  • 1. Data: 2003-05-13 01:54:33
    Temat: numer operacji przelewu US -> PL - kiedy prawdziwy?
    Od: "graphit" <g...@c...pl>

    WItajcie,

    Mam maly problem,
    Mieszkam obecnie w USA i mam konto w Citizens Bank.
    Moj kumpel jakis czas temu mial wykonac przelew na moje konto.
    Jak twierdzi zlecenie przelewu zostalo wykonane przez jego bank (PeKaO) i
    przelew rzekomo powinien przyjsc do mnie.

    Niestety na koncie pieniadze sie nie pojawily.
    Jako dowod nadania przelewu przeslal mi numer operacji (02654112-451), ktory
    nic mi zupelnie nie mowi.
    Czy jest jakas mozliwosc, zeby to sprawdzic? Przeciez taki numer, to mozna
    sobie zmyslic.

    Pomozcie prosze. W banku twierdza, ze zadnego przelewu nie bylo i jest to
    jakis abstrakcyjny numer, a ja z kolei nie chce stracic dobrego kumpla.

    z gory dziekuje
    ~gr-n

  • 2. Data: 2003-05-13 04:16:15
    Temat: Re: numer operacji przelewu US -> PL - kiedy prawdziwy?
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    >Jak twierdzi zlecenie przelewu zostalo wykonane przez jego bank (PeKaO) i
    przelew rzekomo powinien przyjsc do mnie.

    czyli przelew z pl do us ? - no to troche czasu moze isc, okreslilbym go
    jako kilka tygodni

> [...]
    ktory nic mi zupelnie nie mowi.
    >W banku twierdza, ze zadnego przelewu nie bylo i jest to jakis abstrakcyjny

    jak rozumiem, dzwoniles do polskiego banku - zaznaczyles z jakiego konta to
    mialo isc i uzyskales informacje, ze przelewu nie zlozono ? no to ... hmm..
    pozostaje ci poprosic znajomego o scan dowodu wplaty oraz poprosic go by on
    sam reklamowal nadany przelew, bo byc moze pomylil nr konta, lub nie podal
    wlasciwie nr swift banku docelowego i forsa wisi na koncie tranzakcji
    niezrealizowanych.lub na ... czyims koncie.

  • 3. Data: 2003-05-13 07:52:54
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Krab wrote:

> [...]
    > pomylil nr konta, lub nie podal wlasciwie nr swift banku docelowego
    > i forsa wisi na koncie tranzakcji niezrealizowanych.lub na ... czyims

    Raczej chyba przeszedł się do banku w USA, a kumpel pewnie zdalnie podał mu
    numer referencyjny transakcji, więc w Stanach wywalili gały :-D Wyjścia są
    3: albo kumpel ściemnia, albo się pomylił, albo przelew jeszcze "idzie".
    Jeżeli od nadania przelewu minęło już sporo czasu (kilka tygodni), to niech
    kumpel reklamuje w Pekao. Jeżeli kumpel jest "podejrzany" to pewnie będzie
    się wzbraniał.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-05-13 17:39:20
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niech
    > kumpel reklamuje w Pekao. Jeżeli kumpel jest "podejrzany" to pewnie będzie

    Teoretycznie (kilka lat temu przezylem to w praktyce) mozna sobie wyobrazic
    jeszcze jedna sytuacje:
    - bank wydrukowal potwierdzenie z numerem referencyjnym
    - przelew nie poszedl bo cos sie zepsulo
    - wystapili do centrali o klucze do szyfrowania przelewu
    - wszystko opoznilo sie o kilka dnia

    Karol