  • 1. Data: 2008-01-08 16:03:59
    Temat: [Multibank] KK Visa Gold - czy naprawde moze byc bezplatna
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    Witam,

    Otrzymalem wlasnie z Multibanku oferte "wylacznie dla specjalnej, starannie
    wyselekcjonowanej gupy najlepszych klientow" itp., a dotyczacej KK Visa
    Gold. Limit, zwlaszca w stosunku do tego, ktory mialem w Rajwajzenie, powala
    z nog i jest juz raczej powyzej moich miesiecznych dochodow.

    Mam jednak dwa pytania (przejrzalem trzy watki, jakie w ciagu ostatnich
    dwoch miesiecy byly na liscie w sprawie tej karty, ale nie znalazlem tam
    odpowiedzi):

    1) chodzi o oplaty, czy naprawde karta moze byc bezplatna - w tabeli stoi,
    ze pobieraja oplate za wydanie karty i za jej uzytkowanie za kazdy rok (obie
    te oplaty po 250 zl), czyli takiemu klientowi "z ulicy" (bez zadnej
    promocji) powinni skasowac na wstepie 500 zl (po 250 zl za wydanie i za
    uzytkowanie), nastepnie te 250 zl moze byc zwrocone (a nie "niepobrane")
    przy wyrobieniu okreslonego, dosc nieduzego limitu kwotowego lub ilosciowego
    operacji bezgotowkowych na karcie. Chyba, ze za uzytkowanie pobieraja oplate
    z dolu (po roku uzywania), wtedy - pomimo wyrobienia okreslonej liczby
    transakcji w pierwszym roku - i tak powinni ja pobrac po roku (bo nie maja
    czego zwrocic) i ewentualnie zwrocic ja po drugim roku, pobierajac
    jednoczesnie za trzeci itp. Tak czy owak w takiej sytuacji koszt karty
    jednak bedzie, co prawda jednorazowy, ale za to az 250 zl. Na liscie
    przeczytalem w kilku postach, ze przy wyrobieniu limitow jest ona bezplatna,
    czy ja cos zle kombinuje... ? PS. Identyczne zasady sa przy silverze, tylko
    kwoty inne.

    2) Troche niepokoi mnie fakt, ze zaproponowali mi golda "za podpis", chociaz
    nigdy przez Mutibank nie przeszla ani zlotowka mojego wynagrodzenia (moge
    byc bezrobotnym bez prawa do zasilku - bank nic o tym nie wie), no i
    wlasnie, czy po zlozeniu takiej oferty bank to potem jakos jeszcze raz
    weryfikuje i mozna ostatecznie dostac karte z niszym limitem (tak bylo chyba
    ze dwa lata temu w mBanku, gdzie zapronowali limity po 10 000 zl za podpis,
    a potem jak ludzie odeslali podpisane umowy, to byly takie pisma typu -
    sorry, ale taki limit jest za duzy i mozemy ci przydzielic znacznie
    mniejszy).

    3) z tabeli oplat i prowizji umieszczonej w internecie nie sposob
    zorientowac sie, czy wyciag papierowy jest odplatny. Ja w przeslanym
    projekcie umowy mam zakreslone, ze chce wyciag papierowy. Wyciag papierowy
    nie jest mi do niczego potrzebny, a tym bardziej nie chce za niego placic.
    Co robic ?

    4) czy ktos probowal w Multi dostac golda na plastiku od silvera ?

    5) czy ktos korzystal z oferty Concierge ? Na czym ona konkretnie polega i
    ile kosztuje ?

    6) Iloma ubezpieczeniami objeta jest ta karta i ktore przyznaja z automatu
    (i trzeba pamietac, zeby je natychmiast wylaczyc) ?

    Serdecznie dziekuje za informacje, Grzegorz

  • 2. Data: 2008-01-08 18:02:08
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 17:03:59 +0100, Beniowa napisał(a):

    > 1) chodzi o oplaty, czy naprawde karta moze byc bezplatna - w tabeli
    > stoi, (...)

    Karta może być bezpłatna i w sumie aktualnie nie trzeba się nawet zbytnio
    natrudzić, bo 120 transakcji na rok to niezbyt wysoki pułap (kwotowo to
    już różnie zależy kto ma ile kart i ile zarabia). Co do samej procedury
    to w Multi jest tak, że po roku pobiorą (czyli dopiszą do rachunku kk)
    kwotę 250 zł po czy po jakimś czasie po sprawdzeniu warunków zwolnienia
    oddadzą ci to z powrotem. Czasami może być tak, że zamknie się okres
    rozliczeniowy i będziesz musiał to spłacić - niestety Multi tak ma.

> [...]
    > tym nie wie), no i wlasnie, czy po zlozeniu takiej oferty bank to potem
    > jakos jeszcze raz weryfikuje i mozna ostatecznie dostac karte z niszym

    A to już fakt, że trochę dziwne - rozumiem że masz u nich wykupiony jakiś
    produkt typu konto, kredyt or sth? Wcale bym się nie zdziwił jakby
    zarządali jakiś papierów, ale z tego co pisał Mithos to dają jak leci bez
    najmniejszych oporów - może muszą jakieś wyśrubowane normy wyrobić typu 1
    mln kart z limitem 1 mld PLN?

> [...]
    > projekcie umowy mam zakreslone, ze chce wyciag papierowy. Wyciag
    > papierowy nie jest mi do niczego potrzebny, a tym bardziej nie chce za

    Opłata za wyciąg miesięczny papierowy(1) = 0,00 zł

    (1) - od 01.11.2007 r. opłata zgodna z Tabelą Prowizji i Opłat Bankowych

    Coś mi się kojarzy, że jak przechodzili na wyciągi elektroniczne to
    papierowe stały się płatne.

    > 4) czy ktos probowal w Multi dostac golda na plastiku od silvera ?

    Co do nawet najmniejszego odstępstwa od procedur to raczej w
    najśmielszych snach bym na to bym nie liczył, więc goldy w kolorze
    silvera to tylko chyba w erze pozostaje szukać ;)

    > 6) Iloma ubezpieczeniami objeta jest ta karta i ktore przyznaja z
    > automatu (i trzeba pamietac, zeby je natychmiast wylaczyc) ?

    Można powyłączać i zostawić tylko to za co się dodatkowo nie płaci.

    Generalnie to poczekaj aż zjawi się Mithos on na pewno będzie więcej mógł
    powiedzieć, bo ma, intensywnie używa i jest zadowolony z tej kk.

    Xenocide

  • 3. Data: 2008-01-08 19:04:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Beniowa napisał(a):
> [...]
    > czy ja cos zle kombinuje... ? PS. Identyczne zasady sa przy silverze, tylko

    Karta Multi moze byc bezplatna w bardzo prosty sposob. Wystarczy nia
    zaplacic 120 razy rocznie (lub wykrecic 18k limitu). Ja w miesiacu
    grudniu placilem ta karta 43 razy, w listopadzie cos ok. 20. Tak wiec
    przez 2 miesiace juz mam wyrobione polowe.

    Kwotowo niby wyrobic to trudniej (albo i latwiej zalezy co sie kupuje),
    zalezy ile ktos wydaje.

> [...]
    > a potem jak ludzie odeslali podpisane umowy, to byly takie pisma typu -
    > sorry, ale taki limit jest za duzy i mozemy ci przydzielic znacznie

    Mi dali taki limit jaki mi zaproponowali (16k). Wlasnie za podpis. Nie
    przedstawialem doslownie nic, a sam wniosek zawieral moze ze 4 rubryki
    do wypelnienia. W bonusie dostalem jeszcze kredyt odnawialny :)

> [...]
    > nie jest mi do niczego potrzebny, a tym bardziej nie chce za niego placic.

    Tak jest odplatny. Najlepiej przestawic go na mailowy niezwlocznie po
    otrzymaniu karty.

    > 4) czy ktos probowal w Multi dostac golda na plastiku od silvera ?

    Nie da sie. Kazda karta z limitem powyzej 10k musi byc Gold.

    > 5) czy ktos korzystal z oferty Concierge ? Na czym ona konkretnie polega i
    > ile kosztuje ?

    Nie wiem.

    > 6) Iloma ubezpieczeniami objeta jest ta karta i ktore przyznaja z automatu
    > (i trzeba pamietac, zeby je natychmiast wylaczyc) ?

    Jest objeta tym co zaznaczysz we wniosku. Wazne zeby nie aktywowac
    ubezpieczenia "bezpieczna splata" czy jakos tak - jest to ubezpiecznie
    na wypadek niemoznosci splaty karty i nalicza sie % od kazdego zakupu. A
    tak naprawde to nic ono nie daje.

    Ja na chwile obecna polecam ta karte. Pomijajac to ze ma fajne opcje
    (ubezpieczenia, raty, najlepszy podglad online, dowolne ustalanie
    limitow przez www), ciekawy limit, w banalny sposob moze byc darmowa to
    jeszcze jest to karta zrobiona bardzo przyzwoicie. W dodatku jesli nawet
    sie "zeszmaci" to duplikat kosztuje cale 0 zl.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-01-08 19:14:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > Generalnie to poczekaj aż zjawi się Mithos on na pewno będzie więcej mógł
    > powiedzieć, bo ma, intensywnie używa i jest zadowolony z tej kk.

    Wszystko moze sie zmienic jak mi rozpatrza reklamacje za stara karte :)
    Aczkolwiek AFAIR to w Goldach jest na to ubezpieczenie, przynajmniej tak
    mi sie cos przypomina, wiec to troche inna sytuacja.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-01-08 21:56:50
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:fm0dr0$h0c$1@news2.task.gda.pl...
> [...]
    > oddadzą ci to z powrotem. Czasami może być tak, że zamknie się okres
    > rozliczeniowy i będziesz musiał to spłacić - niestety Multi tak ma.

    OK. Rozumiem w takiej sytuacji, ze oplate pobieraja z dolu i badaja
    poprzedni roczny okres rozliczeniowy. W takiej sytuacji bylaby faktycznie
    gratis (pomijajac ewentulanie okres pomiedzy obciazeniem oplata a jej
    zwrotem - ktory jak piszesz nigdy nie przekracza miesiaca). Dzieki za info,
    ale mam jeszcze jedno pytanie: czy moge rozumiec, ze przy wydaniu karty co
    do zasady pobieraja jedna oplate za wydanie karty - standardowo 250 zl
    (napisali mi, ze w mojej promocji ta oplata wynosi 0 zl - to chyba dość
    standardowa promocja, w takiej sytuacji dostalbym ja za darmo).

    Dzieki, Grzegorz

  • 6. Data: 2008-01-08 22:05:08
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

> [...]
    > przedstawialem doslownie nic, a sam wniosek zawieral moze ze 4 rubryki do
    > wypelnienia. W bonusie dostalem jeszcze kredyt odnawialny :)

    To ja juz na powaznie jestem zaniepokojony, bo limit zaproponowali mi
    zdecydowanie wyzszy, chociaz pewnie jestem gorsza budzetowka od Ciebie :-)
    Moze chodzi o to, ze ja mam w BIKu tylko jedna KK i zadnych kredytow (a i
    tego nie jestem pewien, bo nie wiem, czy HSBC zglasza KK do BIKu). Troche
    mnie zaniepokoila informacja we wniosku, ze "minimalny limit, o ktory
    wnioskuje klient to ... 3000 zl", z drugiej strony to egzotycznie byloby
    miec golda z takim limitem :-)

    Serdecznie dziekujac za wyczerpujaca odpowiedz, mam jeszcze dwa pytanka:
    1) ile trwalo w Twoim przypadku wyrobienie tej karty ?
    2) w jaki sposob najlepiej zlozyc wniosek (odeslac zwyklym listem - tak
    zawsze najszybciej bylo w mBanku; jakims litem poleconym; zaniesc do
    placowki...) ?

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 7. Data: 2008-01-09 20:48:15
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Beniowa napisał(a):
> [...]
    > mnie zaniepokoila informacja we wniosku, ze "minimalny limit, o ktory
    > wnioskuje klient to ... 3000 zl", z drugiej strony to egzotycznie byloby

    Ja mam w BIK limitow na KK gdzies na 50k :) Pewnie nawet nie mam na to
    zdolnosci.

    > Serdecznie dziekujac za wyczerpujaca odpowiedz, mam jeszcze dwa pytanka:
    > 1) ile trwalo w Twoim przypadku wyrobienie tej karty ?

    Bardzo dlugo. Karte otrzymalem jakos w listopadzie, pomimo ze wniosek
    zlozylem w okolicach wrzesnia. Jakies problemy z produkcja itp.

    > 2) w jaki sposob najlepiej zlozyc wniosek (odeslac zwyklym listem - tak
    > zawsze najszybciej bylo w mBanku; jakims litem poleconym; zaniesc do
    > placowki...) ?

    Ja skladalem w placowce, ale tak jak mowie, to byla troche inna oferta.
    Dostalem poczta online (po zalogowaniu na konto) info o przyznaniu mi
    takiej KK. Wydrukowalem wiadomosc, udalem sie do oddzialu, tam dostalem
    wniosek i juz :)

    Mysle, ze placowka to najlepsze rozwiazanie. Poczta wewnetrzna bedzie to
    wyslane do centrali i pozniej zawsze latwiej jest monitorowac co sie z
    tym dzieje (dzwonic do pracownika przymujacego wniosek i juz).

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-01-09 20:49:59
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

> [...]
    > Dostalem poczta online (po zalogowaniu na konto) info o przyznaniu mi
    > takiej KK. Wydrukowalem wiadomosc, udalem sie do oddzialu, tam dostalem

    Dzieki!

    Grzegorz

  • 9. Data: 2008-01-10 01:47:43
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 22:56:50 +0100, Beniowa napisał(a):

> [...]
    > - standardowo 250 zl (napisali mi, ze w mojej promocji ta oplata wynosi
    > 0 zl - to chyba do standardowa promocja, w takiej sytuacji dostalbym ja

    Wiesz to oni chcą ci dać kartę i chcą żebyś ją wziął, więc jeżeli stanie
    przed Tobą widmo płacenia 250 PLN to weźmiesz? ;) Także pierwszy rok tak
    jak zanęta musi być za darmo hłe hłe.

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-01-10 21:08:48
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>