  • 21. Data: 2004-01-29 11:27:28
    Temat: Re: mbankowym uciekinierom ostrzeżeń par
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> writes:

    > Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:87fzdzybpw.fsf@cauchy.softax.local...

    > Ty jesteś pewien, że piszesz z tego adresu, z którego chcesz pisać ? :-)

    Na tym mam lepszy filtr spamowy ;-)

  • 22. Data: 2004-01-29 11:48:44
    Temat: Handlobank (było Re: mbankowym uciekinierom ostrzeżeń par)
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Użytkownik "~~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    > nie

    > Właśnie - co takiego fantastycznego było w Handlo, bo jak trafiłem na grupę
    > i zacząłem się interesować, to już było jakiś czas po przejęciu?

    Napisałem już obok... W skrócie: wyobraź sobie rzeczywistość, w której
    *wszystkie* banki to wielkie sale z licznymi okienkami, gigantycznymi
    kolejkami, godzinami otwarcia 9-17, telefonem odbieranym przez stróża,
    wypełnianiem przy każdej okazji wielostronicowych formularzy,
    miesięcznym oczekiwaniem na kartę płatniczą itp. W takim krajobrazie
    pojawił się bank z małymi miłymi oddziałami, praktycznie nie używający
    papieru (jeden podpis przy otwieraniu konta i koniec), pełną i
    całodobową obsługą przez telefon, wydawaniem karty od ręki przy
    otwieraniu rachunku (wchodziłeś do oddziału z ulicy, mówiłeś 'chcę
    konto', wychodziłeś po kilku minutach z aktywnym rachunkiem i
    działającą kartą), oferowaniem klientom debetu bez żadnych formalności
    i papierów... Później, też jedni z pierwszych, dali dostęp przez
    internet - ale to już było tak naprawdę mniej istotne.

    Teraz ciężej to docenić, bo ścieżką wytyczoną przez handlo poszły inne
    (najpierw Millenium - rywalizacja hb-Millenium miała nastrój zbliżony
    do obecnej mbank-inteligo, potem Lukas, potem kolejni...).

  • 23. Data: 2004-01-29 12:33:01
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87oesnvuub.fsf_-_@cauchy.softax.local...
    > Napisałem już obok... W skrócie: wyobraź sobie rzeczywistość,

    [...]

    Piękna opowieść :) Jakby z innego świata :) Pamiętającym pewnie się łezka w
    oku zakręci :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 24. Data: 2004-01-29 13:00:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]

    > [...]
    >
    > Piękna opowieść :) Jakby z innego świata :) Pamiętającym pewnie się łezka w

    Ech...

    A zapomniałem jeszcze o odmiejscowionym rachunku - tu też handlo był
    unikatem, pozwalając załatwiać swoje sprawy w dowolnym oddziale,
    podczas gdy wszędzie trzeba było latać z każdą głupotą do tego jednego
    jedynego prowadzącego rachunek. Oraz o ... balonikach (ta akcja
    ściągania potencjalnych klientów z ulicy).

  • 25. Data: 2004-01-29 13:00:50
    Temat: Re: mbankowym uciekinierom ostrzeżeń par -coś nie na temat
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    p...@p...onet.pl dnia 2004-01-29 09:50 napisał(a) co następuje:

    > Zgadzam się jak atrze na opłaty w Pekao SA a mBank to
    > można łatwo policzyć co się lepiej opłaca
    > co miesiąc Pekao SA 8,50 zł jeśli chcesz dostęp do
    > pekao24 to dodatkowo 8,50 zł fakt że przelewy 0zł
    > w mbanku prowadzenie 0 zł za przelewów moge zrobić
    > za np równowartość tych opłat co Pekao SA 34 w miesiącu
    > jeśli jest mnije to się opłaca :)))))
    > Jak już tak komuś zalezy na tych przelewach.

    ??? Jakie dodatkowe 8,50 za dostęp do pekao24? W ramach opłaty za
    "Pakiet Eurokonto Standard" - 8,50zł - masz również dostęp do Pekao24 -
    nie ma żadnej dodatkowej opłaty. Całość jest więc warta tyle, ile 17
    przelewów w mBanku. Karta Maestro za darmo, a bankomatów więcej.

    Wniosek: jeśli ktoś robi więcej, niż 17 przelewów miesięcznie oraz nie
    korzysta z limitu kredytowego w koncie, a nie ma wielkiego osadu na
    koncie, to taniej będzie w Pekao SA niż w mBanku ;-)

    Marek

  • 26. Data: 2004-01-29 13:38:07
    Od: Krzysztof Kowalewski <K...@X...pl>

    Użytkownik Marcin Kasperski napisał:

> [...]
    > jedynego prowadzącego rachunek. Oraz o ... balonikach (ta akcja
    > ściągania potencjalnych klientów z ulicy).

    I na początku dawali aparaty telefoniczne (stacjonarne) w promocji przy
    zakładaniu konta, żeby wygodniej było dzwonić na ich Call-Center.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 27. Data: 2004-01-29 13:59:16
    Od: "Prof_Ex" <p...@W...gazeta.pl>

    [...]
    > Powiem że mam już dość czytania o mBanku i przelewach
    > inni którzy są darmowi i tak wprowadzą kiedyś opłaty
    > ja uciekam z Pekao SA do mBanku mam dość 8,50 zł za
    > miesiąc i jeszcze za Pekao24.pl dodatkowo rządają 8,50 zł

    Ciekawe...
    Za pakiet 'Eurokonto Standard' obowiazuje oplata 8,50 PLN.
    Integralnym skaldnikiem tego jest 'Pekao24'. Nie ma zadnej
    dodatkowej oplaty.

    [...]
    > a przelew 0,50zł

    Gdzie? Bo na pewno nie w Pekao24. Tu przelewy sa darmowe :-)

    [...]
    > to śmieszna suma moja matka pracuje w banku
    > i u niej przelew kosztuje 4 zł w innych bankach
    > nie jest lepiej a na na poczcie też nie wesoło.
    > Te 50groszy to śmieszna suma przy 4 zł

    Z tym twierdzeniem jeszcze sie moge zgodzic ;-)

    [...]
    > Takie jest moje zdanie :)

    Naprawde - interesujace :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 28. Data: 2004-01-29 18:06:03
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87fzdzybpw.fsf@cauchy.softax.local...

    > (osobiście przeżywałem swego czasu paniczną ucieczkę - zwiewałem z
    > handlobanku po citizniszczarce, przeszedłem przez Śląski i mbank,
    > otarłem się o multi, ostatecznie wyhamowałem w inteligo i tego konta
    > obecnie głównie używam)

    Znikąd nie uciekałem panicznie, ostatnio szczególnie starannie
    wybieram sobie bank, w którym trzymam swoje pieniądze, do tego jestem
    jednym z pierwszych w kraju użytkowników bankowości internetowej, a
    oprócz wymienionych przez Ciebie przespacerowałem się jeszcze przez
    Multi (a nie tylko otarłem się), Oddział Elektroniczny PBG SA i jego
    kontynuację - CBE Telepekao24, LukasBank, a także korzystam z dostępu
    internetowego do rachunku KK BZ WBK i nie mogę korzystć z takowego - bo
    go nie ma - dla KK Raiffeisena. Pozwolę więc sobie dodać kilka słów:
    mBank popełnił, co popełnił. Mnie jako klienta nie straci, bo - o czym
    niedawno już tu pisałem - nie opierałem zarządzania swoimi finansami li
    tylko na jednym banku. mBank za to nie zarobi na mnie zbyt wiele, bo
    tych średnio 9,3 przelewu miesięcznie, jakie robiłem w ciągu ostatnich
    13 miesięcy, przeniosłem gdzie indziej - tam, gdzie płacę prowizję za
    prowadzenie rachunku i dzięki temu _mam_prawo_ liczyć na to, że nie
    będzie opłat za przelewy.
    A co do Twojej listy: Śmiem twierdzić, że jeśli nie wszystkie, to
    prawie wszystkie inne banki mają nie jedną, a co najmniej kilka spośród
    tych wad, które wymieniłeś. Osobistą sprawą każdego jest znaleźć sobie
    ten najodpowiedniejszy. I lepiej tak zrobić, niż wydzierać się
    wniebogłosy, że taki jeden już nie jest bez wad, bo właśnie będzie miał
    jedną.
    Niestety niektórzy zamiast planować, wybierać, myśleć, a ostatecznie
    głosować nogami, pozwalając sobie ewentualnie na wyważony komentarz,
    lamentują, jak to im źle, bo wszysyko było za darmo, a teraz przestaje
    być i trzeba szybko z tego jedynego banku, na którym się polegało,
    gdzieś w pośpiechu _uciekać_.

    > Niekoniecznie. Ale warto się zastanowić. Insza inszość że w obecnym
    > stanie nie widzę sensu zamykania rachunku w mbanku nawet przez
    > groszoliczących - sens może ewentualnie mieć otwarcie dodatkowego
    > rachunku gdzie indziej.

    Ty to wiesz, ja to wiem, wie to jeszcze kilka osób. A reszta im
    mniej wie, tym głośniej krzyczy.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 29. Data: 2004-01-29 19:51:41
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> wrote in message
    > z tego co slyszalem to w mBanku takze nie mozna :-)

    Jedno eKonto, trzy eMaxy i Izzykonto (chyba jedno)

    5 to juz kilka :)
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 30. Data: 2004-01-29 20:21:51
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

> [...]
    > jedynego prowadzącego rachunek. Oraz o ... balonikach (ta akcja
    > ściągania potencjalnych klientów z ulicy).

    Hehe, aż się łezka w oku kręci.... Ja to wspominam jako największy skok (szok?)
    w polskiej bankowości. I to nie cenowy - Handlo był chyba trochę droższy- ale
    właśnie technologiczny i jakościowy. ZUPEŁNIE inna bankowość w wydaniu jednego z
    najlepszych banków (w owym czasie) - BHW. To było znakomite połączenie tradycji
    BHW z nowoczesnością. Ale chyba naważniejsza cechą była CAŁKOWICIE (w tamtym
    czasie) inny sposób podejścia do bankowości. Nie tylko w obsłudze klienta, ale
    także sprzedaży (telefony Siemens przy otwarciu konta). Jak ładnie Marcin
    napisał - to były czasy molochów i szarości w bankach... Klient był złem
    koniecznym. Pracownicy nie mieli targetów sprzedażowych etc.

    Pewnie gdyby doszło do fuzji BHW i BRE, to Handlo byłby do dziś. Nie powstałby
    mBank, MultiBank.... Ale przyszedł citi-walec i wyrównał ;-((

    Ps. Marcin - były jeszcze wielofunkcyjne bankomaty (do dziś w ex Handlo). Także
    zastrzeżenie karty od momentu zgłoszenia przez __telefon__ ! toż to był szok !
    Takie banki jak pekaosa czy pkobp realizowały zastrzeżenie karty w ciągu 48h od
    momentu zgłoszenia. Tak można by pewnie wyliczać długo...

    --
    Pozdrawiam,
    Witek