  • Data: 2022-09-30 17:48:57
    Temat: Re: no to GNB nam się kończy...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 30 września 2022 o 16:40:04 UTC+2 J.F napisał(a):

    > P.S. Velobank.com jest. Gdzies z Kaliforni.
    > Sa zainteresowani wejsciem na polski/europejski rynek?

    Jeszcze się okaże, że trzeba będzie im zapłacić za naruszenie znaku.
    Oczywiście ktoś zaraz nieźle przytuli za "rebranding" getoutu na velobank,
    a potem znów ktoś będzie mógł przytulić za rebranding velobanku na coś innego.

    Zaś co do tego velo - ciekawe, piszą, że można założyć USAńskie konto zanim się tam
    pojedzie - no ale póki co jedynie na chiński dowód (kurtałka, ile to w takim razie
    kitajców tam studiuje,
    a najlepsze uczelnie przecież wszystko prywatne, więc nawet zakazać nie można, no. ew
    zakazać
    wydawania wiz, ale tego chyba rząd USA też tak po prostu nie może bez wojny, choć tam
    jakiś
    "alien act" jeszcze obowiązaju, ale chyba tylko "enemy alien act") no i ew.
    tajwański.
    Coś jeszcze o indyjskim piszą, ale z zastrzeżeniami dziwnymi.
    Cóż poradzić, my to środkowa Azja - chociać dudeł siedział na pogrzebie królowej
    przed bidenem ;>

    Wracając do getoutu - ciekawe swoją drogą, co będzie z tym ich wannabe "private
    bankingiem" - w idei
    sobie popróbowałem, nawet fajnie było, i kolacyjki z dobrym wykładowcą (opowiadał
    anegdoty),
    na szczęście (i to spore, bo pole minowe niezłe) nie dałem się namówić na żadne
    "produkty".

    Ale tak bardzo w goutoucie "private" widać nie było, bo z 39,5MM depozytów tylko
    3,5MM nie podlegało
    gwarancjom BFG.
    Swoją drogą ciekawe, kto tam kasę trzymał, choć obecnie na te 7-8% to nie mieli dużej
    konkurencji, chyba tylko ing i milek - i to tak "do 200k" (milek obecnie do 400k -
    ciekawe, czy
    przygotowali się na uciekinierów z getoutu), "nowe środki" i "na 2 miesiące".

    Zobaczymy jeszcze, ile tak naprawdę tam zostanie, bo przejęcie jest na koniec dnia
    dostarczenia decyzji,
    czyli na koniec dzisiejszego dnia - a serwery getoutu aż się gotują, ciekawe, czy KIR
    ogłosi
    dzień dzisiejszy rekordowym w ELIXIRze - i czy uda się przeprowadzić rozrachunek w
    NBP
    po takiej sesji - konta źródłowego może nie styknąć...

    I ciekawostka prawno-księgowa - z powodu umorzenia obligacji kapitał zakładowy
    getoutu osiągnie o północy okrągłe 0zł.
    Ciekawe, czy tak w ogóle można (jak widać można, więc może pytanie, czy wolno - ale
    skoro wolno
    przesunąć wybory wbrew konstytucji to czego nie wolno?)?

    Inna fajna rzecz, jaką można wyczytać w KRS, to to, że getout to nie jest jednak
    d. wschodni bank cukrownictwa - widać mieli dosyć, że im to ciągle wypominali (i od
    buraków wyzywali,
    a to przecież taki private banking ;), i to w końcu w 2012 zamknęli - a taki miał
    ładny KRS 18507 ;>
    Obecny getout to jest "drugi" "getin noble bank sa" - wcześniej allianz bank, KRS
    304735.
    Nie ma też getin banku, d. górnośląski bank gospodarczy, KRS 27116, zniknął w 2010.