eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankio co chodzi z frankowiczami? › Re: o co chodzi z Frankiewiczami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
    ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: o co chodzi z Frankiewiczami?
    References: <qn894d$a75$1@dont-email.me> <LSLnF.31614$VU2.21015@fx12.iad>
    <a...@g...com>
    <5da04527$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <qnsaji$1hh6$1@gioia.aioe.org> <8...@a...kjonca>
    <qnt0ha$lqe$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <1km2bxpsbwzwb$.xnbr5cilrs4v$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qoep00$n9t$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qoflki$nnc$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qomdg2$bbv$1@gioia.aioe.org> <5daed155$1$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <5daf0bf6$1$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <4...@g...com>
    Date: Tue, 22 Oct 2019 17:30:02 +0200
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:LTtpvDoKl40FEJj54wakmFd2jbA=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1571758203 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 195.187.100.13:2912
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2946
    X-Received-Body-CRC: 1204035785
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:647074
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > To tak jak z samolotem, tak długie pasy - a ściślej niby "drogi
    > startowe", choć ta nazwa jest właśnie myląca - nie są potrzebne aż
    > tak, aby samolot rozpędzić do startu - a po to, by miał odpowiednio
    > długi czas na wyhamowanie z prędkości lądowania.

    To zależy od konkretnej sytuacji, ale typowo ograniczeniem jest sytuacja
    przy starcie, gdy na ułamek sekundy przed osiągnięciem V1 następuje
    awaria silnika (lub inna skutkująca przerwaniem startu) i samolot ma
    zatrzymać się na pasie.

    Aczkolwiek gdyby samoloty startowały bez V1 (tylko z założeniem, że
    np. mają osiągnąć V2 na wysokości np. 5 metrów nad końcem pasa), to
    i tak bardzo często procedura startu byłaby decydująca - ciężki samolot
    potrzebuje więcej miejsca na rozpędzenie się (bo ciąg silników nie
    rośnie z masą, a nikt nie instaluje silników "na wyrost") niż na
    hamowanie (ponieważ siła tarcia rośnie z masą). Dodatkowo samoloty
    dysponują zwykle wstecznym ciągiem (co niekoniecznie znaczy, że można go
    brać pod uwagę przy kalkulacjach).

    Oczywiście są przypadki specjalne, np. samolot z małą liczbą pasażerów,
    małym ładunkiem i małą ilością paliwa, albo np. lądowanie przy kiepskim
    hamowaniu (współczynniku tarcia nawierzchni).
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1