  • 1. Data: 2008-01-08 16:34:09
    Temat: multibank i opłata za zmianę pinu do nowej karty
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie (bo dostałem w końcu kartę do konta na ten rok) czy to
    normalne że za zmianę pinu pobiera się opłaty przy nowej karcie ?
    Wychodzi na to że wydanie karty nie jest za 0 lub 2 PLN lecz zawsze
    dodatkowo zwiększone o 2 PLN które trzeba zapłacić żeby możliwe było
    używanie karty - zmiana pinu obowiązkowa. W każdym banku tak robią ?

  • 2. Data: 2008-01-08 17:01:04
    Od: Grzexs <g...@u...o2.pl>

> [...]
    > dodatkowo zwiększone o 2 PLN które trzeba zapłacić żeby możliwe było
    > używanie karty - zmiana pinu obowiązkowa. W każdym banku tak robią ?

    PKOBP, Inteligo i BGŻ - nie robią tak. A to są właśnie te
    smaczki-szczegóły, o których tylko tu można się dowiedzieć... Wg mnie -
    nie jest to normalne. Co to za zmiana pinu? Raczej nadanie. Albo chcesz
    używać starego...

    Grzexs

  • 3. Data: 2008-01-08 17:05:21
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fm08m3$75$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zwiększone o 2 PLN które trzeba zapłacić żeby możliwe było używanie
    > karty - zmiana pinu obowiązkowa. W każdym banku tak robią ?

    Nie trzeba nic zmieniac. System co prawda niejako wymusza zmiane PINu, ale
    jak sie w tym czasie np. wylogujesz, to nic sie nie dzieje i pozostaje stary
    PIN i oplaty nie pobieraja.

    Pozsrawiam, Grzegorz

  • 4. Data: 2008-01-08 18:16:02
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 17:34:09 +0100, Marcin Krzyżanowski napisał(a):

> [...]
    > dodatkowo zwiększone o 2 PLN które trzeba zapłacić żeby możliwe było
    > używanie karty - zmiana pinu obowiązkowa. W każdym banku tak robią ?

    Nadanie PINu nic nie kosztuje, ale już jego zmiana tak (kiedyś chyba było
    to darmowe). Dostając nową kartę nie masz obowiązku zmiany PINu.

    Xenocide

  • 5. Data: 2008-01-08 18:55:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

> [...]
    > dodatkowo zwiększone o 2 PLN które trzeba zapłacić żeby możliwe było
    > używanie karty - zmiana pinu obowiązkowa. W każdym banku tak robią ?

    Ja jak jeszcze mialem u nich karte debetowa mialem podobny problem tj.
    karta dotarla do mnie juz po uplywie terminu waznosci poprzedniej karty.
    Karte aktywowalem, ustalilem PIN (po raz pierwszy) i dostalem za to
    oplate 2 zl. Zlozylem reklamacje i pieniadze wrocily doslownie za kilka
    godzin.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-01-08 21:45:42
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    > Nie trzeba nic zmieniac. System co prawda niejako wymusza zmiane PINu, ale
    > jak sie w tym czasie np. wylogujesz, to nic sie nie dzieje i pozostaje
    stary
    > PIN i oplaty nie pobieraja.

    Dzięki za radę, za dwa lata tak zrobię ;-)

    Ten system Multibanku to wg mnie trochę ma na celu wyciąganie kasy od
    klientów. Ja myślałem, że ta zmiana jest obowązkowa (wydawało mi się że tak
    napisali na tej kartce do której była przyklejona przysłana karta) no i
    zmieniłem PIN (a właściwie nie zmieniłem tylko wpisałem taki sam jak miałem
    dotychczas). Dopiero później oglądając historię rachunku zauważyłem to
    skasowane 2 zł. Niby niedużo ale nieładnie z ich strony, ten bank stosuje
    niektóre zagrywki rodem z nielubianego przeze mnie BPH.
    mBank, mimo, że też z BRE nie stosuje takich dziwnych praktyk. Jak dotąd
    mając te 2 konta uważam, że mBank jest zdecydowanie bardziej fair.

  • 7. Data: 2008-01-08 23:29:13
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 21:45:42 +0000, Darek napisał(a):

> [...]
    > mBank, mimo, że też z BRE nie stosuje takich dziwnych praktyk. Jak dotąd
    > mając te 2 konta uważam, że mBank jest zdecydowanie bardziej fair.

    Złóż reklamację, że nie jest nazbyt jasno wyjaśnione i zrozumiałeś, że do
    nowej karty musisz znowu nadać PIN a nie go zmienić - może Ci uznają a
    przy następnym razie będziesz już wiedział co i jak ;)

    Xenocide

  • 8. Data: 2008-01-09 09:57:35
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:

    > Złóż reklamację, że nie jest nazbyt jasno wyjaśnione i zrozumiałeś, że do
    > nowej karty musisz znowu nadać PIN a nie go zmienić - może Ci uznają a
    > przy następnym razie będziesz już wiedział co i jak ;)

    tak zrobiłem. Złożyłem reklamację. Nie wiem tylko czy im ta reklamacja
    również nie zginie bo reklamacja złożona 2 tygodnie temu się dosłownie
    rozmyła pomimo tego że posiadam jej numer ;)

  • 9. Data: 2008-01-09 11:54:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.01.2008 Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl> napisał/a:

    > tak zrobiłem. Złożyłem reklamację. Nie wiem tylko czy im ta reklamacja
    > również nie zginie bo reklamacja złożona 2 tygodnie temu się dosłownie
    > rozmyła pomimo tego że posiadam jej numer ;)

    Cztery lata minęły i w Multi jak ginęły reklamacje, tak giną. To już nawet nie
    jest żałosne.
    --
    Samotnik