  • Data: 2022-09-30 16:24:17
    Temat: Re: no to GNB nam się kończy...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Sep 2022 06:14:52 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Ciekawe, skąd wzięli tą nazwę - choć podejrzewam, że mógł ją wymyślić niezły
    jajcarz.
    > Velo to francusku rower - więc był getin, zwany getoutem - no to teraz getout na
    rowerze ;>

    BNP zainteresowany przejeciem?

> [...]
    > 6,5MM z BFG (to być może połowa jego zasobów, IIRC, choć może wg danych sprzed
    kilku lat)
    > 3,5MM z tej nowej firmy, co zmusili do założenia 8 banków (ciekawe, czemu odpuścili
    citkowi,
    > on się tak, przynajmniej wg danych z 2016, plasuje wg aktywów w połowie między
    aliorem
    > a ligą popierdółek) - choć ogólnie pewnie będzie tak, że to właśnie banki będą
    musiały
    > z tych 10MM wyskoczyć, póki co z 1/3 od razu, a 2/3 może rozłożą im na kilka lat.

    Strate BFG trzeba bedzie uzupelnic.

    Ale ... nie znam szczegołów, ale wydaje mi sie, ze to troche inaczej
    wygląda formalnie.

    -dzialalnosc GNB przeniesiono do nowego banku, nazwijmy go Velo,
    -do tego Velo trafi, albo juz trafilo, te 10mld,
    -GNB mial kapitaly wlasne w okolicach zera ostatnio,
    -na umorzeniach obligacji zyskaja jeszcze z kilkaset mln,
    byc moze cos jeszcze na innych zobowiazaniach.

    No i beda BFG i SOBK mialy udzialy w banku o ~11 mld kapitale wlasnym.
    To moga wykazac jako aktywa :-)

    - w toku dalszej dzialalnosci Velo moze wypracowac zysk. Kapital
    bedzie rosł.

    - Velo bedzie mozna sprzedac, i pieniadze odzyskac. Moze nawet z
    jeszcze wiekszym zyskiem. Albo powolutku sprzedawac akcje na gieldzie.

    -moze tez zajsc potrzeba zwrotu kredytow frankowych, a w zasadzie to
    niemal na pewno zajdzie ... i jak wtedy kapitaly stopnieją, to wtedy
    bedzie to pomoc bezzwrotna :-)

    Tylko ze kredytow walutowych nie przeniesli - cos mi sie wydaje, ze
    frankowicze figę zobaczą od syndyka :-)

    > Ciekawe czy równocześnie będą im przekazywane kolejne akcje tego velobank SA d.
    bank bfg sa
    > (hmm, ciekawe, trzymali sobie taką zamrożoną spółkę akcyjną "tak na wszelki
    wypadek"?

    Patrzac na ostatnie lata - bylby sens trzymac. I to moze nie jedną.
    Ale moze nie trzymali, tylko na szybko zawiazali?

    Ktos zna KRS czy NIP ?

    O sa trzy:

    0000783830 PIERWSZY BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA W LIKWIDACJI
    zalozony 04.2019, wykreslony 17.02.2022
    0000825574 DRUGI BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA W LIKWIDACJI
    zalozony 01.2020, wykreslony 21.02.2022

    0000991173 BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA
    zalozony 09.09.2022. Tzn wpisany, bo zalozony 05.09.2022,
    kapital zakladowy 25 mln,

    > ogólnie też niezłe miejsce na parę nieźle opłacanych fuch dla pisiorów)?

    Niby tak, ale jak widac - moze byc potrzebny taki bank.
    A nawet kilka.
    A fuchy ... kto wie - moze wynagrodzenie symboliczne, albo
    wynagrodzenie zgarnia BFG, wyplacając ludziom pensje czy tam
    wynagrodzenie.

    > Czy też póki co banki są na plusie - bo wkładają 1/3, a dostają 49% akcji

    No, mocny plus. A dla BFG strata?

    Ale jakby nie poszly na wspolprace - to by BFG oglosil zrzutke,
    i bylaby to dla bankow czysta strata. A teraz maja jakies aktywa,
    przynajmniej na razie.

    >- ale wkrótce będą
    > na minusie, bo włożą 100%, a akcji dalej będzie 49% - a pozostałe 51% sobie ktoś na
    lewo sprzeda...

    Dlaczego by mieli wlozyc 100%?

    Poza tym po uwolnieniu od frankow to moze byc dobry interes - pozyczą
    mu pieniadze na 7%, i zgarną zysk.

    Hm ... jeszcze SN sie wypowiedzial o rozłącznosci roszczen - znaczy
    sie syndyk bedzie sie domagal zwrotu kwoty kredytu, przez komornika w
    razie potrzeby, a raty zwroci po rozliczeniu calosci :-)
    Cos mi sie widzi, ze to moze byc niezly bat na frankowiczow,
    banki sa za, choc to tylko na frankowiczow z Getinu :-)

    Frankowicze od razu powinni wnioskowac o przedawnienie roszczen?
    g* dostaną, ale sie od kredytu uwolnią.
    Tyle, ze akurat to sie innym bankom nie spodoba, bo jak sie ustali
    taka linia orzecznictwa, to banki dostaną po d*, a one wyplacalne.

    No coz - na stronie GB ciagle lokata 8% ... ciekawe co bedzie w
    poniedzialek.

    J.