  • 1. Data: 2008-03-17 22:25:59
    Temat: mbank- przy logowaniu hasła jednorazowe - zdarzyło si
    Od: "EKRA" <l...@p...onet.pl>

    No i stało się. System przy logowaniu prosi mnie o podanie 5 nieużywanych
    haseł jednorazowych. Zadzwoniłam od razu do mlinii.Poinformowano mnie o
    konieczności przeskanowania komputera przez arcamikroscan 2008 i zablokowano
    dostep do kanału internetowego.
    Niestety scan nie pomógł. Problem został ponownie zgłoszony.
    Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Co dalej ?
    Mlinka każe czekać...

    EWA

  • 2. Data: 2008-03-17 22:31:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Mar, 23:25, "EKRA" <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dostep do kanału internetowego.
    > Niestety scan nie pomógł. Problem został ponownie zgłoszony.
    > Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Co dalej ?

    Sprobuj zalogowac sie spod innej przegladarki.
    doradzam rowniez skorzystanie z Linuxa w wersji Live.

  • 3. Data: 2008-03-17 22:42:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    EKRA wrote:
    > No i sta?o sie. System przy logowaniu prosi mnie o podanie 5 nieu?ywanych
    > hase? jednorazowych. Zadzwoni?am od razu do mlinii.Poinformowano mnie o
    > konieczno?ci przeskanowania komputera przez arcamikroscan 2008 i zablokowano
    > dostep do kana?u internetowego.
    > Niestety scan nie pomóg?. Problem zosta? ponownie zg?oszony.
    > Czy kto? by? w takiej sytuacji ? Co dalej ?
    > Mlinka ka?e czekaae...
    >
    > EWA

    podać piec razy losowe liczby niech sie ciesza.
    zresztą jak ty to zrobiłaś, że ci przegląrka nie wywaliła żadnego
    komunikatu o niezgodności certyfikatu.
    Masz sieć osiedlową i admini chcą iść siedzieć, czy jak?

  • 4. Data: 2008-03-17 22:44:11
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    EKRA pisze:
> [...]
    > dostep do kanału internetowego.
    > Niestety scan nie pomógł. Problem został ponownie zgłoszony.
    > Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Co dalej ?

    Start->uruchom->cmd

    Tam:
    ping mbank.com.pl
    ping www.mbank.com.pl

    (jeśli logujesz się przez mbank.pl, to wywal 'com')

    Jakie adresy zwraca wspomniana komenda?
    Powinna zwrócić 193.41.230.73 albo 193.41.230.81. Jeśli są inne adresy,
    to albo masz podstawione jakieś 'lewe' serwery DNS, albo sprawdź plik
    C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, czy czasem nie ma tam jakiegoś
    odwołania do stron mBanku. Jeśli są - usuń je, zrestartuj komputer,
    wejdź na stronę mBanku (nie loguj się) i sprawdź znowu plik 'hosts', czy
    czasem się znowu jakieś ustrojostwo nie dopisało.

    Nie zaszkodzi zerknąć też, czy nie masz wpisanego jakiegoś serwera
    proxy. w IE sprawdzisz to w Panelu Sterowania -> Opcjach internetowych
    -> Połączeniach -> Ustawieniach sieci lan. Jeśli jest coś tam zaznaczone
    - odznacz wszystko.

    Sprawdź też, jak kolega mówił, inną przeglądarkę - np. Firefox
    (www.firefox.pl) albo Opera.

    --
    k.

  • 5. Data: 2008-03-17 22:52:59
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    EKRA wrote:
> [...]
    > dostep do kanału internetowego.
    > Niestety scan nie pomógł. Problem został ponownie zgłoszony.
    > Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Co dalej ?

    mozesz nam udostepnic wiecej szczegolow ?
    jestes w stanie pokazac screenshota z oknem przegladarki z otwarta
    strona ktora prosi Cie o te kody ? zanim zrobisz screenshota kliknij
    prosze w klodke tak aby pokazalo sie tez okno informacji o certyfikacie

    masz moze zainstalowanego firewalla ktory pokazuje z jakimi adresami
    lacza sie programy ? jesli tak to sprobuj sprawdzic z jakim adresem
    laczy sie Twoja przegladarka kiedy wchodzisz na te strone, jesli nie
    masz takiego oprogramowania to sprobuj za pomoca polecenia "netstat"
    wpisanego z linii komend (najlepiej pozamykaj wczesniej inne
    programy korzystajace z sieci)

  • 6. Data: 2008-03-17 23:09:53
    Od: e...@g...com

    Użycie Firefoxa eliminuje ten problem praktycznie w 100%

    Pozdr.
    elx

  • 7. Data: 2008-03-18 06:20:04
    Od: Daniel Rejmer <e...@g...ppll>

    e...@g...com pisze:
    > Użycie Firefoxa eliminuje ten problem praktycznie w 100%

    I po co takie bzdury wypisujesz?
    Nie znasz ani przyczyny problemu, ani jej 'sposobu na użytkownika' a proponujesz
    rozwiązanie. Czasem pomoże, czasem nie...

    Pozdrawiam,
    daniel

    --
    Administrator sieci bermudy.net
    tel: 502345254

  • 8. Data: 2008-03-18 06:49:02
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:frmr89$bme$1@atlantis.news.neostrada.pl, *EKRA* wrote:
> [...]
    > mlinii.Poinformowano mnie o konieczności przeskanowania komputera
    > przez arcamikroscan 2008 i zablokowano dostep do kanału internetowego.

    Do dupy jest ten Arcacostam. Caly czas pokazywal ze syf jest, ale usunac nie
    umial.

    > Niestety scan nie pomógł. Problem został ponownie zgłoszony.
    > Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Co dalej ?
    > Mlinka każe czekać...

    Problem jest na twoim kompie a nie w mbanku.
    Co lepsze - wejdz na www.inteligo.pl i www.pkointeligo.pl - sproboj sie
    zalogowac (wpisz dowolne login i haslo) i tez zobaczysz to pytanie o 5 hasel
    jednorazowych.

    To taki trojan ktory po wejsciu na strone banku podrzuca warstwe w
    przegladarce, zaslaniajac wlasciwa zawartosc okna.
    Dlatego tez adres w oknie jest 100% poprawny, klodeczka i certyfikaty
    rowniez.

    Rozwiazaniem jest Combofix. Wpisz w googla, sciagnij i uruchom.
    Podziala, pomieli i usunie wszystkie mozliwe gowna. 100% skuteczne.

    Swoja droga gdybys zamiast zadawac to pytanie zapytala sie archiwum grupy to
    raz dwa znalazlabys odpowiedz. Bo ja tak wlasnie wyszukalem ta info.

    Swoja droga, wedlug info z netu ten trojan potrafi robic za screen grabber i
    keylogger a wszystko wysyla na jakies adresy email w domenie china.com.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 9. Data: 2008-03-18 06:58:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    darnok wrote:
    > rowniez.
    >
    > Rozwiazaniem jest Combofix. Wpisz w googla, sciagnij i uruchom.
    > Podziala, pomieli i usunie wszystkie mozliwe gowna. 100% skuteczne.

    a co to za g...

  • 10. Data: 2008-03-18 08:10:05
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    witek pisze:

    > a co to za g...

    To wg Ciebie g... wiele razy uratowało mi w pracy zasyfione kompy, gdy
    "inteligentni inaczej" użytkownicy zapuścili na nich masę trojanów. A Ty
    pewnie byś proponował format partycji z systemem co?

    Tak swoją drogą to niedawno odpisywałem w Usenecie jednej osobie jak
    skutecznie pozbyć się szkodników i jak się przed nimi ustrzec w
    przyszłości - http://42.pl/gg/fr2tn6$jsi$...@n...news.neostrada.
    pl

    K.