach można pewnie stosować(opinie dosyć stare), ryzyko z większą
    kwotą jednak jest. Ewentualnie rozbiję na kilka kwot.

    Masz np. w Aliorze autodealing za 7zl/mies. Bezpieczenstwo robienia tego w
    banku jest duzo wieksze niz w spolkach z o.o.
    konta PLN i CHF sa bezplatne.

  • 9. Data: 2010-11-30 21:29:46
    Od: Mindek <m...@g...com>

    On 30 Lis, 19:29, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
    > "Mindek" <m...@g...com> wrote in message

    t.googlegroups.com...

    qa.googlegroups.com...

    > Na razie trafi em na to:https://internetowykantor.pl/przy mniejszych
    > kwotach mo na pewnie stosowa (opinie dosy stare), ryzyko z wi ksz
    > kwot jednak jest. Ewentualnie rozbij na kilka kwot.
    >
    > Wci poszukuj czego innego.
    > ---------------------
    > Masz np. w Aliorze autodealing za 7zl/mies. Bezpieczenstwo robienia tego w
    > banku jest duzo wieksze niz w spolkach z o.o.
    > konta PLN i CHF sa bezplatne.

    Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
    wygląda. Orientujesz się może jaki mają spread(nigdzie nie ma cen)
    przy kwocie ok 100k CHF na PLN?

  • 10. Data: 2010-11-30 22:16:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mindek" <m...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
> [...]

    Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
    wygląda. Orientujesz się może jaki mają spread(nigdzie nie ma cen)
    sam tego nie uzywalem, ale wydaje mi sie, ze ktos kiedys pisal, ze od 20 tys
    waluty kursy zaczynaja byc lepsze niz te negocjowalne w kantorach. Wydaje mi
    sie, ze dla jednorazowej transakcji na taka kwote bedzie bardzo maly spread,
    ale polecam wizyte w oddziale i tam jak trafisz na wlasciwa osobe to moze
    dowiesz sie wiecej szczegolow.