  • Data: 2017-05-14 16:00:52
    Temat: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 13 maja 2017 23:08:55 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Sprawdzenie ścieżki certyfikatów jest łatwe, ale wymaga komputera,
    > nad którym mamy kontrolę. Jeśli komputer ma zainstalowane wredne
    > oprogramowanie, to niczego nie możemy być pewni.

    Jest łatwe jak wiesz co powinno byc w łancuchu certyfikacji.
    Dziś większość antywirusów podmienia certyfikaty i jak zajrzysz to widzisz scieżkę i
    wszystko jest zielnie i wogóle cacy.

    Ale jak nie masz informacji na stronie banku jak powinien ten łańcuch wyglądać to nie
    wiesz czy jest taki jak ma byc czy jest dobrze zrobiony ale oszukany.

    Jak masz wirusa to jaki problem aby on do przeglądarki naładował ze 3-4 certyfikaty
    powiązane ze soba i wyglądające na poprawne?

    > I to by miało coś gwarantować?

    Oczywiscie. Jak bank opublikuje jak powinien wyglądać ciag certyfikacyjny wraz z
    numerami seryjnymi i modulo to ja wiem co powinno być widoczne w przeglądarce.
    Zrobienie certa zawierającego takie numerki jak w poprawnym jest dziś dosyc trudne...

    > Jeśli ktoś boi się, że jego komputery opanowały wirusy i rootkity, to
    > lepiej przynajmniej przejść na kody SMSowe (i używać telefonu bez
    > podobnych "atrakcji"). Listy kodów jednorazowych + zawirusowany komputer
    > - "nie mieszać".

    No nie, Jak ktos ci zawirusował komputer to jaka jest szansa ze nie wlazł w komórke?
    OK. Jak to głupia komórka to spoks (choć ostatnio u niemców kody sms tez zhackowali
    na poziomie sieci gsm). smartfony tez są hackowane i po bezpieczeństwie nici.

    W takim wypadku tylko hasla jednorazowe i token.

    Jesli komputer jest zawirusowany to po ptokach

    > Z tym, że w mBanku chyba jest jakaś droga uzyskania większego/pełnego
    > dostępu, jeśli znamy tylko dane do logowania (np. z wirusa)? Ostatnio
    > był taki temat, a może już to załatali?

    w mbanku mamy id klienta i hasło do interfejsu webowego plus telekod do logowania sie
    przez telefon.
    I do kompletu pare danych które mozna pamietac (nazwisko panienskie matki) albo nie
    pamietac (czy korzystasz z porduktu kredytowego - czy jakos tak).

    Tak czy siak, mialem taki problem i szukalem na stronie banku opublikowanych
    certyfikatów aby je porównać z tymi widzianymi w komputerze. Nie znalazłem w takiej
    formie jak napisalem. Musialem zalozyc ze inny komp jest czysty i porównać z
    widocznymi na tamtym...