  • 1. Data: 2006-01-02 14:15:03
    Temat: [mbank] podatek od odsetek
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Czy ktos wie w jaki sposob bedzie teraz wygladalo zaokraglanie podatku
    od odsetek w tym banku ? Do tej pory chyba bylo: podstawa (odsetki
    brutto) do pelnego zlotego, podatek bez zaokraglen.

    Czy teraz bedzie: podstawa do pelnego zlotego (osetki brutto); podatek
    do pelnego zlotego ?

    marekz

  • 2. Data: 2006-01-02 14:19:17
    Temat: Re: [mbank] podatek od odsetek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MarekZ wrote:

    > Czy ktos wie w jaki sposob bedzie teraz wygladalo zaokraglanie podatku
    > od odsetek w tym banku ? Do tej pory chyba bylo: podstawa (odsetki
    > brutto) do pelnego zlotego, podatek bez zaokraglen.

    Błąd: było podatek do pełnych dziesiątek groszy.

    > Czy teraz bedzie: podstawa do pelnego zlotego (osetki brutto); podatek
    > do pelnego zlotego ?

    Tak będzie. Nie tylko w tym banku.
    I uwaga praktyczna: oznacza to, że jeśli odsetki <= 2,49 to podatek = 0

  • 3. Data: 2006-01-02 15:16:01
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    > Tak będzie. Nie tylko w tym banku.
    > I uwaga praktyczna: oznacza to, że jeśli odsetki <= 2,49 to podatek = 0

    Też coś o tym słyszałem ale nie wiem gdzie szukać pełnej informacji o
    zmianach w liczeniu tego podatku.
    Mam prośbę czy mógłbyś wskazać jakiś link gdzie to znajdę

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 4. Data: 2006-01-02 17:13:38
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Też coś o tym słyszałem ale nie wiem gdzie szukać pełnej informacji o
    > zmianach w liczeniu tego podatku.
    > Mam prośbę czy mógłbyś wskazać jakiś link gdzie to znajdę

    Tej pełnej informacji to będzie raptem ze 3 zdania. No chyba, że będziesz
    szukał jeszcze wyjasnień i komentarzy.
    strona 8 punkt 30) na temat zmian w art. 63

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20051431199&type=2&na
    me=D20051199.pdf

  • 5. Data: 2006-01-02 17:49:12
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > szukał jeszcze wyjasnień i komentarzy.
    > strona 8 punkt 30) na temat zmian w art. 63

    Dzięki.

    Jestem ciekaw czy banki już wprowadzili tez zmiany do swoich systemów, bo
    jak pisał jureq to dla małych kwot odsetek poniżej 2,49 zł podatek będzie
    wynosić 0.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-01-03 13:40:19
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    Adam S. <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > szukał jeszcze wyjasnień i komentarzy.
    > strona 8 punkt 30) na temat zmian w art. 63

    W tym miejscu, jeśli dobrze to rozumię, nie ma mowy o podatku od odsetek
    bankowych ?

  • 7. Data: 2006-01-03 13:52:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Zbigniew Demidowicz wrote:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20051431199&type=2&na

    > W tym miejscu, jeśli dobrze to rozumię, nie ma mowy o podatku od
    > odsetek bankowych ?

    Dobrze rozumiesz: tam jest mowa o WSZYSTKICH podatkach.

  • 8. Data: 2006-01-03 16:39:08
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Dobrze rozumiesz: tam jest mowa o WSZYSTKICH podatkach.

    ahaaa... ;) Thx!

    Może jeszcze jedno, przy okazji. Nieco wyżej podałeś cenną uwagę:

    > I uwaga praktyczna: oznacza to, że jeśli odsetki <= 2,49 to podatek = 0

    Jest to cenny 'wyznacznik'; ciekawi mnie jak to obliczono i dla jakich
    parametrów [stopa%, okres naliczania %%, kapitał(?)].

    Mógłbyś to wyjaśnić ?

  • 9. Data: 2006-01-03 17:27:51
    Od: ianus <U...@o...pl>

    Zbigniew Demidowicz napisał(a):
    > Jest to cenny 'wyznacznik'; ciekawi mnie jak to obliczono i dla jakich
    > parametrów [stopa%, okres naliczania %%, kapitał(?)].
    >
    > Mógłbyś to wyjaśnić ?

    2,49 = "podatkowe" 2
    2 * 0,19 = 0,38 = "podatkowe" 0

  • 10. Data: 2006-01-04 01:35:31
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2,49 = "podatkowe" 2
    > 2 * 0,19 = 0,38 = "podatkowe" 0

    Prawdziwy "dramat" ujawnia sie, przy naliczonych odsetkach w wysokosci
    2,50 :-)

    2,50 = "podatkowe" 3
    3*0,19 = 0,57 = "podatkowe" 1,00

    Efektywna stopa podatku: 40%. :-)