eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankio co chodzi z frankowiczami? › Re: o co chodzi z Frankiewiczami?
  • X-Received: by 2002:aca:dad6:: with SMTP id r205mr3173883oig.6.1571755821269; Tue, 22
    Oct 2019 07:50:21 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:aca:dad6:: with SMTP id r205mr3173883oig.6.1571755821269; Tue, 22
    Oct 2019 07:50:21 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
    de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds
    -media.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!o24n
    o3224043qtl.0!news-out.google.com!x7ni499qtf.0!nntp.google.com!o24no3224038qtl.
    0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 22 Oct 2019 07:50:21 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <qn894d$a75$1@dont-email.me>
    <5d9d9838$0$17344$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <LSLnF.31614$VU2.21015@fx12.iad>
    <a...@g...com>
    <5da04527$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <qnsaji$1hh6$1@gioia.aioe.org> <8...@a...kjonca>
    <qnt0ha$lqe$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <1km2bxpsbwzwb$.xnbr5cilrs4v$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qoep00$n9t$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qoflki$nnc$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qomdg2$bbv$1@gioia.aioe.org> <5daed155$1$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <5daf0bf6$1$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: o co chodzi z Frankiewiczami?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Tue, 22 Oct 2019 14:50:21 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5860
    X-Received-Body-CRC: 3557795948
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:647069
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 22 października 2019 16:31:11 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > >> W miejskich też?
    > >
    > > Tu widać jest inna kategoria - bo pasów nie mają również te nowe, a do
    > > tego dopuszczone są miejsca stojące, co jest w turystycznych
    > > wykluczone.
    >
    > Trzeba jednak zauważyć, że miejski autobus raczej rzadko przekracza
    > 40 km/h. Autokar w trasie może jechać znacznie szybciej.

    W DC miejskie jeżdżą 50-55km/h w normalnym ruchu.
    Turystyczne, o ile się nie mylę, poza zabudowanym mogą 70, zaś na autostradzie (i
    może również drodze szybkiego ruchu) 80 - albo, jeśli mają specjalne badania, 100.

    Ale i miejski szybciej pojedzie - rzadko bo rzadko, ale jaka zabawa ;)
    Te nowe, niskopodłogowe, to i z konstrukcji tyle nie wyciągną (pcha je oś ZA
    przegubem), i pewnie mają jakieś komputery ograniczające - ale ikarusy, panie, to
    potrafiły, szczególnie ta ostatnia generacja, z 12-cylindrowym silnikiem (to były te,
    które miały przesunięte drugie drzwi o jeden "segment" do przodu - właśnie dlatego,
    że miały tak wielki silnik, który nie mieścił się w komorze za drugimi drzwiami, gdy
    właśnie drugi drzwi były na 4. a nie na 3. segmencie).
    Szczególnie ciekawe było wtedy zrzucanie pasażerów nieco śpiących z foteli (bo
    nieśpiący się trzymali mocno ;) - raz pamiętam na zakręcie przy bemowskim ratuszu w
    nocnym - no ale to był zakręt - a raz mega jazdę 524 na Bródno - na moście Grota
    ponad 90km/h, zwalił lekko podsypiającą kobitkę z siedzenia przy szybkiej zmianie
    pasów - a potem po bródnowskich uliczkach ponad 70.

    > Poza tym, miejsca stojące są dużo bardziej niebezpieczne, ale ich
    > likwidacja byłaby kosztowna.

    Tak czy siak autobusy miejskie nie zaliczają się do kategorii M1, M2 czy M3 i mają
    osobne przepisy.

    > > I o tramwajach zapomniałeś, oraz pociągach.
    >
    > Tramwaje podobnie jak miejskie autobusy - wolne.

    To już nie te czasy, w DC szybkobieżne (czyli spokojnie 70km/h + porządne
    przyśpieszenie i automatyczny rozruch/hamowanie) 13N wycofano ponad 6 lat temu po
    ponad 50 latach eksploatacji.
    Nawet poza Warszawą, oczywiście na normalnych torach, też prawie cały tabor jest
    szybkobieżny (ale możliwe, że zużyty).
    A w Japonii nawet na wąskotorówce zrobili pociągi 130km/h.

    > Pociągi jeżdżą szybciej, ale hamują raczej wolno - jak mają uderzyć
    > w samochód, to się specjalnie nie "fatygują" (liczba ofiar hamowania
    > mogłaby być znacznie większa). Zakłada się, że prawdopodobieństwo
    > poważniejszej "stłuczki" pociągu jest pomijalne.

    E tam, maszynista i tak pełne hamowanie włącza w takiej sytuacji, mimo, że to nic nie
    da, a może pasażerów narazić.
    Chyba że masz na myśli projekt pociągu - ale on po prostu nie da rady szybciej
    wyhamować.
    To tak jak z samolotem, tak długie pasy - a ściślej niby "drogi startowe", choć ta
    nazwa jest właśnie myląca - nie są potrzebne aż tak, aby samolot rozpędzić do startu
    - a po to, by miał odpowiednio długi czas na wyhamowanie z prędkości lądowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1