  • 1. Data: 2003-05-13 05:53:04
    Temat: [mBank] czy w mBanku podatek od odsetek wynosi 40% ???
    Od: "user" <...@i...pl>

    uprzedzam, nie powala mnie ten bank na kolana...wykonalem kilka operacji i
    za kazdym razem jakies "kwiatki" sie pokazuja...
    pomijam dziwne roliczanie ekarty (powod zalozenia konta, chociaz znizek juz
    nie ma na nic sensownego... interia), i najdluzsze naliczanie odsetek ze
    wszystkich znanych mi bankow...no ale w koncu odsetki sie pojawily i
    sytuacje mam nastepujaca...

    zaznaczam, konto sluzy do ekarty to i stan salda jest skromny...

    30.04 odsetki +0,50
    30.04 podatek -0,20

    jak nic wychodzi 40% podatku? dzwonic do nich nie bede bo kwota nie jest
    porazajaca ale dla mnie to sygnal ze system sie sypie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-13 05:59:38
    Temat: Re: [mBank] czy w mBanku podatek od odsetek wynosi 40% ???
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "user" <...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jak nic wychodzi 40% podatku? dzwonic do nich nie bede bo kwota nie jest
    > porazajaca ale dla mnie to sygnal ze system sie sypie?

    Tak, ale jest to system podatkowy :-)

    Poecam lekture archiwum, a jak bardzo jestes zainteresowany to nawet
    ordynacje podatkowa i ustawe o PDOF.

    Karol

  • 3. Data: 2003-05-13 06:09:37
    Od: "user" <...@i...pl>

    > Tak, ale jest to system podatkowy :-)
    >
    > Poecam lekture archiwum, a jak bardzo jestes zainteresowany to nawet
    > ordynacje podatkowa i ustawe o PDOF.
    >
    > Karol

    dziekuje za szybka odpowiedz, tak podejrzewalem, ze ponizej pewnej kwoty
    podatku placi sie dodatkowe frycowe
    czyli trzeba podniesc saldo...hehe albo poczuc sie lepiej, ze doplacam do
    panstwa wiecej niz powinienem...o 10 groszy

  • 4. Data: 2003-05-13 06:18:39
    Od: "Dariusz Buba" <d...@N...pl>

    Podstawe do opodatkowania zaokraglamy do pelnych zlotych, wiec odsetki 0,50
    zaokraglaja sie do 1 zl i wtedy liczymy 20%

    Darek

  • 5. Data: 2003-05-13 06:20:00
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    user wrote:

> [...]
    > czyli trzeba podniesc saldo...hehe albo poczuc sie lepiej, ze doplacam do
    > panstwa wiecej niz powinienem...o 10 groszy

    Nie chodzi o małą kwotę, ale o zaokrąglenia, które są obligatoryjne.
    Poczytaj archiwum, naprawdę było.

  • 6. Data: 2003-05-13 06:30:37
    Od: "Dariusz Buba" <d...@N...pl>

    > Nie chodzi o małą kwotę, ale o zaokrąglenia, które są obligatoryjne.
    > Poczytaj archiwum, naprawdę było.

    Czy oby na pewno obligatoryjne dla WSZYSTKICH
    Mam rachunek biezacy w PEKAO SA, na ktorym zdarzalo mi sie miec 7 gr podatku
    od odsetek

    Darek

  • 7. Data: 2003-05-13 08:04:38
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Dariusz Buba wrote:

    > Czy oby na pewno obligatoryjne dla WSZYSTKICH
    > Mam rachunek biezacy w PEKAO SA, na ktorym zdarzalo mi sie miec 7 gr podatku
    > od odsetek

    O tym, że PeKaOSA łamie w tej kwestii prawo też było na grupie, jeśli
    mnie pamięć nie myli :)

    > Darek

    pzdrw
    PK

  • 8. Data: 2003-05-13 08:10:13
    Od: o...@p...onet.pl

    > 30.04   odsetki       +0,50
    > 30.04    podatek     -0,20
    >
    > jak nic wychodzi 40% podatku?  dzwonic do nich nie bede bo kwota nie jest
    > porazajaca ale dla mnie to sygnal ze system sie sypie?

    OD 0,50 ZL PODSTAWA PODATKU ZOSTAJE ZAOKRAGLONA DO 1 ZL, STAD 0,20 PODATKU.
    JEZELI BEDZIESZ MIAL 0,49 ZL ODSETEK WCALE NIE ZAPLACISZ PODATKU. TO DZIALA W
    OBIE STRONY

  • 9. Data: 2003-05-13 08:29:46
    Temat: Re: [mBank] lokaty "antybelkowe"
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Użytkownik wrote:
    > OD 0,50 ZL PODSTAWA PODATKU ZOSTAJE ZAOKRAGLONA DO 1 ZL, STAD 0,20
    > PODATKU. JEZELI BEDZIESZ MIAL 0,49 ZL ODSETEK WCALE NIE ZAPLACISZ
    > PODATKU. TO DZIALA W OBIE STRONY

    tak sobie mysle czy w takim razie gdyby bank otwieral np. lokaty 1-dniowe
    rolowane z odsetkami to czy np. przy wkladzie 3tys gdyby codzienie
    nastepowalo dopisywanie odsetek moznaby uniknac placenia podatku ? Dlaczego
    w takim razie nikt takich lokat nie oferuje ?

    D.

  • 10. Data: 2003-05-13 09:55:28
    Od: "user" <...@i...pl>

    ale wywołałem burze...
    po co jednodniowe... wystarczy miesięczne
    przy oprocentowaniu 4,20 % i kapitalizacji miesiecznej
    oraz magicznej kwocie 0,49 zl odsetek wolnej od podatku....

    wystarczy zalozyc n lokaty po 140 zl kazda...

    milej zabawy
    a ja juz zmniejszam saldo w mbanku <140