  • Data: 2004-06-05 21:46:08
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sarpedon" <f...@t...cy> schrieb im Newsbeitrag
    news:c9sefk$c7j$1@inews.gazeta.pl...
    > czy ktos moze wie czy oprogramowanie pko bp sa ma mozliwosci
    > techniczne na wprowadzanie niepolskich liter?
    > pare lat temu mialem wydana karte z niepolska litera (ü) na karcie
    > kredytowej, ale to byl jedeyny taki przypadek a chcialbym, zeby na
    > moim okncie bylo dobrze nazwisko zapisane

    uwazam ze czepiasz sie rzeczy nieistotnych a w dodatku nie masz racji.
    mam na imie rafal (przez "L" jak "LYZKA")
    w ten sposob mam zapisane imie w paszporcie, dowodzie os. i rzecz jasna na
    wszystkich polskich kartach.

    teraz druga czesc:
    mieszkam teraz w niemczech. mam niemieckie prawo jazdy, niemiecka wize w
    paszporcie, niemieckie karty.
    jestem ubezpiezpieczony w miedzynarodowej firmie z siedziba w anglii.
    bralem w zeszlym roku slub w szkocji i dostalem tam szkocki certyfikat
    malzenstwa, zaakceptowany przez polski konsulat. (i umieszczony potem w
    polskich ksiegach usc)
    we wszystkich tych dokumentach moje imie napisane jest przez "L" jak "LODY"
    i nawet przez mysl mi nie przyszlo zeby na kimkolwiek wymagac litery "L" jak
    "LYZKA" bo chyba by mnie wysmiali.
    NIGDY nie mialem z tym ZADNYCH problemow.
    czy Ty czasem rzeczywiscie nie trollujesz?
    wydaje mi sie ze to, ze jakas polska instytucja umiescila Ci umlaut w
    dokumentach jest:
    -po pierwsze ich dobra wola
    -po drugie nie jestem pewny czy zgodne z prawem (polski alfabet jest dosc
    jasno zdefiniowany i wszelkie dokumenty u nas wydawane powinny byc w nim
    zapisane, poniewaz zaden polski urzednik sprawdzajacy jakis dokument nie
    obowiazku znajomosci cyrylicy, francuskich akcentow, czy niemieckich
    umlautow)
    pozdrowienia,
    rafal urbanelis