  • 41. Data: 2014-05-19 17:19:02
    Temat: Re: ocena BIK
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:llco3l$2gb$...@s...chmurka.net...
    >Likwidując karty podniesie się za to zdolność kredytowa, bo oni chyba
    >liczą tak, jakby człowiek miał co miesiąc do spłacenia odsetki od
    >całego limitu karty.

    Jak komus potrzeba grubszego kredytu, to latwo moze do tego dojsc :-)

    J.

  • 42. Data: 2014-05-19 17:32:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 19 May 2014 17:12:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No "zdolność" zazwyczaj rozpatruje się w ujęciu miesięcznym nie,
    > czyli zdolność do płacenia miesięcznych rat w wysokości X.

    Ok, teraz jasne. Przyjąłem, że chodzi o maksymalną kwotę kredytu :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 43. Data: 2014-05-19 17:42:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-19, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Ok, teraz jasne. Przyjąłem, że chodzi o maksymalną kwotę kredytu :)

    Tak to nie dałoby się chyba nic policzyć. W końcu kwota może rosnąć
    z "czasem". AFAIK rekomendacje opierają się na dochodach miesięcznych
    (raty kredytu nie mogą przekroczyć x% w ujęciu miesięcznym).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2014-05-19 22:39:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > IMHO wpływ BIK przy hipo jest kobiecy (damy, albo nie damy).
    > Późniejsze warunki i tak już są ustalane w oparciu o to takie rzeczy jak wkład
    własny,
    > stabilność dochodów itd.

    w PKO BP tak, ale są banki, które silnie patrząc na BIK np. w GNB miał
    wpływ na warunki marżowo-ubezpieczeniowe a obecnie jak ktoś nie ma
    rating A+ lub A to w ww. kredytu nie dostanie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 45. Data: 2014-05-19 22:40:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Znajoma szukala niedawno kredytu na mieszkanie. Mozliwosc zabezpieczenia
    > kredytu hipoteka na starym mieszkaniu zmniejszala rate o 3 zl ..
    >
    > J.

    czy zabezpieczeniem będzie stare czy nowe mieszkanie - nie ma znaczenia,
    liczy się jego wartość

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2014-05-19 22:42:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Sorry, nie napisałem dokładnie o jaki kredyt mi chodzi: hipoteczny z dosyć dużym
    wkładem własnym.

    > Więc pytanie o wpływ scoringu BIK na marżę/prowizję dotyczył tego typu
    intstrumentów finansowych.

    jeżeli BIK nie jest zły to dostaniesz warunki z tabeli (standardowe
    warunki), a jak słaby to negat lub zwyżka marży

    oczywiście niskie LTV pozytywnie wpływa na warunki cenowe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2014-05-20 22:18:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 19 May 2014 22:39:58 +0200, RobertS napisał(a):

    > w PKO BP tak, ale są banki, które silnie patrząc na BIK np. w GNB miał
    > wpływ na warunki marżowo-ubezpieczeniowe a obecnie jak ktoś nie ma
    > rating A+ lub A to w ww. kredytu nie dostanie

    Od kiedy to klony stały się takie ostrożne? Ze skrajności w skrajność,
    kiedys Dom Bank był ostatnim, co nie da kredytu...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 48. Data: 2014-05-20 22:32:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Od kiedy to klony stały się takie ostrożne? Ze skrajności w skrajność,
    > kiedys Dom Bank był ostatnim, co nie da kredytu...

    GNB woli dawać gotówki niż hipoteki... hipo tylko dla najlepszych
    klientów oraz b.słabe warunki cenowe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 49. Data: 2014-05-21 01:55:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2014 22:40:56 +0200, RobertS napisał(a):

    > czy zabezpieczeniem będzie stare czy nowe mieszkanie - nie ma znaczenia,
    > liczy się jego wartość

    Dwa mieszkania to chyba znacznie wieksza wartosc niz jedno ?
    I znacznie wieksza szansa ze dluznik pokryje calosc dlugu.
    A jednak dla banku bez znaczenia.

    W sumie nie ma sie co dziwic - bank ma zarobic, wiec rata musi byc
    duza. A drugie mieszkanie komornik i tak moze zlicytowac :-)

    J.

  • 50. Data: 2014-05-21 22:41:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dwa mieszkania to chyba znacznie wieksza wartosc niz jedno ?
    > I znacznie wieksza szansa ze dluznik pokryje calosc dlugu.
    > A jednak dla banku bez znaczenia.

    dwie nieruchomości to dla banku znacznie lepiej niż jedna, a dla klienta
    sytuacja mega niekorzystna, bo co jak będzie chciał jedno z nich sprzedać?

    tylko raz miałem taki przypadek, klient musiał zabezpieczyć się na
    drugiej nieruchomości, bo musiał mieć niższe LTV no i nie była konieczna
    kasa na ubezpieczenie NWW

    > W sumie nie ma sie co dziwic - bank ma zarobic, wiec rata musi byc
    > duza. A drugie mieszkanie komornik i tak moze zlicytowac :-)

    bank nie może udzielić kredytu osobie bez zdolności, samo zabezpieczenie
    nie wystarczy - takie mamy przepisy

    --
    pozdrawiam
    RobertS