  • Data: 2011-12-29 13:28:03
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2011 14:14:52 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Interesowało mnie wyłącznie to, czy można stwierdzić że *dana
    >transakcja złożona* (*czymś*, w szczególności np. złotem),
    >rozumiana jako zakup a potem sprzedaż, może prowadzić do zysku,
    >który może być - zgodnie z naszym (koślawym, ale jednak) prawem -
    >uznany za podlegający podatkowi Belki.
    >I mój wniosek jest taki, że nie można tego wykluczyć w przypadku,
    >gdy to *coś* jest złotem (w powszechnej interpretacji tego słowa),
    >czemu zdecydowanie J.A. przeczy (choć nie potrafi podać składnych
    >argumentów dlaczego).

    jeśli dla Ciebie argument, że zysk ze sprzedaży _rzeczy_ (przy
    twierdzeniu MinFIna, że _złoto_ jest _rzeczą_) nie podlega podatkowi
    "belki" nie jest składny, to chyba pozostanie mi tylko pogodzić się z
    tym, że Twój umysł "działa inaczej".

    Twoja uwaga o gównie w przerębli też raczej moja diagnozę
    potwierdza...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski