  • Data: 2004-06-05 20:43:03
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:c9t4k7$ate$1@inews.gazeta.pl...

    > tak, dokladnie _chyba_ na dwie inne, czyli tam gdzie jest to mi
    > potrzebne, interesuje mnie czy polacy juz wprowadzili takie systemy,
    > ktore respektuja nie tylko polskie litery, czy nadal sa zacofanym
    > krajem...

    Czy na karcie wydanej w Niemczech będzie literka "ą" lub "ź"
    w nazwisku? Nie? Ale zacofany kraj.

    > - Hamburg, luty 2004, zakup czegos karta w sklepie, chyba gazety, jak
    > sprzedawczyni chciala zadzwonic po polizei za to, ze podpisuje sie z
    > umlautem a karta nie ma takiego czegos... nie tlumaczylem sie na
    > szczescie zbyt dlugo, bo byla wyrozumiala w miare, ale nie wszyscy sa
    > tacy

    To nie podróżuj do takich zacofanych krajów, w których nie wiedzą,
    że niektóre literki nie występują we wszystkich językach na świecie.

    > - Ljubljana, sklep wolnoclowy na lotnisku, kasjerka tez sie krzywo
    > patrzyla, ale olala to po chwili
    > nie byly to jakies powazne przypadki, ale jednak jakies byly... w
    > polsce na szczescie nie mialem jeszcze takich przypadkow, ale coraz
    > czesciej za granice wyjezdzam...

    Jak wyżej.

    > ja jestem zupelnie odmiennego zdania -> skoro w wiekszosci przypadkow
    > sa mozliwosci techniczne, to chce je wykorzystac, zreszta to nie my
    > jestesmy dla systemy operacyjnego tylko system dla nas, taka jest moja
    > opinia

    1. Spośród liter "niepolskich" nie ma liter "gorszych", lub
    "lepszych".
    2. Nie sposób sobie wyobrazić, że w dokumentach wydawanych
    w Polsce będą zapisywane nazwiska w oryginalnej pisowni
    po rosyjsku, arabsku, grecku, hebrajsku, japońsku, chińsku...
    3. Zasady powinny być takie same dla wszystkich.
    4. We wszystkich dokumentach wydawanych w danym kraju na temat
    dotyczących danej osoby pisownia powinna być identyczna.
    5. Nikt nie ma obowiązku dostosowywać systemów w danym kraju
    do wszelkich możliwych liter, jakie wystepują na świecie.

    Napisz, z którym z punktów się nie zgadzasz.
    Jeśli zgadzasz się ze wszystkimi, to z nich wynika, że
    nie powinno się używać umlautów w polskich dokumentach.

    Pozdrawiam,
    Artur

    PS: Przepraszam, ale to nie ja zacząłem pisać o zacofanych
    krajach