  • Data: 2004-06-05 22:00:03
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    *Rafal Urbanelis* [ r...@p...onet.pl ] napisał(a):

> [...]
    > teraz druga czesc:
    > mieszkam teraz w niemczech. mam niemieckie prawo jazdy, niemiecka
    > wize w paszporcie, niemieckie karty.
    > jestem ubezpiezpieczony w miedzynarodowej firmie z siedziba w
    > anglii. bralem w zeszlym roku slub w szkocji i dostalem tam
    > szkocki certyfikat malzenstwa, zaakceptowany przez polski
    > konsulat. (i umieszczony potem w polskich ksiegach usc)
    > we wszystkich tych dokumentach moje imie napisane jest przez "L"
    > jak "LODY" i nawet przez mysl mi nie przyszlo zeby na kimkolwiek
    > wymagac litery "L" jak "LYZKA" bo chyba by mnie wysmiali.

    nie znam prawa szkockiego

    > NIGDY nie mialem z tym ZADNYCH problemow.

    ja tez, az do lutego

    > czy Ty czasem rzeczywiscie nie trollujesz?

    o kurde, masz racje... slecze przed kompem bo nie mam zadnych innych
    ciekawszych rzeczy do robienia i z nudow pisze na grupie posty, ktore
    sa tylko po to, zeby wywolac dluga i do niczego nie prowadzaca
    dyskusje
    wybacz, ale jednak to nie ja

    > wydaje mi sie ze to, ze jakas polska instytucja umiescila Ci
    > umlaut w dokumentach jest:

    sa to praktycznie prawie wszystkie instytucje w polsce, z ktorymi mam
    stycznosc

    > -po pierwsze ich dobra wola

    niestety czasem urzednicy niezbyt byli mili

    > -po drugie nie jestem pewny czy zgodne z prawem (polski alfabet
    > jest dosc jasno zdefiniowany i wszelkie dokumenty u nas wydawane
    > powinny byc w nim zapisane, poniewaz zaden polski urzednik

    kiedys czytalem w necie na temat nadawania imion i nazwisk... nie
    pamietam, zeby byly tam zdefiniowane litery, ktore maja byc w
    nazwiskach i imionach

    > sprawdzajacy jakis dokument nie obowiazku znajomosci cyrylicy,
    > francuskich akcentow, czy niemieckich umlautow)

    masz racje, co nie zwalnia z obowiazku przestrzegania prawa
    ja na pewno nie wiem o wielu ustawach, lecz w okreslonych przypadkach
    musze sie do nich stosowac

    > pozdrowienia,

    ja takze pozdrawiam i zycze dobrej nocy

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13