  • 11. Data: 2003-06-22 18:37:09
    Temat: Re: Idealna kompetencja centertelka
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    > Wiec moze jesli ktos ma jakis sposób na to zeby wreszcie zalatwic taki
    > problem, bo
    > podniesiony glos nie zdaje egzaminu, to prosze bardzo o recepte........

    1. Napisac pismo do zarzadu i opisac cala sytuacje. Najlepiej by bylo
    aby znalazly sie tam nazwiska osob zwiazanych z sytuacja. To moze pomoc
    juz nawet w czasie rozmowy z niedysponentem.
    2. Napisac wlasnorecznie reklamacje i wyslac do BOA
    3. Znalesc numer do salonu w ktorym kupowales telefon, skontaktowac sie
    z mila pania i poprosic aby ona wyslala ta reklamacje jeszcze raz tym
    razem uwaznie (do obu rachunkow)

    Jezeli masz na papierach ktore dostales z Ideii ze telefon kupiles w
    takiej promocji o jakiej mowisz to zagroz rozwiazaniem umowy z winny
    centertela. Tez moze pomoc.

    Ale rzeczywiscie masz pecha :(. Na pocieszenie powiem ze gdzie indziej
    nie jest lepiej. Ja zeby wymienic telefon rozmawialem z 5 osobami i
    kazda robila inne problemy, a ostatnia zadnych :(

    Mroziu

  • 12. Data: 2003-06-22 21:57:46
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Edek" <i...@h...pl> napisal w wiadomosci

    > Ja mam problem z IDEA Centertelkiem,

    Chyba troszke NTG ???

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 13. Data: 2003-06-22 22:01:45
    Temat: Re: obciazenie KK vs. przelew - abonament w Idei
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Widze, ze Wojtek Nawara na dyzurze, to licze na kompetentna odpowiedz ;)

    :-)

    BOK ma informacje o aktualnym sposobie płatności. Oprócz tego info o
    sposobie płatności jest uwidocznione na fakturze. :-)

    Hmmm... niech pomyślę... Moim zdaniem jeśli już wystawili fakturę i jest
    info, że płatne gotówką, to tak będzie. Dopiero jeśli napiszą, ża płatne
    obiciązeniem karty płatniczej - tak właśnie będzie...

    Ale skonsultuj to jeszcze pod *22.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

    ZANIM ZADASZ PYTANIE --> www.telefon.gsm.pl/faq

  • 14. Data: 2003-06-23 07:11:19
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > info, że płatne gotówką, to tak będzie. Dopiero jeśli napiszą, ża płatne
    > obiciązeniem karty płatniczej - tak właśnie będzie...

    Tu chyba nie ma jednoznacznej reguły. Moje doświadczenia są trochę inne.
    Polecenie obciążenia karty wysłałem juz po wystawieniu faktury, ale jeszcze
    przed datą terminu płatności. Pod *22 powiedzieli mi właśnie że za tą fakturę
    muszę zapłacić metodą tradycyjną, bo obciążenie będzie skutkowało dopiero od
    następnej. Okazało się że nic podobnego. Zapłaciłem, a Idea potrąciła tą sama
    kwotę z karty. Obstawiam że ograniczeniem jest raczej moment w którym nastąpi
    rejestracja dyspozycji w ich systemie, a nie opis na fakturze.

    Rada dla Roberta jest niejednoznaczna :^)
    Jeśli nie chcesz mieć nawet ktrótkotrwałej zaległości, to proponuję zapłacić,
    a jak ściągną kasę z karty, to w następnym miesiącu to sobie skompensują. U
    mnie kompenasta przebiegła bez żadnych problemów - w następnym niesiącu sami
    ściągnęłi z karty różnicę - chyba 1,50.
    Jesli rlubisz nieduże ryzyko i np. masz podgląd karty w necie, to nie płać.
    Jak nie będzie obciążenia, to wyślesz przelew. Ewentualnie w dniu terminu
    płatności lub dzień po nim zadzwoń i zapytaj w dziale windykacji czy
    ściągnęli kasę z karty.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 15. Data: 2003-06-23 07:57:35
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bd696n$aeg$...@i...gazeta.pl,
    Tomasz Opalski <o...@N...gazeta.pl>:

> [...]
    > Obstawiam że ograniczeniem jest raczej moment w którym nastąpi
    > rejestracja dyspozycji w ich systemie, a nie opis na fakturze.

    To brzmi bardzo przekonujaco - takiego scenariusza dokladnie sie obawiam.

> [...]
    > sobie skompensują. U mnie kompenasta przebiegła bez żadnych problemów
    > - w następnym niesiącu sami ściągnęłi z karty różnicę - chyba 1,50.

    Czyli zaksiegowali nadplate i rozliczyli - to jest pocieszajace.

    > Jesli rlubisz nieduże ryzyko i np. masz podgląd karty w necie, to nie
    > płać. Jak nie będzie obciążenia, to wyślesz przelew.

    To jest karta VC Lukasa, z "podsluchem ;)" przez telefon. Czy autoryzacja
    tej transakcji bedzie slyszalna w "10 ostatnich transakcji" w dniu, kiedy
    Idea moglaby obciazyc, tj. w ostatnim dniu platnosci? Podejrzewam, ze chyba
    jeszcze nie?

    > Ewentualnie w
    > dniu terminu płatności lub dzień po nim zadzwoń i zapytaj w dziale
    > windykacji czy ściągnęli kasę z karty.

    Dziale windykacji, czyli nie *22? To znowu dodatkowe koszty dla mnie :P

    Przyszlo mi jeszcze jedno do glowy - zdaje sie przy platnosci przelewem Idea
    wysyla SMS przypominajacy o platnosci jakos dzien (?) przed terminem. Jesli
    jest aktywne obciazenie KK, to chyba taki SMS nie powinien wyjsc?

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-06-23 09:35:49
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Idea moglaby obciazyc, tj. w ostatnim dniu platnosci? Podejrzewam, ze chyba

    Transakcję usłyszysz, tyle że Lukas podaje tranakcje zgodnie z data
    księgowania, a nie data dokonania transakcji, więc pozostaje nasłuchiwać
    kwoty. Druga sprawa, to 2-3 dniowe opóźnienie. Idea obciąża karte dokładnie w
    dniu terminu płatności.

    > Dziale windykacji, czyli nie *22? To znowu dodatkowe koszty dla mnie :P

    Możesz zadzwonić pod *22 i operator, bądź sam zapyta, bądź Cię przełączy.
    Zreszta oni chyba mają bezpośredni podgląd do systemu.

    > Przyszlo mi jeszcze jedno do glowy - zdaje sie przy platnosci przelewem Idea
    > wysyla SMS przypominajacy o platnosci jakos dzien (?) przed terminem. Jesli
    > jest aktywne obciazenie KK, to chyba taki SMS nie powinien wyjsc?

    Ja nie dostawałem potwierdzeń SMS'em o fakcie obciążenia katy. Natomiast
    wysyłają SMS'a w momencie zarejestrowania zlecenia. Nie wiem czy to jest
    reguła, ale w każdym razie moja mama dostała takiego SMS'a kiedy wysłałem
    zlecenie obciążania mojej karty jej fakturami.

    Zależy jakiej wysokości masz rachunki za telefon, ale przyznam, że dla
    spokojności ducha ja bym profilaktycznie zapłacił. Niech komuś coś do głowy
    strzeli, wciągną Cię na jakąś listę i potem będziesz się musiał bujać z
    odkręcaniem i wyjaśnianiem całej sprawy. Chyba nie warto :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 17. Data: 2003-06-23 10:04:55
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Czyli zaksiegowali nadplate i rozliczyli - to jest pocieszajace.

    To normalne, że jeśłi zapłacisz za dużo to zaksięgują na poczet następnych
    zobowiązań.

    > Dziale windykacji, czyli nie *22? To znowu dodatkowe koszty dla mnie :P

    Nie bój nic, to *22. :-)

> [...]
    Jesli
    > jest aktywne obciazenie KK, to chyba taki SMS nie powinien wyjsc?

    Pojęcia nie mam. :-)

  • 18. Data: 2003-06-23 12:40:26
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Robert dnia 2003-06-23 09:57 napisał(a) co następuje:

    > Przyszlo mi jeszcze jedno do glowy - zdaje sie przy platnosci przelewem Idea
    > wysyla SMS przypominajacy o platnosci jakos dzien (?) przed terminem. Jesli
    > jest aktywne obciazenie KK, to chyba taki SMS nie powinien wyjsc?

    Może i nie powinien, ale w moim przypadku zawsze przychodzi ;-) mimo że
    mam płatność kartą. Ale można to wyłączyć, jak kogoś denerwuje -
    wystarczy kontakt z *22.

    --
    Marek Madej
    m...@w...interia.i-to.pl

  • 19. Data: 2003-06-23 20:46:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

    > Przez chwile rozwazalem przedstawienie dowodu wykonania tamtego przelewu,
    > ale nie bylem akurat w stanie sie z nimi uzerac o to. (Nigdy tez sie nie
    > przyznali, ze nie byl aktywny rachunek.)

    Przypuszczalnie nie byl to problem nieaktywnego rachunku (w sensie
    banku) - przypuszczalnie oni maja tylko jeden rachunek w banku do tych
    celow, i ksiegowane sa na nim wszystkie wplaty. Czesc cyfr numeru to
    po prostu takie przedluzenie tytulu wplaty, i ma to odbicie tylko
    w ich systemie komputerowym - bank raczej tego w ogole nie sprawdza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2003-06-28 08:38:15
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 22 Jun 2003 13:48:34 +0200, "Slawek Kos" <s...@k...pl>
    wrote:

    >Przed terminem platnosci dostajesz fakture. Na fakturze jest napisane jaka
    >jest forma platnosci i tego sie trzymaj. Jesli _nie_ jest napisane, ze
    >obciazeniem karty to napewno nie obciaza karty.
    >IMHO karta od nastepnej faktury dopiero.

    Ja mialem fakture wystawiana zawsze 6 kazdego miesiaca. Przyszlo ze
    forma platnosci przelew. 10 w tym samym miesiacu przyszedl SMS
    informujacy o tym ze wlaczyli usluge placenia karta i zaplata poszla z
    karty, wiec nie jest tak jak piszesz ... idea ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com